2017-09-08, 19:42
Medlem
Schnyggves avatar
Är det bara utlänning och trash på Blocket numera? Kom att tänka på när jag för ett tag sedan bla. skulle sälja ett par fina mockabrogues från Gucci....nypris ca. 4500:- Jag hade haft dem några år, men de var extremt lite använda, en handfull ggr...lade ut för 2500:- Tänkte nog att det kanske är i överkant, för folk vill ju helst att allt ska vara gratis...sänkte sedan till 1900:- och tiden gick...just då behövde jag pengar också så jag lade även lite på att förnya annonsen osv... kan eventuellt ha sänkt någon gång till, och folk hörde ju av sig ibland, dock inte alls lika mycket som jag kanske trott! långt ifrån...folk bjöd typ 500:- kokade i mig....men tiden gick och det slutade med att jag sålde dem för 500:- På Scpock....hade lagt flera hundra på Blocket, så jag gick garanterat minus...jag skulle ju givetvis bara bidat min tid och beållit dem, men ja ibland är man korkad som få! När dessutom han som köpte dem klagade på att jag skickat dem som brev och inte paket, trots att han fått dem så jäääävla billigt så förbannade jag mig själv vilket idiot jag var och ångrade bittert att jag inte eldat upp dem istället....hade vart billigare!

En annan gång för något år sedan sålde jag dock en Laptop (hatar egentligen laptops, men trodde jag behövde en till skolan) som jag använt vansinnigt lite, alltså på riktigt max max 5h. Prövade lägga ut den i staden jag pluggade i, tog 5 min så smsade givetvis någon turk och frågade efter sista peris? Tänkte nä...i helvete heller! så jag behöll den ett år kanske, sålde den sedan i hemstaden till ett mycket bra pris (för mig) hade bara givit strax över 2k tror jag och fick 1800:- tror jag...sålde till en svensk! Trevlig, inget sista pris, inget tjafs, inget prut, win win! precis som det ska vara! Så det 10:e fallet finns, även om Blocket är skit 9 av 10 ggr...och dyrt som fan är det!

Har även lite accessoarer ute på Schpock. Just nu är jag inte så engagerad men köpte på mig ett litet parti med kavajrosor, näsdukar och armband med ankare och lite annat smått och gått. Ja, från Kina men det är bra grejer! och jag är billig som fan...har lite olika armband, bland annat en modell som jag tycker (den är helt ok) ser lite billigare ut än de andra som jag tar 49:- för tror jag...nog fan ska folk pruta ändå! plingar det till och någon turk - jak bjoda 15:- blir så less....vill du ha skiten så köp! nä kan de tjäna en tjuga så...då brukar jag erbjuda någon väldigt förmånlig paketdeal eller något, men då blir det tyst! Ska tilläggas också att jag alltid erbjuder mig att skicka gratis, ändå undrar folk om man kan komma hit eller dit, ibland ett par mil....då brukar jag förklara att jag sitter inte och åker flera mil för 20:- men att jag skickar gratis...men nää! tystnad...nu var det längesedan jag hörde något dock, kanske lika bra det! Hatar fan säljsajter!

Ps. en annan grej jag stör mig på är Facebook och dess säljgrupper som jag vart med i stundtals just för att kränga nämnda prylar. Då finns det ju en sektion där man kan fylla i pris som syns i grönt klart och tydligt i annonsen, och jag skrev alltid exakt pris där, me det är jag tydligen ensam om för alla skriver *Gratis* eller *123456789000000000* sjukt irriterande....haha hatar fan köp och sälj-sajter!
Senast redigerad av Schnyggve 2017-09-08 kl. 19:57.
Citera
2017-09-09, 15:05
Medlem
ETringhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
JA! känner en som lever på det gott.. Tar allt han kommer över, för sedan sälja det, han är skicklig som försäljare och har stenkoll. Förra året fick han ihop drygt 200 000 förutom sin sjukbidrag då, som är under all kritik.
Det var väl det jag misstänkte. Bor han i Stockholmstrakten också?

Jag måste säga att det är jävligt dåligt sätt mot andra som inte har så mycket pengar och röra sig med genom att tjäna pengar på det viset.
Senast redigerad av ETringhem 2017-09-09 kl. 15:07.
Citera
2017-09-11, 17:34
Medlem
MartinStLouiss avatar
Har en annons uppe på blocket nu, där en potentiell köpare undrar om det går bra att betala hälften nu och resterande när han får varan. Men jag svarade bara att han får betala allt på en gång om han vill ha varan. Är det någon här som har gått med på att dela upp betalningen förut, hur gick det då?
Citera
2017-09-17, 23:18
Medlem
Jag är ute efter artiklar som är gångbara. Alltså som jag kan sälja lätt till samma eller strax under det priset jag köpte för. Minimibeloppet för en artikel bör vara minst 4-5k, helst mycket mer. Är det någon som kommer på något på rak arm vad som är gångbart.
Jag vill bara köpa och sälja för samma pris, helst lite mer såklart.
Eller skall jag skriva i traderatråden?
Citera
2017-11-04, 21:17
Medlem
Erfarenheter, blocket,blattar skambjuder direkt

Varför får man (nästan)bara svar från utlänningar som inte kan stava?
T.ex, har en bil ute för ungefär 50.000,- och skambjuden börjar efter annonsen legat ute i 5min från blattar på 20.000,-. Vad i helvete felar dessa "människor"?
Tror dom verkligen att man accepterar ett avslag på 30,000,- direkt? Hur satans dum i huvudet får man bli?
Sen blir dom irriterade eftersom man inte svarar på deras skambud.
Köp för helvete en kamel å en farmartank med vatten istället!
Citera
2017-12-04, 18:30
Medlem
Har ingen erfarenhet av Blocket och det är över 15 år sedan jag första, och hittills enda, gången satte in en annons där.

Nu har det blivit helt annorlunda och det går tydligen inte längre att sälja saker tillsammans utan man måste dela upp det? Som till exempel en bil med släpvagn blir 2 annonser.

Men om man har en massa saker som till exempel barnkläder eller barnleksaker, där temat är detsamma, då kan man väl inte behöva ha 1 annons för varje klädesplagg eller för varje leksak?
Får man sätta in 1 annons med rubriken "Barnkläder säljes"? Eller "Byråer säljes", "Sängar säljes".
Tacksam om någon som vet vill svara:-)
Citera
2018-02-09, 21:54
Medlem
Skullknights avatar
Vad tar Blocket exakt för en vanlig annons? Eftersom man betalar annonsavgiften direkt finns väl ett fast pris?
Citera
2018-02-16, 13:42
Medlem
Griskissens avatar
Får man vettiga svar på blocket bostad? En arbetskompis provade och resultatet var en tsunami med svar från Mellanöstern och Afrika, resten var wt-svenskar som knappt kunde stava sitt namn.
Citera
2018-02-17, 14:36
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullknight
Vad tar Blocket exakt för en vanlig annons? Eftersom man betalar annonsavgiften direkt finns väl ett fast pris?

Det beror på vad det är man säljer har jag för mig, litteratur kostar exempelvis 10 kronor. Men jag tror att saker som bilar osv. är lite dyrare men inte märkbart.
Citera
2018-02-17, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Det beror på vad det är man säljer har jag för mig, litteratur kostar exempelvis 10 kronor. Men jag tror att saker som bilar osv. är lite dyrare men inte märkbart.

Är ganska mycket dyrare med bilar tror det låg kring 100 när jag senast satte in så säkert mer nu.
Citera
2018-03-01, 16:34
Medlem
Det går inte att lägga in en annons på blocket

Sidan där betalningen via visakort sker laddas
om igen och igen och jag uppmanas att skriva
in en ny kontrollkod. Vad är det för fel? Tog jag
för lång tid på mig för att skriva in alla
uppgifter? Borde de inte informera om det då?
Jag har skrivit till dem, men jag vet av
erfarenhet att det kan ta jä'ttelång tid innan de
svarar, oc de svarar alls...

Tips mottages tacksamt av er som brukar
betala med visakort på blocket...
Citera
2018-03-01, 17:37
Medlem
vet ej kanske behöver kortet öppnas för internetköp

Med vänlig hälsning
t
Citera