2009-02-23, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusapan
Ligger dock i en knuten kasse full med papper, kvitton och annat skräp :/

Vad e det för fel på dig människa , stå för ditt ord.
Och även om du inte skulle ha sagt nått om kvittot så får
man ju hoppas att du har nått slags samvete.
Citera
2009-02-23, 23:42
Medlem
Håller med ett par andra i denna tråden, tänk dig in i hans situation.. riktigt surt för honom när det finns garanti kvar, visa att du är schysst och leta reda på kvittot.

Mvh
Citera
2009-02-23, 23:43
Medlem
melke87s avatar
Varför inte ge honom kvittot? Är det så tungt att kolla igenom en påse med papper?
Citera
2009-02-23, 23:46
Medlem
hottentots avatar
Jag tror tyvärr inte att garantin gäller om du har sålt varan vidare.
Har du lovat att han ska få kvittot så ska han ha det.
Citera
2009-02-23, 23:56
Medlem
Arch_Angels avatar
är du bacill-rädd så dra på dej handskar å sätt dej i soprummet ellr naturen. då behöver du inte ta ihop skräpet ellr (vilket jag tycker du bör men kvittot går före miljön)
Citera
2009-02-23, 23:57
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hottentot
Har du lovat att han ska få kvittot så ska han ha det.

Hur ska du bevisa det? Är du bränd eller? Han kan ju lika gärna ha fått den.
Citera
2009-02-24, 00:00
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hottentot

det måste nog vara bland top 10 av d mest korkade grejerna man läst på FB
Citera
2009-02-24, 00:19
Medlem
Marmosets avatar
Lovade du att han skulle få kvittot så är det vad som gäller - "Pacta sunt servanda!".
Citera
2009-02-24, 00:21
Medlem
Ful Fisks avatar
Jag ställer in mig i kören som säger att du bör leta upp kvittot. Det är allmänt hyfs och stil! Jag förstår inte vad problemet är, du lägger max 10 minuter av ditt liv för att göra rätt och en annan människa blir glad. De sociala spelreglerna säger att du bör göra det men visst det är ju inte lagstadgat.
Citera
2009-02-24, 00:31
Medlem
Piglets avatar
Gör nu det rätt och gå och rota lite i soptunnan. Tänk så glad du själv blivit om någon gjort det för dig.
Citera
2009-02-24, 00:55
Medlem
techno_the_kings avatar
Säg som det är & kräv en hundring el 2 för att du ska rota fram kvittot bland dina sopor går han inte med på det så får han inget kvitto

stod ju inget om något kvitto i annonsen & då ska du heller inte behöva att skicka ett till han om du inte känner för det
hans problem om skiten gick sönder man får vara mer varsam om sina köpta prylar utan kvitto eller helt enkelt el lämna in på reperation alt köpa nytt..
Citera
2009-02-24, 01:07
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
Säg som det är & kräv en hundring el 2 för att du ska rota fram kvittot bland dina sopor går han inte med på det så får han inget kvitto

stod ju inget om något kvitto i annonsen & då ska du heller inte behöva att skicka ett till han om du inte känner för det
hans problem om skiten gick sönder man får vara mer varsam om sina köpta prylar utan kvitto eller helt enkelt el lämna in på reperation alt köpa nytt..
Men de hade ju kommit överens om att han skulle få kvittot vid köpet men TS "orkade inte" posta det till köparen, det hade varit en annan sak om köparen kom på nu att han ville ha det men nu var det ju inte så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in