Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-21, 12:30
  #1
Avstängd
DN och Expressen skriver att Mats Rimdahl har gripits av tysk polis efter en lång biljakt, där han även ska ha kört på en femårig flicka. Stämmer det att han tidigare var tillsammans med Ulrica Messing?

http://www.expressen.se/Nyheter/1.14...-ledare-gripen
__________________
Senast redigerad av golare 2008-12-21 kl. 12:34. Anledning: Expressenlänk
Citera
2008-12-21, 12:40
  #2
Medlem
Messing känner jag inte till om han dejtat, däremot hängde han på mässen! Påbörjade en officersutbildning vid F14 i Halmstad som han ej slutförde...
Lär vara intelligent över medel.
Citera
2009-01-04, 22:25
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Crimson Sky
Messing känner jag inte till om han dejtat, däremot hängde han på mässen! Påbörjade en officersutbildning vid F14 i Halmstad som han ej slutförde...
Lär vara intelligent över medel.

Det blev väl en chock för insatsstyrkan när de skulle ta honom och han låg mellan benen på Ulrica Messing. Det blev väldigt hyschande och mörkläggande.
Citera
2009-01-04, 22:37
  #4
Medlem
Futurums avatar
Blondie verkar ju byta partner oftare än vad en annan byter kalsonger.

Hoppas den stackars tösen får lite mat i sig i alla fall i hemmet och att inte Store-Torsten äter upp allt.

Futurum
Citera
2009-01-04, 22:49
  #5
Medlem
hängballens avatar
var hon med när dom greps på brynäs?
Citera
2009-01-04, 23:11
  #6
Medlem
Hannibal-Hayess avatar
Mats beskrivs i Tommy Lindströms bok "Mitt liv som snut". En intellegent men introvert person som tack vare eller på grund av, en bilstöld under hans militärtjänstgöring kände sig tvingad att hämnas på samhället.
Han blev som sagt stoppad då han snott en bil (tror det var på Muskö) och var på väg till Stockholm för att impa på brudarna i uniform. Han skall då ha uttryck till snutarna nåt i stil med att det inte var sista gången de hörde av honom. Så rätt han fick.

Tillslaget på Brynäs var väl i GA:s flickväns lägenhet. Tror inte Messing var där då, men men.... inget är omöjligt.
Citera
2009-01-04, 23:32
  #7
Medlem
hängballens avatar
Messing borde väl rimligtvis veta vad dessa herrar höll på med trots att hon var väldigt ung.. Hon hade med all säkerhet börjat sin politiska karriär också! Säga vad man vill men sossekvinnsen är lite speciella
Citera
2009-04-16, 07:51
  #8
Medlem
Fnordss avatar
Expressen har en artikel om det idag:
http://www.expressen.se/Nyheter/1.15...kort-pa-flicka

Själv undrar jag vad H****e E****dt har med saken att göra, 08-7770220.
Eller har han bara angett ett telefonnummer som "ser bra ut"?
Citera
2009-04-16, 07:54
  #9
Medlem
Fnordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnords
Expressen har en artikel om det idag:
http://www.expressen.se/Nyheter/1.15...kort-pa-flicka

Själv undrar jag vad H****e E****dt har med saken att göra, 08-7770220.
Eller har han bara angett ett telefonnummer som "ser bra ut"?

Såg precis att det fanns ett "bäst före" på kortet också, så frågan är snarare vem som hade numret innan 1996.
Citera
2009-04-21, 23:41
  #10
Medlem
Gbg.BestCoasts avatar
Mats är en mycket säregen person och han är fylld av hat till samhället! Jag skulle vilja påstå att han är lätt "störd" trots sin intelligens. Det finns så mycket hat i den här personen, och han har alltid tyckt väldigt mycket om sig själv, och satt sig själv över alla andra! I fängelset fick han möjligheter till en gedigen utbildning motsvarande högskolenivå. (Tidaholm / L-Avd) Men det var ingen (utom skolpersonalen) som trodde att Mats skulle klara sig utanför murarna. Och det har han ju inte gjort heller.
Citera
2009-04-21, 23:48
  #11
Medlem
Julius Moscas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnords
Såg precis att det fanns ett "bäst före" på kortet också, så frågan är snarare vem som hade numret innan 1996.
Är väl snarare fråga om en gammal arkivbild.
Citera
2009-04-22, 00:07
  #12
Medlem
Var han inte med i den sk. grodmansligan?

Har jag helt fel? Hört någon som sagt att han greps vid ett misslyckat smugglingsförsök utanför Viken för många år sedan.
Grabbarna kom smygande mitt i natten med grodmansdräkt och gummibåt.
Polisen var på plats och tog emot dom. Någon flydde, och man hittade en död kropp i vattnet senare. Skjuten av sin medkumpan. Sonen till denna mördade ska ha uttalat ett dödshot mot den i dag gripne mördaren. Därav en stor tung, beväpnad polisstyrka vid en rättegång i Hbg för några år sedan.

För ett par år sedan, på exakt samma plats gjordes en nästan likadan kupp. Då med nationella insatsstykan på plats.

Har jag fel för mig, och bladar ihop personerna?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback