Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-06, 10:30
  #37
Medlem
Lost-Souls avatar
Enligt Birthday.se står han skriven hos sina föräldrar liksom hans 25 årige bror

Har han lirat bort alla pengar och har fogden efter sig? Det ser ju inte direkt ut som någon miljonär som bor i huset som visas i reportaget?

Kanske köpte han huset för ett bra tag sedan och har skuldsatt sig efter det och skrev sig hos sina föräldrar för att komma undan fogdens indrivning?
Citera
2014-03-06, 11:18
  #38
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Enligt Birthday.se står han skriven hos sina föräldrar liksom hans 25 årige bror

Har han lirat bort alla pengar och har fogden efter sig? Det ser ju inte direkt ut som någon miljonär som bor i huset som visas i reportaget?

Kanske köpte han huset för ett bra tag sedan och har skuldsatt sig efter det och skrev sig hos sina föräldrar för att komma undan fogdens indrivning?

Omöjligt att veta men allt du skriver skulle kunna vara sant.

När han fick frågan om han lagt undan pengar från pokertiden svarade han ju lite svävande:"nja, det har ju gått upp och ner"

Jag vet generellt att många kändisar inom pokervärlden många gånger visar upp en fasad. Verkligheten är ofta en annan. Som någon anonym storspelare inom pokern sa: "du anar inte hur många pokerspelare - framför allt av den yngre generationen - som är så panka att dom desperat jagar sponsorkontrakt"
Citera
2014-03-06, 14:13
  #39
Medlem
Vilken hyfsad förvandling han har genomgått. Hade någon sagt att allt det där skulle inträffa för fem år sedan så hade ju ingen tagit det på allvar utan funderat på hur mycket vadslagningen gäller. Jag har förvisso inte sett William på säkert 4-5 år, men då såg han väldigt sliten ut och jag vet att han har spelat extremt mycket på trav med mycket varierande resultat. Jag tror absolut inte att han är gul, då han har haft för bra br-management i pokern och fått stabila inkomster från Pokerstars/Svenska Spel under en lång period. Han har säkerligen torskat en hel del på andra håll, men att han skulle vara gul det tror jag inte på.

Han såg ut att vara väldigt harmonisk jämfört med senast jag såg honom. Är det så, så är jag glad för hans skull.
Citera
2014-03-06, 14:28
  #40
Medlem
withnonames avatar
All respekt
Citera
2014-03-07, 20:40
  #41
Medlem
ddf66s avatar
Sveriges första blonda självmordsbombare ?
Citera
2014-03-07, 22:10
  #42
Medlem
toalet031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ddf66
Sveriges första blonda självmordsbombare ?
hahaha
Citera
2014-03-07, 23:07
  #43
Medlem
Djonkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelberg
Det är väl så för många som lever livet i lite för hög fart att man måste bryta och det totalt. Det har hänt en del av mina vänner och de har plötsligt blivit väldigt religiösa från ingenstans.

Nu känns det för mej väldigt absurt att gå från västerländsk cynism till att tro på tomtar och troll och dessutom välja sandtomtar och sandtroll verkar ännu ett steg till. Men samtidigt så inser jag hur otroligt psykiskt pressande det måste vara att spela poker på den nivån när jag själv knappt pallar för några timmar i veckan.

Samma här. En av mina närmaste vänner levde hårt i pokersvängen och plötsligt en dag förändrades han totalt. Mycket konspirationsteorier, veganism och övrigt lullull.
Någon slags mental krasch som leder till en helomvändning.
Det är sunt att utveckla idéer och tankar hur man lever men det är fascinerande när det sker i så extrema grader.
Citera
2014-03-08, 00:45
  #44
Medlem
bitchtits89s avatar
Ja.
Citera
2014-07-21, 21:05
  #45
Medlem
Gonzarlys avatar
hans flickvän är muslim å han har fått sin syster+fam till att konvertera till islam. antar att han försörjer deras hennes familj då de inte jobbar så pengar borde han ha kvar sen pokern.
Dock har de blivit heltokiga i religionen uteslutit släkt och vänner tycker att alla andra är konstiga, vill inte att de deras barn ska gå i skola osv. De undrar också varför ingen vill vara vän med dem haha...
Citera
2014-08-05, 15:25
  #46
Avstängd
boontings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
All respekt
+1

edit: Minns från WSOP från flera år sen han var bland de 30 sista tror jag och han pushar för fullt och John Racener limpar efter en open-limpare med KK och Thorsson går all in med KJ från cutoff eller knappen och torskar såklart, även fast han var bakfull då så kunde man ana att hans proffs dagar var förbi.
__________________
Senast redigerad av boonting 2014-08-05 kl. 15:28.
Citera
2015-05-17, 09:59
  #47
Medlem
anre24s avatar
Skulle han inte starta en blogg?
Citera
2018-05-21, 09:07
  #48
Medlem
TextTvs avatar
Någon som vet hur det har gått för William Thorsson sedan han lade ner pokern, spriten och konverterade till islam? Vore intressant med en liten update så här 4 år senare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback