Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-18, 12:10
  #1
Medlem
Jag har en mobiltelefon med GPS. Jag vill nu hitta ett bra program att ladda ned till mobilen som kan visa var jag befinner mig för tillfället. Denna min position ska uppdateras automatiskt på min hemsida, med en liten karta och en "prick" för min position.
Har ni tips på bra sådana verktyg och tjänster?
Citera
2008-12-18, 18:15
  #2
Medlem
Morningvvoods avatar
Jag spårar min "SE C702" med hjälp av programvaran Instamapper som är gratis.
Programmet kan minimeras så att det ligger och kör i bakgrunden, man kan
även välja hur ofta man vill att telefonen skickar sin position (varje position man skickar = 100 byte).

För att se vart telefonen är så går man in på en länk som man får från
Instamapper, positionen visas via en Googlemapskarta.
Man kan även baka in kartan på sin egen websida vilket jag oxå gjort, postar dock inte länken här så att alla galningar vet vart man är
Tänkte använda detta som en extra säkerhet när jag är ute i bushen, bara att dela ut länken till närstående innan man ger sig ut, perfekt.
Citera
2008-12-18, 22:17
  #3
Medlem
Jättebra! Tack för tipset.
Citera
2008-12-18, 23:20
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddes
Jättebra! Tack för tipset.

Hmm, med det där så blir det ungerfär 2 kr per dygn om man vill ha uppdatering 1 gång i minuten... eller 700 kr/år.
Citera
2008-12-19, 00:15
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldgroda
Hmm, med det där så blir det ungerfär 2 kr per dygn om man vill ha uppdatering 1 gång i minuten... eller 700 kr/år.

Man kan ju även ha fri surf
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback