Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-12-18, 01:30
  #13
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finito
Hur fick man ens för sig att rösta på dem från första början?

tja de slog alternativet
Hellre en arbetslinje, disciplin i skolan och hårdare straff än mer bidrag, mer flum i skolan och fortsatt meseri mot brottslingar. Även i ekonomin spöar dom kartellen. Hade de inte varit för massinvandring hade jag med låtit mig luras av den där ormen Reinfelt i förra valet, Reinfelt som jag älskade fram tills först FRA kom och sen i rask takt en massa annan skit. Så det klandrar jag ingen, men nu vet vi vad de är för några. Må vi aldrig glömma!

Vet fan inte om jag ska rösta SD eller piratpartiet eller vänsterpartiet nästa val. Jag har hellre demokratiska fri och rättigheter i ett land fullt med blattar än att lever i ett rent svenskt fascistsamhälle där allt jag gör övervakas.
__________________
Senast redigerad av Sockerpappan 2008-12-18 kl. 01:38.
Citera
2008-12-18, 02:23
  #14
Medlem
Finitos avatar
Ja, för moderaterna har ju varit så duktiga de tidigare gångerna de lyckats få sitta. Men jag förstår väl dig lite. Det är lätt att bli lurad.
Citera
2008-12-18, 12:51
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finito
Ja, för moderaterna har ju varit så duktiga de tidigare gångerna de lyckats få sitta. Men jag förstår väl dig lite. Det är lätt att bli lurad.
Ett problem är att EU-direktivets upphovsman är vår käre Tomas Bodström, socialdemokraternas rättspolitiske talesman och troligtvis blivande justitieminister vid eventuell s+mp+v-regering. Många - väldigt många - runt om i Europa är fruktansvärt arga på oss svenskar som så hårt drivit igenom detta direktiv. Processen har drivits i Bryssel, helt utan minsta offentliga debatt. Beatrice Ask, vår nuvarande justitieminister, var djupt kritisk till lagförslaget så länge hon var i opposition, precis som Reinfeldt lovade svenska folket inför valet att någon fildelningslag var det inte tu tal om. Väl i maktposition, med gott om tid till nästa väl, är tongångarna annorlunda.

Det demokratiska problemet är uppenbart när lag efter lag i rask takt drivs igenom utan debatt, där såväl regering som opposition är överens medan folket är emot. Värt att ta upp i sammanhanget är EU-konstitutionen som efter folkomröstning i Frankrike och Holland fälldes, döptes om - nu utan möjlighet till folkomröstning förutom på Irland där det fälldes igen, nu ska pådrivas i alla fall med en ny påtvingad folkomröstning. Frågan irländarna ställer sig - "hur ska man göra om man INTE vill ha konstitutionen?" där svaret är "ett sådant alternativ finns inte!" gäller i hög grad även dessa lagar. (Detsamma gäller EMU för Sveriges del, som vi redan förbundit oss att gå med i, trots folkets Nej. Frågan är inte OM utan NÄR. Demokrati var ordet!)

Att folk röster på ett intellektuellt efterblivet parti som SD är inte förvånande när maktpartierna enas i sin demokratiförgäntliga likriktningspolitik.

Debatten kring datalagringslagen handlar inte om dess vara eller inte vara, utan om hur lång tid informationen ska lagras. EU-direktivet är demokratiskt nog att överlåta till medlemsländerna att själva bestämma detta, så länge det håller sig inom intervallet 6 månader - 2 år.

Efter lagens genomförande kommer första steget givetvis bli att alla som månar om sin integritet anonymiserar sig och använder kontantkort. Jag är dock ganska säker på att det bara är en tidsfråga innan även detta blir olagligt...

Hemmaodling är så klart en möjlighet för oss tankebrottslingar med röda ögon. För alla är detta dock tyvärr inte praktiskt genomförbart...
Citera
2008-12-18, 13:33
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Finito
Hur fick man ens för sig att rösta på dem från första början?

Spelar ingen roll om folket får rösta dom gör ändå hur dom vill.
Det är bara att välja sida...
Citera
2008-12-18, 13:38
  #17
Medlem
Nu börjar det här verkligen komma offtopic från cannabis.
Med att rösta på någon av partierna känns lite grann som att rösta på pest eller kolera, inget av de stora partierna i Sverige har mitt förtroende. Sen ska vi inte förglömma att det var sossarna som lade fram FRA förslaget och att den enda anledning till att de är emot det nu är att de kan vinna röster på det.
Citera
2008-12-18, 17:16
  #18
Medlem
Larsjudens avatar
det är tyvärr detta håll världen går åt, folk är på fullaste allvar beredda att säga upp hela sin integritet och värdighet för att nån jävla idiot i regeringen säger att det är för deras säkerhet
Citera
2008-12-19, 00:33
  #19
Medlem
Sl1vers avatar
Låt oss säga att moderaterna åker ut nästa val. (Vilket jag hoppas för allt i världen). Vad händer då?
Kommer IPRED, FRA och alla andra övervakningsfasoner att upphöra?
Citera
2012-05-02, 19:47
  #20
Medlem
UPDATE: Från och med igår har, som ni säkert vet, datalagingsdirektivet trätt i kraft.

Så, frågan kvarstår: är ni nojiga över att alla era samtal, sms, mejl osv lagras med avseende på vem du har kontaktat när? Är det fortfarande fritt fram att smsa diskreta meddelande med sin kran, nu när snuten inte ens behöver avlyssning för att se att ni haft kontakt? Har ni tips på alternativa kommunikationssätt för att idka småskalig narkotikahandel som inte berörs av datalagringsdirektivet?

Känner mig fortfarande lika skeptisk till denna märkliga utveckling mot polisstat...
Citera
2012-05-02, 20:31
  #21
Medlem
spader svens avatar
countermail har guider för android, iphone vettifan men man kan ju alltid skicka gpg krypterade mail(manuell encrypt/decrypt).
Citera
2012-05-02, 20:33
  #22
Medlem
skoningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jahsoldier
UPDATE: Från och med igår har, som ni säkert vet, datalagingsdirektivet trätt i kraft.

Så, frågan kvarstår: är ni nojiga över att alla era samtal, sms, mejl osv lagras med avseende på vem du har kontaktat när? Är det fortfarande fritt fram att smsa diskreta meddelande med sin kran, nu när snuten inte ens behöver avlyssning för att se att ni haft kontakt? Har ni tips på alternativa kommunikationssätt för att idka småskalig narkotikahandel som inte berörs av datalagringsdirektivet?

Känner mig fortfarande lika skeptisk till denna märkliga utveckling mot polisstat...

Du ringer från en kontantkortstelefon eller sköter det via krypterad mail.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback