Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2010-06-24, 16:54
  #97
Medlem
Jag tänkte beta av vårens spel nu under sommaren och har precis satt tänderna i Bayonetta. Jag har precis klarat ch. III och får en del pisk även på normal. Det gör dock inte så mycket då det är en angenäm upplevelse i övrigt. Sanslöst skruvat, tramsigt, episkt och geniunt jävla kul på en och samma gång. Jag älskar alla små SEGA-hyllningar och pikar till spelbranchen i övrigt. Och soundtracket är för övrigt klockrent.

Pappa Taiga ger Bayonetta så här långt tummen upp!
Citera
2011-02-14, 16:54
  #98
Medlem
XeQteRs avatar
Jag har äntligen spelat klart Bayonetta.

Jag kan konstatera följande:

- Bayonetta är världens hårdaste och sexigaste brud, alla kategorier.
- När man spelar Bayonetta har hjärnan svårt för att ta in all information om vad det är som händer.
- Bayonetta måste vara ett av världens mest våldsamma spel.
- Bayonetta måste vara ett av världens coolaste spel.
- Spelet Bayonetta får en nästan att komma i byxorna samtidigt som man nästan bajsar ned sig just på grund av alla galenskaper som sker.
- Bayonetta är världens mest överdrivna spel.
- Jag älskar Bayonetta.
- Bayonetta är ett jävligt utmanande spel även på normal svårighetsgrad, dock väldigt belönande när man väl lyckas ta sig vidare.
Citera
2012-06-30, 19:09
  #99
Medlem
PrinceMeandors avatar
Har kommit en bit in i spelet och är rätt nöjd såhär långt. Spelet känns betydligt bättre än Ninja Gaiden 2 och DMC4 vilka båda två är helt ok spel. Kontrollen och striderna funkar perfekt. Älskar att man får "pröva" nya combos innan man köper dem så att man lär sig dem snabbt och kan börja använda dem direkt.

Faktum är att Bayonetta knappt lider av några av de saker som jag störde mig på med NG2 eller DMC4. Det lagom tätt mellan checkpoints vilket gör att man inte blir lika frustrerad när man dör. Man får full hälsa när man dör vilket gör att man inte kan spara in sig själv i ett hopplöst läge. Hade dock föredragit ett annat health system där man kan läka mellan striderna. Dodge funktionen är klockren och Witch-time är ett kul inslag. Skjutvapnen funkar också betydligt bättre än i DMC.

Även pusslen och plattformsmomenten funkar helt ok och banorna känns mycket mer tredimensionella än vad de brukar göra i den här typen av spel.


Svårighetsgraden är dock extremt snedbalanserad. Jag kan få tokstryk i en strid, för att på nästa försök klara den utan att ens ta skada. Sen är det också lite tråkigt att totalbetyget efter en bana blir skit oavsett hur bra man skött striderna eftersom jag misslyckas med quick-time events lite då och då.

Storyn är också riktigt pinsam. Det känns som om de inte ens har försökt. Inte för att storyn brukar vara bra i sånna här spel men det här är extremt illa.

Var det bara jag som reagerade när Bayonetta nämnde något om tea-party i en mellansekvens? Ytterligare en Sarah Palin referens?
__________________
Senast redigerad av PrinceMeandor 2012-06-30 kl. 19:11.
Citera
2017-04-16, 21:45
  #100
Medlem
Elementarts avatar
Finns ute nu på Steam för 19.99 euro Ska nog ge det en chans, har alltid velat spelat det men har haft möjlighet förrän nu.
Citera
2017-04-22, 20:16
  #101
Avstängd
Den där häxan har en jävligt fet röv. Så fet att jag ryggade tillbaka då jag såg spelet i butik.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback