Har kommit en bit in i spelet och är rätt nöjd såhär långt. Spelet känns betydligt bättre än Ninja Gaiden 2 och DMC4 vilka båda två är helt ok spel. Kontrollen och striderna funkar perfekt. Älskar att man får "pröva" nya combos innan man köper dem så att man lär sig dem snabbt och kan börja använda dem direkt.
Faktum är att Bayonetta knappt lider av några av de saker som jag störde mig på med NG2 eller DMC4. Det lagom tätt mellan checkpoints vilket gör att man inte blir lika frustrerad när man dör. Man får full hälsa när man dör vilket gör att man inte kan spara in sig själv i ett hopplöst läge. Hade dock föredragit ett annat health system där man kan läka mellan striderna. Dodge funktionen är klockren och Witch-time är ett kul inslag. Skjutvapnen funkar också betydligt bättre än i DMC.
Även pusslen och plattformsmomenten funkar helt ok och banorna känns mycket mer tredimensionella än vad de brukar göra i den här typen av spel.
Svårighetsgraden är dock extremt snedbalanserad. Jag kan få tokstryk i en strid, för att på nästa försök klara den utan att ens ta skada. Sen är det också lite tråkigt att totalbetyget efter en bana blir skit oavsett hur bra man skött striderna eftersom jag misslyckas med quick-time events lite då och då.
Storyn är också riktigt pinsam. Det känns som om de inte ens har försökt. Inte för att storyn brukar vara bra i sånna här spel men det här är extremt illa.
Var det bara jag som reagerade när Bayonetta nämnde något om tea-party i en mellansekvens? Ytterligare en Sarah Palin referens?
__________________
Senast redigerad av PrinceMeandor 2012-06-30 kl. 19:11.