Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-12-17, 21:28
  #1
Medlem
EliasAlucards avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/Bayonetta

Vad tror ni om Bayonetta? Det skall släppas nästa år, och från vad jag sett av den senaste trailern som finns på PSN, verkar det mycket lovande. Föga förvånande påminner spelet en hel del om Devil May Cry eftersom det är av samma utvecklare som skapade Devil May Cry. Med tanke på att Hideki Kamiya ligger bakom TV-spel med utmärkt spelkänsla, såsom Devil May Cry och Viewtiful Joe, är jag rätt säker på att Bayonetta kommer att bli ett riktigt bra spel.
Citera
2008-12-17, 22:21
  #2
Medlem
capzyLs avatar
Jag har sparat trailern på min xbox och visar för folk ibland pga underhållningsvärdet, jag presenterar den som den dåligaste trailern jag har sett.

(Trailern)

Även om det fanns en kortare version där det verkade iaf lite intressant så blåste dom bort allt det med den senaste...
Citera
2008-12-17, 22:55
  #3
Medlem
PaiN i Stugan^s avatar
Känns häftigt de 5 första sekunderna sen faller det platt när man inser att det är ännu en billig japansk fighting-kopia.
Citera
2008-12-18, 00:22
  #4
Medlem
Frostnatts avatar
Fast spelet var ett av de mest hyllade och omtalade på TGS i höstas. Fullständigt hysterisk action.

Trailern må se ut som skit det håller jag med om, men Platinum Games som ligger bakom det är extremt välmeriterade (om man ser till vad nyckelpersonerna arbetat på tidigare) så jag håller fortfarande hoppet uppe.
Citera
2008-12-18, 02:12
  #5
Medlem
Cunnilinguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capzyL
Jag har sparat trailern på min xbox och visar för folk ibland pga underhållningsvärdet, jag presenterar den som den dåligaste trailern jag har sett.

(Trailern)

Även om det fanns en kortare version där det verkade iaf lite intressant så blåste dom bort allt det med den senaste...

Hahah, vilken underbart dålig trailer!
Citera
2008-12-18, 07:34
  #6
Avstängd
Flashcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capzyL
Jag har sparat trailern på min xbox och visar för folk ibland pga underhållningsvärdet, jag presenterar den som den dåligaste trailern jag har sett.

(Trailern)

Även om det fanns en kortare version där det verkade iaf lite intressant så blåste dom bort allt det med den senaste...


Håller absolut med. helt sinnesjukt pinsam trailer.

you want to touch me? ja menar va fan

innan jag öppnade tråden trodde jag bayonetta skulle
vara något trevligt action spel men vad jag fick vad
skit kastat i mitt ansikte fy fan.
Citera
2008-12-18, 10:21
  #7
Medlem
Det var absolut inget nytt eller tillfredsställande från det jag såg och kände i DMC4. Fast om man är ett fan av tillverkaren tvivlar jag på att man inte köper detta spel. Jag själv håller mig gärna borta från det.. DMC4 var kul ett tag, men detta är ju samma sak bara att man swappar karaktärerna och lite andra story-moment.
Citera
2009-10-20, 16:05
  #8
Medlem
Famitsu tycks ha givit spelet 10/10/10/10 i sitt senaste nummer!

Edit: Det kanske skall tilläggas att det än så länge bara är ett rykte. Med tanke på den usla PS3-versionen av spelet låter det faktiskt rätt osannolikt. I vilket fall som helst så vet vi hur det ligger till senast torsdag!
__________________
Senast redigerad av Taiga 2009-10-20 kl. 16:35.
Citera
2009-10-20, 16:52
  #9
Medlem
Dom hoppas väl få draghjälp av den kristna högern : )
Citera
2009-10-20, 17:05
  #10
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga
Famitsu tycks ha givit spelet 10/10/10/10 i sitt senaste nummer!

Edit: Det kanske skall tilläggas att det än så länge bara är ett rykte. Med tanke på den usla PS3-versionen av spelet låter det faktiskt rätt osannolikt. I vilket fall som helst så vet vi hur det ligger till senast torsdag!

Whaaa. Har inte riktigt förstått hysterin kring det här spelet. Är ju bara ett helt vanligt hack n' slash, fast med en sexig bibliotikarie som hjältinna istället för någon japansk pojke med tveksam sexuell läggning.

Fast jag hoppas på och ser fram emot den eventuella shitstorm som kommer florera i vanlig media om det här spelet får uppmärksamhet. Kanske till och med kommer slå diskussionen kring Lara Croft när Tomb Raider släpptes!
Citera
2009-10-20, 17:07
  #11
Medlem
jimimarus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capzyL
Jag har sparat trailern på min xbox och visar för folk ibland pga underhållningsvärdet, jag presenterar den som den dåligaste trailern jag har sett.

(Trailern)

Även om det fanns en kortare version där det verkade iaf lite intressant så blåste dom bort allt det med den senaste...


haha xD tyckte trailern va rolig. speciellt då hon inte ens är het.
men har hört bra saker om detta spel så tänker inte dömma det i förväg ^^
Citera
2009-10-20, 17:19
  #12
Medlem
repeaters avatar
Japaner är verkligen mästare på ofrivillig humor.. Är det någon annan som har tänkt på hur jävla dåligt musiken passar till temat? Låter som soundtracket till någon jävla jetskiracer på arkad..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback