Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-08-15, 15:51
  #1
Medlem
c014s avatar
Hej
om ni läst mina förra poster angående operatörer vetni säket vad jag tycker om comviq,
men jag skall köpa ett kontantkort som funkar i utlandet, har ett vodafone som jag inte använder som jag troligtvis får ta me mig,
men en sak gör mig frestad till comviq, nämligen deras schyssta roamingavtal, dom har avtal med dom flesta länder och operatörer,

nu till den egentliga frågan,
när jag är i utlandet, kopplar den operatören i det landet mitt samtal,
eller kopplar den vidare mitt samtal till comviq så comviq sedan kopplar vidare? får jag på så sätt comviqs värdelösa kvalite?

hoppas ngn fattar vad jag menar.
/c014
Citera
2003-08-15, 19:53
  #2
Banned
Nisses avatar
Re: comviq eller vodafone i utlandet?

Citat:
Ursprungligen postat av c014
när jag är i utlandet, kopplar den operatören i det landet mitt samtal,
eller kopplar den vidare mitt samtal till comviq så comviq sedan kopplar vidare? får jag på så sätt comviqs värdelösa kvalite?
/c014

Du kopplas INTE till t.e.x Comviq om du nu har det ,utan du i princip välja vilket som helst av alla dem operatörerna som finns i det land du befinner dig i ,och som din "hemoperatör" (comviq?) har avtal med.oftast väljer mobilen själv operatör ,detta beroende på vilket nät som är starkast för tillfället,men man kan alltid själv i sin mobil lägga upp sin egen lista över vilka operatörer som skall användas i första hand,detta kan vara smart om man vill kunna välja så att dem billigaste operatörerna väljs först och sist dem dyraste,priserna hittar man på sin hemoperatör hemsida,kolla priser innan du sticker utomlands ,vissa länder kan det vara skitdyrt att ringa ifrån,tänk också på att alltid stänga av mobilen om du inte kan svara ,för annars kopplas man tillbaka till Sverige när mobilsvaret går in och då blir det dyrt! eftersom du då får betala dels inkommande samtal samt vidarekopplingen till Mobilsvar i Sverige,så stäng av mobilen om du inte kan svara då någon ringer eller koppla ifrån alla vidarekopplingar i mobilen innan du sticker utomlands.
Citera
2003-08-15, 21:48
  #3
Medlem
c014s avatar
okej tack,
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback