Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2008-12-22, 23:58
  #25
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Borde media tiga om detta, just nu, mycket utbredda problem?
Är nog många PK som tycker att dom borde det, för dom riskerar ju att få sin illusion av ett lyckat mångkulturellt samhälle krossat..
Citera
2008-12-23, 00:03
  #26
Medlem
K.Nullas avatar
Att stenkastning mot buss ökar beror på ett virus.
Det är ett mycket märkligt virus, inte lika vackert uppbyggt som HIV men med livslång (så långt det blir) verkan.

Den enda trösten är att det bara sprids mellan personer med låg IQ.
Citera
2008-12-23, 00:23
  #27
Medlem
antonivanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Borde media tiga om detta, just nu, mycket utbredda problem?


jag vet inte. vad tycker ni?
Kanske ska de skriva om det men inte på löpet? Mer som notiser, informerande?
Det kan i alla fall inte ha undgått nån att det är tackvare medias annonsering av detta som andra tagit efter. Inte fan vet jag hur man löser det men det verkar ju jävligt onödigt med copycats.
Citera
2008-12-23, 00:28
  #28
Avstängd
Makt-Pengar-Boss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Nulla
Att stenkastning mot buss ökar beror på ett virus.
Det är ett mycket märkligt virus, inte lika vackert uppbyggt som HIV men med livslång (så långt det blir) verkan.

Den enda trösten är att det bara sprids mellan personer med låg IQ.
Väntar man blir handgranater kastade! Varför får dem inte kasta stenar, jag gjorde det men på människor .
Citera
2008-12-23, 00:38
  #29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av styggvesnygg
Vad är det som händer, och varför?
Har bussbolagen något otalt med folk ute i landet, eller är det bara en "rolig sport" som utövas av snorungar som "inte har någon lokal"?
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=864712

Ungdomar kastar sten på bussar.

Spänningen men jag måste säga att det är väldigt onödigt jag är emot all skadegörelse även om det skulle vara roligt, men jag låter som många andra förnuft gå före nöje.

Oftast så är det snorungar som inte har något att göra.
Citera
2008-12-23, 13:56
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonivansson
jag vet inte. vad tycker ni?
Kanske ska de skriva om det men inte på löpet? Mer som notiser, informerande?
Det kan i alla fall inte ha undgått nån att det är tackvare medias annonsering av detta som andra tagit efter. Inte fan vet jag hur man löser det men det verkar ju jävligt onödigt med copycats.

Det skall givetvis inte tigas ihjäl, att ens tänka tanken att vilja sopa det under mattan borde rendera i ett kok stryk.
Tycker du inte att allmänheten har rätt att få veta vad det är för jävla pack som håller på såhär?

Medias ansvar för det här håller jag för väldigt lågt, de här människorna har sådant här beteende latent i kroppen...
Citera
2008-12-23, 14:56
  #31
Medlem
Stahlhammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonivansson
Fel....


Snöboll och rutten frukt kastar man för att man är omogen och dum i huvet.

Sten kastar man för att man är omogen, dum i huvet och inspirerad av media.

Just det, det är förstås medias fel att våra kära nysvenskar beter sig som dom gör, det och bristen på fritidsgårdar...
Citera
2008-12-23, 21:15
  #32
Medlem
Utgårdalokes avatar
Stenkastandet är ett nytt samhällsproblem som uteslutande beror på vår världsunika invandringspolitik, tro inget annat! Den etniska mångfalden i de drabbade områdena talar sitt tydliga språk, när lägenheterna i de här bostadsområdena beboddes av svensk arbetarklass existerade inte något stenkastande mot bussar. När lägenheterna i samma bostadsområden bebos av människor från Tredje världen kastas det stenar och eldas bilar så gott som dagligen. Kaos och anarki är nämligen en naturlig del av blattarnas kultur och hans väsen, se bara på deras egna skitländer. Klart som fan att blattarna tar med sig detta, för oss fullständigt främmande, beteende när de flyttar hit.

Gängen som vi har problem med kommer från olika invandrargrupper och vi ser att både de och deras föräldrar behöver bra information.” Citatet kommer från områdesutevecklaren i blattetäta Kronogården (DN 081222)

Det onormala är normalt här. Under de senaste 30 åren har det då och då förekommit stenkastning, personrån, bränder och bråk i Tensta.” (ABC-nytt 081223) Fotnot: ”De senaste 30 åren” = under den tid det bott oproportionerligt mycket blattar i Tensta.

Så länge vi fortsätter att importera blattar finns det inte någon lösning i sikte. De svenska förorterna kommer i takt med att allt mer människor från Tredje världen flyttar in allt mer likna förorterna i Paris. Ständig stenkastning, ständiga bilbränder, utan beskydd ingen släckning. Våldet och anarkin är blir helt enkelt en naturlig del av det ”nya och mer spännande Sverige” som politikerna försöker skapa åt oss.

Lösningen är inte information som områdesutvecklaren i Trollhättan verkar tro. Lösningen är inte mer stöd till föräldrarna som integrationsministern verkar tro. Lösningen heter färre blattar!
Citera
2008-12-24, 04:00
  #33
Medlem
antonivanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stahlhammer
Just det, det är förstås medias fel att våra kära nysvenskar beter sig som dom gör, det och bristen på fritidsgårdar...


mm... vad lustigt att det sker just efter rapporteringen i media.
Citera
2008-12-24, 10:39
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonivansson
mm... vad lustigt att det sker just efter rapporteringen i media.
...media som "inspirationskälla" är är bara en utlösande faktor. Grunden till problemet har systematiskt & odemokratiskt lagts av våra makthavare de senaste 30 åren.
Grunden, ...eller, den synnerliga råa misshandel av ett land och dess invånare, om man så vill.

Jag inte röstat på någon av dom "etablerade" partierna (aktivt el passivt delaktiga till eländet) de senaste 20 åren av den anledningen. Lär inte göra det framledes heller såvida dom inte seriöst skulle rannsaka sig själv, ...vilket inte lär ske.
Citera
2008-12-24, 11:10
  #35
Medlem
Cockstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonivansson
mm... vad lustigt att det sker just efter rapporteringen i media.

Du har inte riktig koll på hur media fungerar va?

När Engla försvann skrev aftonbladet uteslutande om andra barns försvinnanden, under andra perioder har det varit klimathotet eller gruppvåldtäkter som de fokuserat på. Allt för att driva upp känslan av att vi är "under attack" detta sätt att rapportera skapar en form av chockeffekt på människor, känslan av att ett problem "blossat upp över en natt" Så är dock inte fallet, stenkastande blattar existerade för två månader sedan också..och för två år sedan.
Citera
2008-12-26, 20:22
  #36
Medlem
antonivanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cockstar
Du har inte riktig koll på hur media fungerar va?

När Engla försvann skrev aftonbladet uteslutande om andra barns försvinnanden, under andra perioder har det varit klimathotet eller gruppvåldtäkter som de fokuserat på. Allt för att driva upp känslan av att vi är "under attack" detta sätt att rapportera skapar en form av chockeffekt på människor, känslan av att ett problem "blossat upp över en natt" Så är dock inte fallet, stenkastande blattar existerade för två månader sedan också..och för två år sedan.

Media har många effekter, den du beskriver är en av dem.
Jag ägnar väldigt mycket tid åt att studera media, så jo jag börjar få bra koll. De skapar en hel del elände kan jag säga. Inte genom att rapportera, det är förstås självklart och jättebra att de gör, men HUR de rapporterar.
De skapar attityder och trender och det är tyvärr inga bra såna oftast.
Då talar jag om t.ex. Aftonbladet, Expressen, TV3, Kanal5 osv.
Exempel på seriösare och sundare vinklingar har du i SVT, många lokaltidningar och i t.ex SVD


Det positiva med såna här driver är att folk får upp ögonen för ett problem och i sällsynta fall skapar det positiva aktioner.
Jag hörde att det varit föräldravandringar i Rosengård och att det överlag tagits upp en del diskussioner kring föräldrarstöd osv. Det låter som nåt väldigt positivt, hoppas det hjälper.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback