2008-12-17, 12:19
Bannlyst
Jag har fått förklarat för mig att man kan tillverka egen napalm genom att blanda bensin och frigolit. Stämmer detta verkligen? Hur tillverkar man hemmagjord napalm?
Citera
2008-12-17, 12:23
Medlem
Cotillions avatar
Det blir något liknande napalm. Jag har testat det själv fick dock höra att man skulle ha i bakpulver?? Villket jag hade, kunde överleva häll regn iallafall men jag testade aldrig att kasta en span med vatten på och det skall väl napalm överleva?

Lycka till
Citera
2008-12-17, 12:29
Medlem
Sn0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k3xholm
Jag har fått förklarat för mig att man kan tillverka egen napalm genom att blanda bensin och frigolit. Stämmer detta verkligen? Hur tillverkar man hemmagjord napalm?

Jodå de funkar att blanda bensin och frigolit, MASSA frigolit. Ta lite bensin i en bytta av något slag t.ex en gammal glassburk och lägg i frigoliten. Frigoliten kommer att "smälta" när den kommer i kontakt med bensinen. Rör om och blanda i mer frigolit till du är nöjd med geggan Fastnar på de mesta och brinner fint

Tips. Ta en pepparkaksfigur och häll i geggan och låt den stå och torka i ca 24 tim. Sen har du en fin liten pepparkaksgubbe som brinner
Citera
2008-12-17, 15:53
Medlem
scoremaxs avatar
Du kan slänga ett getöga i "Black book" volym 2 (om jag inte minns fel på vilken av dom det var) dom har en jäkla massa metoder att gelatinisera bensin beroende på vad man har tillgång till..

Angående frigoliten (eller styrofoam om du skall googla)så ja, det funkar (som redan sagts).
Citera
2008-12-17, 16:14
Medlem
Vet att de redogör för hur man tillverkar sin egen napalm i boken "Elitstyrksa SAS" men kanske lite overkill att läsa en hel bok för din del?
Citera
2008-12-17, 16:18
Bannlyst
Citat:

Har hört samma sak, men då var vi ett gäng tioåriga busar och hadde kul nog med cocktailbomber så vi hann aldrig testa napalm grejen.

Nån som kan bekräfta bensin + cellplast = Napalm teorin???

Edit:Det har redan bekräftats.

Kom ihåg att napalm ska vara något som klistrar sig fast och enligt napalmens principer så ska inte ens vatten kunna rädda dig.
Senast redigerad av IliricumSacrum 2008-12-17 kl. 16:21.
Citera
2008-12-17, 17:02
Medlem
charliedays avatar
svenska försvaret har/använder en blandning av tvålflingor och aluminiumflis tillsammans med bensin. fungerar sjukt bra.

edit: bild här
http://img266.imageshack.us/my.php?image=bild008lf4.jpg
Senast redigerad av charlieday 2008-12-17 kl. 17:16. Anledning: bildtilläg
Citera
2008-12-17, 17:58
Medlem
Ljungbackaeriks avatar
Det finns redan flera trådar om detta och andra napalmvarianter i "Kemi och pyroteknik".
Citera
2008-12-18, 08:31
Medlem
Sök på homemade napalm på YouTube.
Citera
2008-12-18, 19:32
Bannlyst
Citat:

Ja, du får något som beter sig som napalm.
Citera
2008-12-18, 19:38
Medlem
Ja det funkar. Bensinen blir geleaktig men du behöver jävligt mycket frigolit att lösa upp eftersom det bara innehåller luft.

Säkert jävligt bra om man ska göra en molotov som man ska kasta på en bil, det rinner ju inte av snabbt som bensin gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in