Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-16, 19:28
  #1
Medlem
Pr3sts avatar
Sitter och ska beställa mig en ny telefon och funderar på att välja till mobilt bredband till telefonen för 199kr på månad. Men kan jag då koppla telefonen till datorn om jag skulle vilja surfa via laptopen istället??
Citera
2008-12-16, 19:32
  #2
Medlem
zavers avatar
Ja om båda har blåtand kan du använda telefonen som modem. Men kolla upp så du får ett "riktigt" mobiltbredbandsabbonemang så det inte är anpassat efter telefonsurfning där du betalar per megabyte. Det jag vill ha sagt är att datatrafiken rinner iväg när man kopplar upp datorn. På en telefon tankar man inget och surfar kanske bara ett par min.,
__________________
Senast redigerad av zaver 2008-12-16 kl. 19:35.
Citera
2008-12-16, 19:34
  #3
Medlem
Pr3sts avatar
Omnia telefonen handlar det om.

Blir till att köpa blåtand till datorn och koppla i USB´n då
Citera
2008-12-16, 20:08
  #4
Medlem
tänk på att blåtand inte har någon höjdarhastighet(men det har väl visserligen itne mobilt bredband heller väl?)
Citera
2008-12-16, 20:09
  #5
Medlem
Pr3sts avatar
Går det inte koppla kabel mellan telefon och dator så man får upp farten lite mer? USB?
Citera
2008-12-16, 20:53
  #6
Medlem
bluetooth har en hastighet(teoretiskt) på runt 2-3 Mbit/s, usb lär ju ge mer, men frågan är om det ändå är någon ide, går det att maxa 3s 7.2mbit?
Citera
2008-12-16, 21:12
  #7
Medlem
RaZoR1394s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaver
Ja om båda har blåtand kan du använda telefonen som modem. Men kolla upp så du får ett "riktigt" mobiltbredbandsabbonemang så det inte är anpassat efter telefonsurfning där du betalar per megabyte. Det jag vill ha sagt är att datatrafiken rinner iväg när man kopplar upp datorn. På en telefon tankar man inget och surfar kanske bara ett par min.,

Pr3st

nämner mobilt bredband, tre och 199kr/mån vilket pekar på ett tillägsabbonemang där man surfar upp till 7,2Mbit/s obegränsat fram till 10GB/mån.

Jag har själv detta och det fungerar bra för enkel surfning. Bluetooth går dock fetbort vid sådant tyvärr. USB är det som gäller. Svarstiden är apdålig och hastigheten är dålig med men för att surfa i mobilen och kolla på Youtube i låg kvalité fungerar. Mycket beror nog på att jag har väldigt dålig mottagning.

Sen om du kör Ubuntu är stöd för surfning via mobiltelefoner inbyggt och väldigt smidigt. Jag vet tyvärr inte hur det är med Windows.
Citera
2008-12-16, 21:41
  #8
Medlem
Pr3sts avatar
Tack för tipsen alla! Ni är mycket hjälpsamma.

Helt riktigt att det handlar om ett tilläggsab för 199kr för mobilt bredband till telefonen. Upp till 7,2mbit
Citera
2008-12-16, 22:30
  #9
Medlem
Zaklins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pr3st
Tack för tipsen alla! Ni är mycket hjälpsamma.

Helt riktigt att det handlar om ett tilläggsab för 199kr för mobilt bredband till telefonen. Upp till 7,2mbit


Tänkte bara inflika med att 3 ändrat på den tjänsten.
Den heter 3Mobil Surf Turbo nu (har fortf upp till 7.2Mbit/s) men kostar bara 150kr/ månad.

Lägger du till tjänsten via 3's egna sidor tjänst "MItt3" så får du första månaden kostnadsfri.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback