Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-15, 23:48
  #1
Medlem
har ni undrat om usa har nått motiv för allt dom gör?

döda saddam för att låta demokrati växa= döda saddam = mer pengar till oss
genom olja och ett starkare motiv till att ta över iran för mer olja och sedan styra 90% av världen's olja

Jag tror själv att bin ladin är ett bullshiiiet finns teorier om att han är tränad av cia och han's far ägde stora oljebolag i usa och hans syster som springer runt och festar i hollywood jag menar hur kan inte folk lista ut att nånting är fel

usa griper en person och åtalar han för terrorism men i artikeln som jag kan posta sen står det " mannen hålls häktad i ett hemligt land som har en hemlig cia bas" jag menar hur skumt låter inte det för att i själva verket säga att landet han är i är israel och att cia basen har funnits där sedan länge tillbaka
och många att världens ledare i mellanöstern vet detta hur stort inflytande israel har på världen allt som sker i gaza skrivs juh inte i kvällstidningarna
man fokuserar på situationen i somalia men det är värre i palestina
där folk dör av hunger varje dag eller i irak där folk inte har el allt man ser på tv om krisdrabbade områden är skit snack jag vill bara höra folkets åsikter hur ser ni på denna situation?
Citera
2008-12-15, 23:51
  #2
Avstängd
KinkyMinister56s avatar
så klart har du inga bevis för dina på ståenden.. på med folie hatten!
Citera
2008-12-16, 01:39
  #3
Medlem
UNDRAT?

Haha... de som åtminstone inte undrat, oavsett om de kommit fram till slutsatser eller ej, kan känna sig glada för sin naiva världsbild

Tänk: "StateRNA & kapitalet"...
En till kul grej är att de flesta verkar HELT aningslösa om varför USA placerade ut de missilbaser de gjorde nyligen på europeisk mark, riktade ner mot Iran främst med det "vaga" syftet att rent allmänt "skydda sina medlemsländer" (NATO-medlemmar).

Vilket är det som skrikit högst om att Iran kanske utvecklar kärnvapen? USA? Think again...!

I stort sett hela senaste decenniets världspolitiska händelser etc. har egentligen kretsat kring (eller bottnat i) ETT lands aktiviteter, farhågor och önskemål. USA? Think again...!

De jag pratar om grundlade bl.a. handel i den form kapitalismen idag bygger på... för över 3000 år sedan!
Till och från under all denna tid har de varit väldigt ogillade p.g.a. sitt välstånd, eller förmåga till välstånd, jämte andra människor.
Ibland även beskyllda för andras sämre lott.

Nu är det inte så att ALLA som hör till skaran jag pratar om ligger bakom allt, utan mer en mindre del av den skaran... med väldigt lojala anhängare, mer eller mindre medvetna om att de mest är brickor i spelet... och om den grad de utnyttjas i.
__________________
Senast redigerad av Zeroes & Ones 2008-12-16 kl. 01:49.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback