• 1
  • 2
2008-12-15, 07:55
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
De kör ju inte med mg, g, kg, i övrigt?
Citera
2008-12-15, 08:08
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
För att då man tar droger så öppnas ens ögon och man ser igenom det imperiala systemet som förtrycker vetenskapen!

EDIT: Svenska amfetaminanvändare är dock väldigt förtjusta i imperiala viktenheter, de fullkomligt älskar pund!
Senast redigerad av Nemesis1 2008-12-15 kl. 08:13.
Citera
2008-12-15, 08:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1

EDIT: Svenska amfetaminanvändare är dock väldigt förtjusta i imperiala viktenheter, de fullkomligt älskar pund!

http://www.youtube.com/watch?v=Frd53...eature=related
Senast redigerad av Rani Mraz 2008-12-15 kl. 08:25.
Citera
2008-12-15, 08:28
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Hö hö..

Min gissning är att det beror på att det helt enkelt är enklare att använda sig av det metriska systemet när det rör sig om mindre mängder, sen kan man anta att den narkotika som smugglas in till usa kan komma i förpackningar i metriska mått...fast om det påverkar gatuförsäljarna kan man ju undra..

Gräs tror jag dock säljs i ounce och bråk av ounce...
Även i england verkar det vara så.
Citera
2008-12-15, 11:17
Medlem
Ambienbears avatar
Citat:

Fel, fel, fel. Vi använder det imperialistiska systemet. Gräs, exempelvis, köps t.ex. som en åtta ("an eight") vilket är en åttondel av en ounze, vilket är plus/minus 3 gram. I Sverige köper man oftast "femmor" har jag för mig.

Kanske bör tilläggas att jag är amerikan-svensk och har bott (och knarkat) här i många år.

EDIT: Förresten, nu när jag tänker efter så säljs kola och meth i gram.
Senast redigerad av Ambienbear 2008-12-15 kl. 11:19.
Citera
2008-12-15, 11:50
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:

hahaha...Det är väl så att knark öppnar sinnena för vad som är bäst och enklast att använda sig av helt enkelt....Samt sätter stoltheten åt sidan...

Ifall det någonsin kommer att utdelas ett Nobelpris i korkad envishet...så kommer det odiskutabelt att delas lika mellan dem som fortfarande mäter med tummen och fötterna...
Citera
2008-12-15, 12:25
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambienbear
Fel, fel, fel. Vi använder det imperialistiska systemet. Gräs, exempelvis, köps t.ex. som en åtta ("an eight") vilket är en åttondel av en ounze, vilket är plus/minus 3 gram. I Sverige köper man oftast "femmor" har jag för mig.

Kanske bör tilläggas att jag är amerikan-svensk och har bott (och knarkat) här i många år.

EDIT: Förresten, nu när jag tänker efter så säljs kola och meth i gram.
Mycket bra svar!

Ja, jag brukar titta på dokumentärer och då nämner de kola och meta i gram och kilo. Det är det jag menar.
Citera
2008-12-15, 12:29
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Hö hö..

Min gissning är att det beror på att det helt enkelt är enklare att använda sig av det metriska systemet när det rör sig om mindre mängder, sen kan man anta att den narkotika som smugglas in till usa kan komma i förpackningar i metriska mått...fast om det påverkar gatuförsäljarna kan man ju undra..

Gräs tror jag dock säljs i ounce och bråk av ounce...
Även i england verkar det vara så.
De stora som för in skiten kan tänkas använda kilo. Då kan det även tänkas att det förs vidare. Har förövrigt hört Kilo, när de snackar kola.
Citera
2008-12-15, 14:08
Medlem
smokevatrs avatar
Citat:
De stora som för in skiten kan tänkas använda kilo. Då kan det även tänkas att det förs vidare. Har förövrigt hört Kilo, när de snackar kola.

stämmer bra det det pressas ofta i en eller tvåkilos block ialf innan personsmuggling hur d gör på stora ton o sånt vet ja inte.

man använder bara det skumma måtsystemet i usa nåt litet land i africa och något obskyrt asiat land typ myamar alla andra i hela världen kör med gram o kilon .
Citera
2008-12-15, 17:54
Medlem
Ambienbears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokevatr
stämmer bra det det pressas ofta i en eller tvåkilos block ialf innan personsmuggling hur d gör på stora ton o sånt vet ja inte.

man använder bara det skumma måtsystemet i usa nåt litet land i africa och något obskyrt asiat land typ myamar alla andra i hela världen kör med gram o kilon .

USA, UK, Indien, Kanada, Irland och Hong Kong använder imperial har jag för mig. Tycker det systemet är så jäkla sjukt. Att mäta saker i tummar, fötter och fång är så otroligt föråldrat. Ändå vägrar de släppa det. Man kan ju inte ens konvertera mellan dem utan att veta de exakta faktorerna (till motsats till metersystemet där man dividerar/multiplicerar med 10).

OT, men vad som även stör mig är att de använder fahrenheit; ett system som är baserat på människans normaltemperatur (som lustigt nog är 98.3 F och inte 100 F).
Citera
2008-12-15, 18:24
Medlem
euphorias avatar
Det metriska systemet används ju för att det är enklare naturligtvis!
Citera
2008-12-15, 19:25
Medlem
smokevatrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambienbear
USA, UK, Indien, Kanada, Irland och Hong Kong använder imperial har jag för mig. Tycker det systemet är så jäkla sjukt. Att mäta saker i tummar, fötter och fång är så otroligt föråldrat. Ändå vägrar de släppa det. Man kan ju inte ens konvertera mellan dem utan att veta de exakta faktorerna (till motsats till metersystemet där man dividerar/multiplicerar med 10).

OT, men vad som även stör mig är att de använder fahrenheit; ett system som är baserat på människans normaltemperatur (som lustigt nog är 98.3 F och inte 100 F).

nej ja kollade upp det för säkerhetsskul

var som ja sade innan

"Note: At this time, only three countries - Burma, Liberia, and the US - have not adopted the International System of Units (SI, or metric system) as their official system of weights and measures "

referens/källa cia world factbook

länk : https://www.cia.gov/library/publicat...ppendix-g.html
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här