2009-04-07, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H.J.S
Men sluta hyckla!!
Hon har sett till att en person dött!! :

en????

Tre menar du
Citera
2009-04-07, 18:00
Medlem
jerros avatar
Jag tyckte med synd om henne för några år sedan då jag svalde allt som skrevs om henne i media med filmer/böcker och alla tidningsartiklar som vinklade allt till hennes fördel. Men när jag fick se båda sidorna av myntet kände jag mig bara äcklad och lurad.
Citera
2009-04-07, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H.J.S
Men sluta hyckla!!
Hon har sett till att en person dött!! hon är medskyldig till Mord...hon kan fan inte skylla på droger, hon får ta seden dit hon kommer!! varför skall vi låta våra skattekronor spenderas på henne! Om man läser in sig på fallet så inser man ju att utan Annika vore killen i livet...!!
I Sverige tar vi väl imot pundaren och "mordmedskyldige" med ett hurra som vi gör när vi grattar tre kronor till vm guld...skall vi kanske hylla henne vid sergelstorg!!??
Nej hon har gjort bort sig...i usa...hon vet vad som gäller där....mina pengar skall inte gå till hennes upphälle i hinseberg...! det är sjukt vad vi svenskar tjafsar om denna kriminella människa...tycker vi skall vara glada om usa vill fortsätta betala för hennes fängelsevistelse!
Spelar roll om mordet var för 4573985739857 år sedan eller igår...!! hon har varit med om att släckt en annan persons liv...och skall vara sjukt nöjd över att ingen gjort det med hennes!!
nej men uppenbarligen har du inga problem med att betala dom dominerande procenten av invandrare som regerar på sveriges fängelser med dina skattepengar.. dom är ju här och tar hand om pizzeriorna som gör dig fet så du klagar väl inte
Citera
2009-04-07, 18:09
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlantis
Jag anser att det ska föreligga exceptionellt starka skäl för att släppa en dubbelmördare bara sådär. "nog inte längre någon fara för annan" räcker liksom inte för en människa som aldrig levt ett laglydigt liv utanför murarna och befunnits skyldig till tre människors död.

Att hon i sin senaste parole hearing plötsligt försökte förminska sin roll i morden och just argumenterade för att det inte var hon som sköt tyder snarare på att hon vägrat ta ansvar för det hon gjort.

Varför den ständiga kampen för fler och fler chanser för de som gång på gång bränner dem?
Expertis menar på att just mördare är den grupp kriminella som har ibland den minsta risken för återfall i tidigare brottslighet.

Dessutom är hon ingen ungdom längre.
Citera
2009-04-07, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oboypaket
Finns det nån bra källa på dråpet hon påstås ha blivit dömd för när hon var 18?
Den enda källa jag hittar är svenska wikipedia som skriver raden: 1972 knivmördades en man i hennes lägenhet. Annika erkände brottet och dömdes för dråp

Jag har läst boken och nu kommer en djävligt kort sammanfattning.

Brottet erkänt, men ändå oskyldig.

En djävligt dålig bortförklaring som jag inte minns. Eller så vill jag inte minnas
Citera
2009-04-07, 18:12
Medlem
Atlantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboypaket
Med din logik så borde Paulo "kungen av kungsan" Roberto fortfarande vara livsfarlig och helst inlåst eftersom han på 70 - 80 talet slogs hejvilt.

Om du vill slösa en massa miljoner till på att hålla henne inlåst för alltid så får det stå för dig. Jag känner spontant att det finns roligare saker att lägga mina skattepengar på än att låsa in gamla tanter i tusen år.

Vad säger att hon inte kan arbeta och bli en produktiv och inkostdrivande person vid ett frisläppande?

Jämförelsen haltar enormt. Paolo tog sin andra chans och gjorde något positivt med sitt liv. Annika brände sin. Paolo dödade aldrig någon. Det gjorde Annika.

Klart att det finns en möjlighet att hon kan bli produktiv och inbringa skattekronor genom förvärvsarbete (jag tror den chansen är extremt liten i det här fallet), men att använda det som ett argument för att släppa ut mördare ur fängelset tycker jag är rätt absurt.

Citat:
Ursprungligen postat av midnattsblå
nej men uppenbarligen har du inga problem med att betala dom dominerande procenten av invandrare som regerar på sveriges fängelser med dina skattepengar.. dom är ju här och tar hand om pizzeriorna som gör dig fet så du klagar väl inte

Och där var det invandringens fel, jag älskar flashback
Citera
2009-04-07, 18:12
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Distraherar man en person så att pojkvännen ska få möjlighet att skjuta honom och hjälper man till att ladda om vapnet så är man definitivt skyldig till mord.
Säger åklagaren ja, åklagarmyndigheten i USA måste inte vara objektiva som i sverige.

Det vet du va?

De jobbar endast för staten och det blev ju lite jiddrigt för åklagaren miste en av de två huvudmisstänkta, då kör man nog fullt race på den som finns kvar.

Fan jag funderar, polismannen som blev skjuten, hur planerar man det? "När vi kommer runt kurvan gumman ser jag i min kristallboll att när du sedan ska gå ut och pissa kommer det komma en polis då när du kommer tillbaka så distraherar du honom så jag kan nacka fanskapet".

Jo det låter ju helt troligt.
Citera
2009-04-07, 18:14
Medlem
Citat:

Absolut INTE, det var en liknelse för att man ska få sig en annan tankeställare....
Tänk att man inte kan skriva nånting i sånna här trådar utan att folk ska vinkla till något negativt.
Fast så är det alltid med bittra, fördomsfulla, enformiga svenskar, så det är inte bara inne på FB käre vän....
Citera
2009-04-07, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Expertis menar på att just mördare är den grupp kriminella som har ibland den minsta risken för återfall i tidigare brottslighet.

Jag skiter i det. Hon har för fan dödat 3 snubbar och ska straffas förbannat HÅRT för det! Det är en seriemördare den här kärringen.
Citera
2009-04-07, 18:16
Medlem
jerros avatar
Citat:
Säger åklagaren ja, åklagarmyndigheten i USA måste inte vara objektiva som i sverige.

Det vet du va?

De jobbar endast för staten och det blev ju lite jiddrigt för åklagaren miste en av de två huvudmisstänkta, då kör man nog fullt race på den som finns kvar.

Fan jag funderar, polismannen som blev skjuten, hur planerar man det? "När vi kommer runt kurvan gumman ser jag i min kristallboll att när du sedan ska gå ut och pissa kommer det komma en polis då när du kommer tillbaka så distraherar du honom så jag kan nacka fanskapet".

Jo det låter ju helt troligt.

Vem jobbar åklagaren för i Sverige? Måste åklagarna i Sverige vara objektiva?
Citera
2009-04-07, 18:17
Medlem
moderatswings avatar
Citat:

Stor humor!

Blond svensk kvinna dödar tre personer i USA varav en polis.

Lösning? Skyll på invandrarna!
Citera
2009-04-07, 18:18
Medlem
Kenty-59s avatar
Citat:

ja men då kan vi ju släppa ut både slaktarn och Axmyr, för är ju inga ungdomar dom heller..
Du resonerar ju som du har förstånd till, har man varit inblandad i tre mord har man fan inte ute på gatorna att göra.
Men vet ju sen innan att du gillar man gullar med pundare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in