Citat:
Ursprungligen postat av skvimpen
Annika Östberg har inte begått brottet hon sitter inne för, därför borde hon både få komma hem, samt bli frisläppt och få hjälp att komma tillbaka in i samhället. Hon har betalat med allt för många år av sitt liv redan.
Jag brukar inte vara nedvärderande men vet du ens vad hon är dömd för? Trodde inte det heller.
Hon är dömd för fellony murder. Vet du vad det betyder? Med tanke på ditt inlägg så förklarar jag väl det.
Hon är dömd för att ha hjälp till vid ett allvarligt brott som resulterade i en annan människas död. Hon borde ha insett att brottet hon begick utsatte andra människor för fara och därför är hon skyldig.
Att det sen inte passar att vara svensk förrän efter man sitter inlåst är ju även det intressant.
Fö. misstänker jag att 24 år för dubbelmord...tagit 2 människors liv...12 år styck...SKJUT HENNE OCKSÅ SÅ VI SLIPPER TJATET "Åhh vad synd det är om pundaren". Hon har inte på långa vägar avtjänat sitt straff.
Dessutom var hon medveten om USAs lagar innan hon begick brottet, hon viste att om hon (eller kanske hon inte gjorde hon verkar vara ganska dum) hjälpte till vid ett brott vid vilket en människa dog så skulle alla inblandade ses som delaktiga. Varför ska hon då inte sitta i USA, det var där hon begick brottet. Vet du vad suveränitet är? Annars kan du ju googla.