Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
"bitter / ....sed lex" hit eller dit spelar inte så stor roll, tycker helt enkelt att det är uppenbart osmakligt och visar entydiga tecken på bristande omdöme alternativt ren illvilja/ondska att profitera så på sin grova brottslighet som kossjäveln Déasy gör. Bara hennes beteende efter avtjänat straff borde rendera att hon låstes in på nytt, för gott.
Bara det att vi kan inte ha retroaktiv lagstiftning, för blir vi bättre än henne då?
Däremot så har alla ett personligt ansvar, vilket många inte tar.
Citat:
Ursprungligen postat av Dreijer
Jag gillar dina tankebanor!
Tackar! (Ursäkta det sena svaret, vi postade nästan samtidgt och så kan jag skylla på julstök.

)
I senaste QX (Jan 2012) så har hon förärats hela fem sidor. Någon som är förvånad över att
Mian Lodalen intervjuade och
Elisabeth Ohlson Wallin fotograferade? Jag har aldrig hållt Lodalen speciellt högt och att Ohlson Wallin är en halv politisk idiot är ingen nyhet. Det var ganska uppenbart att hon var någon annans verktyg under valkampanjen 2006 när hon i teve försökte anklaga Moderaterna för homofobi, vilket Reinfeldt mästerligt och pedagogiskt avstyrde. Men att vara så naiv gentemot dödligt våld när man har det geniala Golgata-fotot från Ecce Homo på sin meritlista är fan kriminellt. I synnerhet som den fick ett läskigt efterspel ca fem år senare då Facundo Unia som gestaltade Jesus i den bilden nästan blev ihjälslagen.