2011-12-14, 23:12
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreijer
Låter otroligt rimligt. Kanske roligare om det är en vakt med batong el. dylikt?
Du menar en sådan där råflata som alltid har håret i en järnhård knut? Släng in lite fula tatueringar, knarktillverkning och gängkrig mellan nazisterna, knuttorna, negrerna och latinosarna också så är jag på! Fan, det kan bli en film som visar Blood In Blood Out var skåpet skall stå.

Givet att Noomi Rapace lade på sig lite inför Sherlock Holmes 2 så föreslår jag att hon gör en halv Christian Bale och spelar en tjackpundare med ett hjärta av guld. Hon får vara en slags mentor åt Disy. Det skall vara en tvetydig figur, finns hon på riktigt eller är hon bara en låtsaskompis. Kan bli en jättvacker film!
Senast redigerad av Herr Lindholm 2011-12-14 kl. 23:16.
Citera
2011-12-14, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
http://www.ostran.se/nyheter/torsaas...estberg_talade

Enligt de som var där och lyssnade på henne så hade hon knappt någonting alls med morden att göra. Hyllad som en hjälte tydligen.
Fy fan, hon och alla hennes "fans" äcklar mig...
Citera
2011-12-14, 23:18
Medlem
Dreijers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Du menar en sådan där råflata som alltid har håret i en järnhård knut? Släng in lite fula tatueringar, knarktillverkning och gängkrig mellan nazisterna, knuttorna, negrerna och latinosarna också så är jag på! Fan, det kan bli en film som visar Blood In Blood Out var skåpet skall stå.

Givet att Noomi Rapace lade på sig lite inför Sherlock Holmes 2 så föreslår jag att hon gör en halv Christian Bale och spelar en tjackpundare med ett hjärta av guld. Hon får vara en slags mentor åt Disy. Det skall vara en tvetydig figur, finns hon på riktigt eller är hon bara en låtsaskompis. Kan bli en jättvacker film!
Jag gillar dina tankebanor!
Citera
2011-12-14, 23:19
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Fy fan, hon och alla hennes "fans" äcklar mig...
I Missionskyrkans fall är det frågan om systemfel. Från att endast Gud kan förlåta så har kristna gjort tankesprånget att vem som helst inte bara kan, utan bör förlåta andra för vad de har gjort mot tredje part.
Citera
2011-12-29, 15:25
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenne-i-viken
"bitter / ....sed lex" hit eller dit spelar inte så stor roll, tycker helt enkelt att det är uppenbart osmakligt och visar entydiga tecken på bristande omdöme alternativt ren illvilja/ondska att profitera så på sin grova brottslighet som kossjäveln Déasy gör. Bara hennes beteende efter avtjänat straff borde rendera att hon låstes in på nytt, för gott.
Bara det att vi kan inte ha retroaktiv lagstiftning, för blir vi bättre än henne då?

Däremot så har alla ett personligt ansvar, vilket många inte tar.
Citat:
Ursprungligen postat av Dreijer
Jag gillar dina tankebanor!
Tackar! (Ursäkta det sena svaret, vi postade nästan samtidgt och så kan jag skylla på julstök. )

I senaste QX (Jan 2012) så har hon förärats hela fem sidor. Någon som är förvånad över att Mian Lodalen intervjuade och Elisabeth Ohlson Wallin fotograferade? Jag har aldrig hållt Lodalen speciellt högt och att Ohlson Wallin är en halv politisk idiot är ingen nyhet. Det var ganska uppenbart att hon var någon annans verktyg under valkampanjen 2006 när hon i teve försökte anklaga Moderaterna för homofobi, vilket Reinfeldt mästerligt och pedagogiskt avstyrde. Men att vara så naiv gentemot dödligt våld när man har det geniala Golgata-fotot från Ecce Homo på sin meritlista är fan kriminellt. I synnerhet som den fick ett läskigt efterspel ca fem år senare då Facundo Unia som gestaltade Jesus i den bilden nästan blev ihjälslagen.
Citera
2011-12-29, 16:30
Medlem
William Hainess avatar
Här är det senaste numret av QX i PDF-format:

http://www.qx.se/uploads/7a/0a73c9a6...1deff1a023.pdf
Citera
2011-12-29, 17:46
Medlem
Fickludds avatar
Det blev fel från början med avseende på hur det rapporterades om AÖ i Sverige. Då hette det att hon var oskyldig men att hon satt på livstid eftersom hennes kille tog livet av sig innan rättegången. Då det inte längre gick att döma honom dömde man henne. Det var så det framställdes.

Och till stor del lever den illusionen kvar. Nedanstående är ett utdrag från "faktarutan" i QX-artikeln:

Citat:
Inleder ett förhållande med langaren
Bob Cox, en affär med stulet kött går
snett och Cox skjuter restaurangägaren
Joe Torre. I flykten får de punktering
och stoppas av polismannen Richard J
Helbush. I ett obevakat tillfälle skjuter
Cox polisen till döds. Efter en kort biljakt
grips båda. Bob Cox hittas hängd i
sin cell före rättegången och Annika tar
på sig morden för att slippa dödsstraff.

Hon var precis lika inblandad i morden som Bob Cox och precis lika skyldig.
Citera
2011-12-29, 18:00
Medlem
Herr Lindholms avatar
Någon som har de amerikanska FUP:erna etc?
Citera
2011-12-29, 18:12
Medlem
Citat:
Bara det att vi kan inte ha retroaktiv lagstiftning, för blir vi bättre än henne då?

Bara det att mina invändningar handlar om vad hon gjort efter frigivning. jag skriver också borde, jag är fullt medveten om att vi lever i det moraliskt bankrutta Sverige.
Citera
2011-12-29, 21:19
Medlem
Fickludds avatar
Citat:

Jag har läst dem. De kan ligga på någon dator hos mig så jag återkommer.
Citera
2011-12-29, 21:29
Medlem
Fickludds avatar
Citat:

Skrolla ner till intervjun med föredetta vicesheriffen Don Anderson som har en hel del att säga om kulten kring Annika Deasy Östberg: Woman convicted of 1981 Helbush murder sent back to Sweden
Citera
2011-12-31, 01:02
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Jag har läst dem. De kan ligga på någon dator hos mig så jag återkommer.

Nix, jag måste ha raderat dem eller döpt dem på ett galet sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in