2008-12-14, 19:22
Medlem
Jules.Winnfields avatar
Goddagens.

Har inte hittat någon tråd om detta så kanske kan få hjälp här

Jag vill göra om en persons hårfärg från blond till ganska mörkt mer åt svart, mina Photoshop kunskaper är begränsade men jag vet hur jag färglägger och allt sånt men jag kan inte få det mörkt.
Det blir mest genomskinligt och äckligt om jag har "Ljushet" på minsta.

Någon som vet hur jag kan få det ännu mörkare?
Jag har Photoshop Elements 3.0.

(Blir säker dumförklarad nu men skitsamma )
Citera
2008-12-14, 21:29
Medlem
Först tycker jag att du ska skaffa en annan version av Photoshop. CS3 är ytterst kompetent.

Kolla på www.moderskeppet.se där finns det kanske inte någon guide som exakt beskriver det du vill göra, men det finns garanterat andra tips som hjälper dig att uppnå ditt önskade resultat. Lycka till...
Citera
2008-12-14, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokkum
Först tycker jag att du ska skaffa en annan version av Photoshop. CS3 är ytterst kompetent.

Kolla på www.moderskeppet.se där finns det kanske inte någon guide som exakt beskriver det du vill göra, men det finns garanterat andra tips som hjälper dig att uppnå ditt önskade resultat. Lycka till...

Varför inte CS4?? Det är ju bättre och lättare.
Citera
2008-12-14, 22:38
Medlem
Jules.Winnfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokkum

Ska kollas.
Tack!
Citera
2008-12-14, 23:19
Medlem
]CraP}s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Varför inte CS4?? Det är ju bättre och lättare.

Om man ska ändra färg på hår så klarar man sig bra med elements..
Citera
2008-12-15, 16:23
Medlem
Glömde att CS4 släppts...och ja, man klarar sig säkert bra med Elements. Men CS-versionerna är ju så fantastiskt mycket bättre att jobba med...enligt mig i allafall.
Citera
2008-12-15, 17:28
Medlem
Modellretusch

Vet inte riktigt vilka verktyg som finns i Elements...
Här är en länk till en bra sida med tutorials om retuschering. Långt ned på sidan visas hur man frilägger och ändrar hår.
Hoppas det kan hjälpa dig.

http://www.kamerabild.se/artikel/sny...54343-757.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in