Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-11, 22:34
  #1225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Är du lika naiv som din fråga antyder eller var det bara ditt sätt att spetsa till frågeställningen till max? Jag måste ändå fråga då man inte kan vara säker.
Frågan är hur trummissituationen ser ut, den spexiga formuleringen var för mitt eget höga nöjes skull.
Citera
2023-11-14, 10:05
  #1226
Medlem
Trontie123s avatar
Metallbandet Raubtier har inte släppt någon musik sedan 2019. Dock så släpper de helt samma stil och musik fast nu under bandnamnet Hulkoff(baserat på sångaren Pär Hulkoff namn). De släpper även engelsktalande musik nu. Varför övergav de Raubtier? Nya bandmedlemmar? Bredda sig internationellt?
Citera
2023-11-15, 09:00
  #1227
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontie123
Metallbandet Raubtier har inte släppt någon musik sedan 2019. Dock så släpper de helt samma stil och musik fast nu under bandnamnet Hulkoff(baserat på sångaren Pär Hulkoff namn). De släpper även engelsktalande musik nu. Varför övergav de Raubtier? Nya bandmedlemmar? Bredda sig internationellt?

Pär Hulkoff har sagt i en intervju att han har tagit sig så väldigt långt med bandet inom Sveriges gränser (sålda exemplar och massa konserter) så han ville pröva vingarna internationellt. Kanske inte exakt på ordet så han sa, men det var det underliggande budskapet i vart fall.
Citera
2023-11-15, 09:03
  #1228
Avstängd
YP4XQs avatar
Såg ju Raubtier på Sweden Rock förra året. Första gången jag hörde talas om dem, gillade dem skarpt
Citera
2023-12-30, 16:34
  #1229
Medlem
BigFloppaFlippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontie123
Metallbandet Raubtier har inte släppt någon musik sedan 2019. Dock så släpper de helt samma stil och musik fast nu under bandnamnet Hulkoff(baserat på sångaren Pär Hulkoff namn). De släpper även engelsktalande musik nu. Varför övergav de Raubtier? Nya bandmedlemmar? Bredda sig internationellt?
Det är definitivt en helt annan metallgenre som är mycket mer åt folkmetall än åt Raubtiers traditionella industriella ljud.
Helt ärligt så tror jag bara att Hulkoff har "växt ur" hela raubtier grejen (musikstilen och temat på musiken osv.), det märktes de två senaste albumen då han försökte på sig lite mer nya "teman" men varken av dem "stod ut" lika mycket som de första tre.

Jag tycker det är väldigt tragiskt att Raubtier verkas ha givits upp men jag uppskattar verkligen HUlkoff's egna musik på soloplattorna ändå, de är storslagna på sina egna sätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback