Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-08-13, 22:25
  #1
Medlem
är det inte så att mobiler går sönder efter ca 2 år? bara slutar fungera alltså. läste nån stans att mobiltillverkarna har gjort så att mobilerna ska paja efter en viss tid så man blir tvungen att köpa ny. låter lite som en klintbergare, men ändå.. nån som vet nåt?
Citera
2003-08-13, 22:56
  #2
Medlem
Mobil_yojos avatar
hehe om d nu stämmer så är d rent knäppt.... isåfall är d bara vissa mobiler och dom nya.. för jag har ju gamla mobiler och dom funkade men jag kastade dom eftersom den var hur stor som hellst...
Citera
2003-08-13, 23:14
  #3
Medlem
nej det stämmer inte... livslängden på en mobil beror på så många olika faktorer, hur mycket man använder den, vilka miljöer den utsätts för mm..
Citera
2003-08-17, 13:59
  #4
Medlem
musikalgs avatar
Fast det ligger å andra sidan förmodligen en viss sanning i det. I allmänhet konstrueras elektronik för att hålla en viss tid, som helst inte ska vara för lång. Man märker det t.ex. på gamla TV-apprater som ofta fungerade hur länge som helst (det finns en hel del 70-talsapparater som fortfarande är still going strong), medan nyare apparater brukar ha en livslängd på typ 10-år.... Tror att en mobiltelefon har en beräknad livslängd på ungfär 3 år, men då räknar man hur länge kunden i genomsnitt använder produkten.... Förmodligen konstrueras de för att hålla en 4-5 år då.....
Citera
2003-08-17, 16:55
  #5
Medlem
c014s avatar
men vem har en mobil i 2 år ? :?:

:P
Citera
2003-08-17, 17:09
  #6
Banned
nuxvomicas avatar
Tappade en i golvet som jag köpte billigt av min bror; nu fungerar inte mikrofonen som man talar i. Gör dock inte så mycket, då jag mest använder den för att sända elaka sms till folk som jag retar mig på. :mrgreen:
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback