Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-12-14, 00:47
  #1
Medlem
Iwanttolearns avatar
Jo FB nu är det så att jag tappat bort/glömt min nätverksnyckel till det trådlösa nätverket. Nu undrar jag om det på nått sätt går att få tag på denna genom datan. Har fått låna en bärbar data till skolarbete och behöver internet på den också. Så om någon hade kunnat berätta för mig var jag kan hitta den så är jag mycket tacksam. (:

Tack på förhand
Signed Tommy~
Citera
2008-12-14, 00:57
  #2
Medlem
Du kan hitta den i Windows registret men jag tror det blir lättare för dig
om du får lite programvara som gör detta åt dig.

http://www.nirsoft.net/utils/wireless_key.html

Alternativt, gå in i WebGUI:n i routern via din Gateway adress.
(cmd - ipconfig)

Och kolla under Security tabben (oftast)
Citera
2008-12-14, 00:58
  #3
Medlem
sommarlovs avatar
Du loggar in på routern och tittar efter.
När du ändå är där, kolla att den senaste firmwaren är installerad.
Citera
2008-12-14, 01:01
  #4
Medlem
Iwanttolearns avatar
Haha ni hade inte kunnat specifiera de lite grann eftersom mina datakunskaper ligger jämsides med en 10 åring :P

Tack
Citera
2008-12-14, 01:09
  #5
Medlem
Ireqoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwanttolearn
Haha ni hade inte kunnat specifiera de lite grann eftersom mina datakunskaper ligger jämsides med en 10 åring :P

Tack

HAHAHa =D

Jag antar att du menar lösenordet till routern? När du försöker logga in på ditt nätverk?
Dra bara ut strömsladden så routern nollställs. På vissa routers funkar det kanske inte men då håller du in "reset" knappen på routern i 10 sekunder så den nollställs. Då återställs lösenordet till orginal. Och då får du konfigurera om routern men du kommer iaf in på den

Hoppas jag uppfattade det rätt... Har druckit en del i kväll men kanske lyckades hjälpa dig ändå =D
Citera
2008-12-14, 01:10
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwanttolearn
Haha ni hade inte kunnat specifiera de lite grann eftersom mina datakunskaper ligger jämsides med en 10 åring :P

Tack

Och tydligen också din intelligensnivå då du helt har glömt att söka på information.

Skämt åsido, om du har anslutit till ditt trådlösa nätverk tidigare med en Windows maskin kan du använda verktyget som jag tog upp tidigare. Om inte, då måste du logga in i din router. Via webbläsaren oftast... Du kan t. ex. koppla in en vanlig nätverkskabel i routern. Ta reda på din routers "adress" genom att gå in i Kommando tolken via Start och kör och skriv sedan CMD och kolla vilken IP adress gateway:n har. Använd denna adress i din webbläsare.. Och kolla på security, password eller encryption tabben..
Citera
2008-12-14, 01:11
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ireqom
HAHAHa =D

Jag antar att du menar lösenordet till routern? När du försöker logga in på ditt nätverk?
Dra bara ut strömsladden så routern nollställs. På vissa routers funkar det kanske inte men då håller du in "reset" knappen på routern i 10 sekunder så den nollställs. Då återställs lösenordet till orginal. Och då får du konfigurera om routern men du kommer iaf in på den

Hoppas jag uppfattade det rätt... Har druckit en del i kväll men kanske lyckades hjälpa dig ändå =D

Alkoholen sätter sina spår.

Tror han menade sin nätverksnyckel. Dvs sin WEP/WPA/WPA2 nyckel..
Citera
2008-12-14, 01:16
  #8
Medlem
Ireqoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1337Granny
Alkoholen sätter sina spår.

Tror han menade sin nätverksnyckel. Dvs sin WEP/WPA/WPA2 nyckel..


hahaha okay =D fan va illa!
Men då får TS köra en Aircracker då =D
EDIT: ajusdet... Här är Aircrack NG och även lite info om det via Wikipedia om du behöver Ts =)

Aircrack: http://aircrack-ng.org/doku.php

Info: http://en.wikipedia.org/wiki/Aircrack
__________________
Senast redigerad av Ireqom 2008-12-14 kl. 01:21.
Citera
2008-12-14, 01:24
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ireqom
hahaha okay =D fan va illa!
Men då får TS köra en Aircracker då =D
EDIT: ajusdet... Här är Aircrack NG och även lite info om det via Wikipedia om du behöver Ts =)

Aircrack: http://aircrack-ng.org/doku.php

Info: http://en.wikipedia.org/wiki/Aircrack


Låter lite onödigt... Bara anslut via ethernet.. tillfälligt..
Citera
2008-12-14, 01:25
  #10
Medlem
Knilds avatar
Ladda hem programmet Cain and abel och installera det på din dator med internetlösenordet redan är inskrivet.

När du väl är inne i programmet så klickar du på "Wireless Passwords" i den vänstra menyn. Nu klickar du + tecknet som du finner i den övre menyn. Därefter ska alla Wireless lösenord synas, notera att det är bara dem du redan har skrivit in i din dator och inte dina grannars lösenord också.

Knild
Citera
2008-12-14, 01:26
  #11
Medlem
Ireqoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1337Granny
Låter lite onödigt... Bara anslut via ethernet.. tillfälligt..

Mjo.. Det är det lättaste sättet... haha =D Iaf om TS har en nätverks kabel. Annars blir det strul.
Citera
2008-12-14, 01:59
  #12
Medlem
qrizzes avatar
roliga är att det finns hur många sånna här trådar som helst.

men håll in reset knappen. eller logga in på din router och ändra nyckeln till en ny.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback