Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-08-13, 21:12
  #1
Medlem
Nu är det så att jag ska ta och köpa en datakabel till den och jag vill veta på vilket sätt jag kan flasha om den och låsa upp så att jag kan använda vilken operetör som helst!!!

Vet att det finns koder jag kan använda men finns det någon som kan hjälpa med med detta!!!

//Pontus
Citera
2003-08-13, 21:13
  #2
Medlem
Mobil_yojos avatar
fråga moonwolf.. =P han kan säkert allt sånt skulle jag tro //johannes
Citera
2003-08-13, 21:24
  #3
Medlem
Du behöver ingen kabel för att låsa upp den Googla på cybergsm_dct4_1.4 så löser det sej
Citera
2003-08-13, 21:53
  #4
Medlem
kanske glömde säga att det var VODAFONE på telefonen oxså!!!

Får väl ta kontakt med Moonwolf då :d
Citera
2003-08-21, 07:53
  #5
Medlem
man måste skilja på flasha och låsa upp, flascha är en mjukvaru-uppdatering, och låsa upp för oss i branschen är att antingen ta bort op-lås eller säkerhetskoden.
När det gäller NOKIA och flash så använder vi en dröse boxar mellan dator och telefon till skillnad mot ericsson som i stort sett bara har en kabel mellan dator och telefon och software tas från ericssons server direkt. På nokia sidan måste vi gå in på en support sida varje dag och kontrollera om det finns nya software eller bulletiner på olika fel eller anmärkningar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback