2008-12-13, 21:39
Medlem
I brist på mediaspelare till TV´n kör jag ännu med kabel...dock så funkar det inte på pc´n jag just nu har...
TVtool funkar ju bara till Nvidia, och det har inte jag. Har dock utgångar på grafikkortet, såväl DVI som S-video, men jag får ingen bild på TV´n...

Ja, jag har googlat, men utan något positivt resultat... Får helt enkelt ingen bild.

Har alltså försökt koppla PC via S-video till TVns S-video. Vad gör jag för fel? Eller rättare sagt, hur ska jag få det att funka?

Tack...
Citera
2008-12-13, 22:26
Medlem
Pallevantes avatar
Hade också det problemet och har för mig att det var ett hertzrelaterat problem, men kan inte svära på det.
Jag bytte dock till DVI och då var det inga problem alls, så testa det.
Citera
2008-12-14, 00:25
Medlem
Rätt enklet problem du har men jag fattar att du inte vet hur du ska koppla

1. först kollar du vilkar utgångar du har på din dator tex som du sa dvi då sätter du in en dvi kabel där

2. jag utgår från att du har en platt TV ( annars är det nog s-vcdkabel) sen kollar du på din platt tv och där finns säkert en vga ingång eller dvi eller hdmi.. då får du köpa den kabel som funkar för dig

3. upplösing för att tex se skärmen typ aftonbladet.se så måste din TV ha samma upplösing som din dator vilket vissa inte har.. i mitt fall så är min data skärm på 1600x1200 men min platt tv är på 1366x768 men in mitt fall så måste jag ställa ner den till 1024x768 för att kunna se på tex web tv så där får man prova sig fram vad som funkar

4. Det gäller att kolla sin utgångar, hårdvara och sedan kanske mjukvara men om du har en tjock tv så kan det vara lite jobbigare...

5. Genom att tex högerklcika på skrivbord kan du ta dig till ditt graikkorts inställningar typ nvida och där väljer man att klona skärmen sen ska det funka... gör så iaf för mig

lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in