Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-12-14, 13:09
  #13
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dettakort
Greenpeace är en del av den gröna ideologin, har känt en del personer som varit med där. Alla beslut kommer uppifrån, totalt toppstyrt. De får också gott om utrymme i massmedia, speciellt när det kan kopplas till klimatförändringar. Tror knappast att de skulle kunna få operera med sina olagliga aktioner som de får idag utan beskydd.

Deras olagliga aktioner är ju en väldigt liten del av deras verksamhet och när de genomför så omgärdas de allt som oftast att ett ganska väloljat PR-maskineri med press och tv på plats. Pressnärvaron i kombination med att det rör sig om ickevåldsaktioner gör ju att polisen inte går lös med batong och tårgas mot de som deltar i första taget. Och vaddå beskydd förresten? Vid dessa aktioner grips de väl av polisen och ofta följer ju också åtal mot de inblandade med i kölvattnet, typ olaga intrång?
Citera
2008-12-14, 14:19
  #14
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Deras olagliga aktioner är ju en väldigt liten del av deras verksamhet och när de genomför så omgärdas de allt som oftast att ett ganska väloljat PR-maskineri med press och tv på plats. Pressnärvaron i kombination med att det rör sig om ickevåldsaktioner gör ju att polisen inte går lös med batong och tårgas mot de som deltar i första taget. Och vaddå beskydd förresten? Vid dessa aktioner grips de väl av polisen och ofta följer ju också åtal mot de inblandade med i kölvattnet, typ olaga intrång?
Så Frankrike kan inte vara en del av "eliten" som vill lura oss om klimatförändringen eller hur? Hur annars kan man förklara att franska underrättelsetjänsten sprängde Rainbow Warrior och dödade en Greenpeacemedlem?
GWB, som inte ratificerade Kyotoprotokollet. och Frankrike, som spränger "elitens" egna trupper i lugten, är alltså inte del av den farliga eliten. Check.
Skönt att vi börjar få rätsida på det här.
Citera
2008-12-14, 15:30
  #15
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimNeilJung
Så Frankrike kan inte vara en del av "eliten" som vill lura oss om klimatförändringen eller hur? Hur annars kan man förklara att franska underrättelsetjänsten sprängde Rainbow Warrior och dödade en Greenpeacemedlem?
GWB, som inte ratificerade Kyotoprotokollet. och Frankrike, som spränger "elitens" egna trupper i lugten, är alltså inte del av den farliga eliten. Check.
Skönt att vi börjar få rätsida på det här.

Nä det känns ju som om det finns väldigt lite som talar för att det skulle finnas någon "elit" bakom "CO2-skräcken". Väldigt märklig och bakvänd frågeställning? Antar att man skulle kunna dra till med att länderna i väst piskat upp "CO2-skräcken" i syfte att forcera igenom det system för handel med utsläppsrätter som håller på att byggas upp. Jag är inte helt hundra på det här, men jag har för mig att det faktiskt var den metod för att komma till rätta med CO2-utsläppen som USA förespråkade. Men ärligt talat så är jag mer benägen att tro att USA nog har nån plan i bakfickan för att sänka projektet snarare än en genuin vilja att verkligen se till att det byggs ut och börjar fungera som det var tänkt.
Citera
2008-12-15, 14:05
  #16
Medlem
Detta klipp bör vara väldigt intressant för samtliga här.

http://www.youtube.com/watch?v=roJl6c8MhDY

Al gore har blivit stämd av 30 000 miljöforskare för bedrägeri.
Citera
2008-12-15, 14:56
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank22
Al gore har blivit stämd av 30 000 miljöforskare för bedrägeri.

Nej
Citera
2008-12-15, 14:58
  #18
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank22
Detta klipp bör vara väldigt intressant för samtliga här.

http://www.youtube.com/watch?v=roJl6c8MhDY

Al gore har blivit stämd av 30 000 miljöforskare för bedrägeri.

Finns en tråd om detta här,
https://www.flashback.org/showthread.php?t=719860

Sen så "har" Al inte blivit stämd , inslaget när är det gjort i Mars eller nåt? och ingen stämning har kommit än vad jag vet.

Vädergubben "vill" stämma Al , skillnad på "vill" och "har"
Citera
2008-12-15, 15:27
  #19
Medlem
Det är en mycket stor skillnad på "vill och har" Men det är fortfarande en väldigt intressant nyhet som jag helt och hållet missat. Jag ska kika in på andra tråden nu..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback