Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2009-08-10, 08:40
  #25
Medlem
Är inte på något sätt involverad i ACN. Har också fått erbjudande om att börja sälja. Hade deras fasta abonemang för många år sedan och det fungerade bra. Visst är det ett pyramidspel med många "drabbade men produkten finns faktiskt. De har ett callcenter i Åmål där jag bor. Alla som jobbar där är anställda av ACN Operations Sweden.
Citera
2009-08-10, 12:38
  #26
Medlem
closecuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Det skulle bli nästa stora grej och Ericsson, Nokia, Samsung höll själva på att utveckla just en sådan här telefon för att dom kände hur långt efter i utvecklingen dom låg.

Jag såg en videotelefon från Nokia eller Ericsson i början på 90-talet. Den var faktiskt rätt liten och nätt vad jag kan komma ihåg. Visst, inte mobiltelefonstorlek, men grejen är att tillverkarna gjorde sånt här i början på 90-talet, och ACN kommer nu, nästan 20 år senare och slår på trumman om "the next big thing" flera år efter att man flyttat videotelefonin till mobiltelefoner istället. Jävla sniglar.

Annars har man ju alltid skype
Citera
2009-09-15, 13:15
  #27
Medlem
För drygt 4 år sedan, under mitt första år på högskolan så lyckades en kompis få med mig till ett hotell utanför Stockholm där ACN hade en form av presentation/konferens. Kompisen ifråga hade redan gått med i ACN och vid konferensens slut försökte han och de personer som värvat honom att få med mig.

Priset för att få sälja var 3500:- och de var nästintill irriterade på att jag inte ville ta ett beslut just där och då. Den som hade värvat min kompis satt och tjatade hela vägen i bilen om hur lätt det var att tjäna pengar och bla bla bla.

Konferensen var ju nästintill en jävla parodi, grundarna för ACN stod där och utlovade guld och gröna skogar, det visades filmer hur flådigt de levde och representatner från ACN i USA var med på Videolänk osv.

Givetvis gick jag aldrig med i ACN och några veckor senare kom min kompis och beklagade sig över att det inte gick någe bra med försäljningen osv, att det var strul med både det ena och det andra, bla utbetalningar.

Man undrar ju fan hur mycket cash Donald Trump fått för att marknadsföra ACN på deras hemsida, kan inte varit billigt för ACN,s räkning.

Nä de enda som tjänar på den där skiten är den högsta toppen, de som är långt ner på trappan kan glömma att se röken av några stora pengar.
Citera
2011-11-06, 19:31
  #28
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Nån som minns hur många användare som man skulle ha under sig för att nå den nivån där man skulle tjäna 300 000:- i månaden?
Citera
2018-08-07, 19:45
  #29
Medlem
Jag var på ett möte i början på 2013. Mina vänner gick med. Jag sa till dem att det var en bluff.
Hela affärsverksamheten går ut på att tjäna pengar på "Medlems avgiften" och de få abonnemang dessa lättlurade satar lyckas sälja till sina päron som ställer upp och köper för dom tycker så synd om sin dumma j*vla inavlade unge som har varit så helv*tes korkad och gått på detta.

Flera vänner köpte abonnemang av sig själva för att nå upp till en bonus nivå. Efter du hade pytsat in typ 5-6k i medlems avgift så skulle du sälja för 8K och då fick du en bonus på 3K och att hamna ett steg högra upp på stegen, vilket innebar att man skulle sälja för 10K på en månad för en bonus på 5K osv..

När jag fick höra det här så visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta för hur fan kunde dem va så totalt lurade. Men dem var heeeeeeelt säkra på att miljonerna fanns runt knuten. Dem blev uppmanade att skriva en lista med mål och drömmar. En av polarna hade en sådan och det stod "Tjäna en mille" överst på den listan.. Han prackar på precis alla sina polare och vänner så mycket han kan... Det slutar med att snubben blir skyldig ACN pengar och får inkasso för han har inte råd att betala alla jävla abonnemang han har tecknat på sig själv och alla hans polare och familj är bundna på jävla skit abonnemang. Vi är inte vänner idag.
Citera
2022-06-03, 21:42
  #30
Medlem
När man helt plötsligt får ett samtal från världens mest korkade jävla dumjävel till människa.... som man inte har haft ett piss att göra med på 20 år och som nu har ett "erbjudande"....då är det ACN !!!!!

Håller till på Odinsgatan i Göteborg och är ett sånt helvetes jävla skitföretag att man undrar varför inte någon myndighet har stängt ner skiten.

Betygen på nätet är 1.0 (och hade varit 0.0 om det varit möjligt att ge noll i betyg).

Trodde inte liket levde längre, men tyvärr verkar så vara fallet !
Citera
2022-06-21, 19:53
  #31
Medlem
Är det mobilabonnemang nuförtiden? Ingen köra ju fast längre...
Citera
2022-06-21, 21:13
  #32
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Är det mobilabonnemang nuförtiden? Ingen köra ju fast längre...

Det finns väldigt många fasta abonnemang fortfarande.
Citera
2022-06-21, 21:24
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Det finns väldigt många fasta abonnemang fortfarande.

Men de avvecklas i rask takt och nya hus byggt sällan med koppar indraget. Men ACN verkar ha gått över till att erbjuda lite av varje som mobil, bredband, el och hemland...
Citera
2023-05-31, 14:49
  #34
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedyck
Jag känner faktiskt ett fåtal och har träffat några fler som har tjänat bra med pengar inom ACN. Det är väl ett sälj-jobb som många andra, låter busenkelt men utan förmåga att kunna sälja och jobba hårt kommer du inte så långt.
Sen har ju telefonabonnemanget varit svårsållt i några år då priserna varit ganska mediokra.

De är ju klara på vad som krävs för att du ska få si och så mycket så att kalla de lurendrejeri är lite fel tycker jag.

De håller förresten på att lansera nån sorts video-telefon vilket kanske kan få fart på försäljningen igen.

Hur gick det med den här video-telefonen? Fick den fart på försäljningen? Går den att köpa någonstans?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback