Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-11, 23:44
  #1
Medlem
bluka94s avatar
Hej!

Bakgrund på problemet:
Var och genomförde GSU-US och vi skulle tälta i 3 dagar. Tlefonen var avstängd under tiden vi var ute i fältet. Den låg hela tiden i innre fickan av min M90. När jag sov på kvällen så följde jackan med mig (bredvid mig) i sovsäcken. Telefonen har alltid varit torr och skyddad.

Problemet:
Efter att vi kommit tillbaka till LG och jag skulle ta av mig för att äntligen duscha, så upptäckte jag att det lyste ifrån innre fickan på M90. Tar upp mobilen och ser att den är fortfarande avstängd, dock lampan/blixten lyser. Tar ut batteri och lampan slocknar. Stoppar jag batteriet tillbaka så börjar lampan lysa igen. Har testat med att ha luren strömlös lite längre tid, hard resetat, kollat FW (har den senaste)...Ingeting hjälper.

Är det någon som har råkat ut för samma sak och sitter på lösningen på detta problem?

Mvh,
//bluka94
Citera
2008-12-12, 00:34
  #2
Medlem
phattrances avatar
fukt?
Citera
2008-12-12, 07:38
  #3
Medlem
bluka94s avatar
Mobilen har inte varit direkt utsatt för fukt vad jag vet,i form att det regnade på den eller att det på annat sätt kom vatten på den.
Det enda jag kan tänka mig i fuktvägen är väl egen svett under den långa marschen på slutprovet. Jag hade fältskjörta och t-shirt på mig under M90 (i den ordning) och fukten samlades i t-shirt som blev allt blötare. Det är kanske lite långsökt men möjligt.

Vad är lösningen i såfall? Måste man skicka mobilen tillbaka? Har köpt den med tele2 erbjudande och garanti är på 2 år så det är lugnt. Drygt att vänta bara...
Citera
2008-12-12, 08:37
  #4
Medlem
pagerunes avatar
Är den fuktskadad gäller ingen garanti i världen, utan du får glatt bekosta reparation själv.
Citera
2008-12-12, 11:57
  #5
Medlem
Ingen vanlig garanti men om man har försäkring eller drulle på hemförsäkringen kan det funka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback