Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-11, 10:15
  #1
Medlem
En restaurang i Eskilstuna misstänks för att ha använt manipulerade kassaapparater och vilseledande redovisning. För att säkra att restaurangägaren inte undanhåller pengar har länsrätten i Sörmland tagit beslut om en betalningssäkring.

Redan i maj 2007 började Skatteverket i Eskilstuna intressera sig för restaurangen. Under två dagar räknades alla kunder som besökte matstället. Då kom man fram till att ägaren redovisat betydligt färre kunder än vad som i själva verket fanns på plats. Vid kundräkningarna har Skatteverket också kommit fram till att andelen kunder som begärt hämtmat inte alls var lika många som ägaren hävdat och restaurangen har därmed betalt för lite skatt.

http://www.ekuriren.se/ekuriren/stan...vdelning_2=374

Någon som vet vilken restaurang det gäller?
Citera
2008-12-13, 06:28
  #2
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eltax
En restaurang i Eskilstuna misstänks för att ha använt manipulerade kassaapparater och vilseledande redovisning. För att säkra att restaurangägaren inte undanhåller pengar har länsrätten i Sörmland tagit beslut om en betalningssäkring.

Redan i maj 2007 började Skatteverket i Eskilstuna intressera sig för restaurangen. Under två dagar räknades alla kunder som besökte matstället. Då kom man fram till att ägaren redovisat betydligt färre kunder än vad som i själva verket fanns på plats. Vid kundräkningarna har Skatteverket också kommit fram till att andelen kunder som begärt hämtmat inte alls var lika många som ägaren hävdat och restaurangen har därmed betalt för lite skatt.

http://www.ekuriren.se/ekuriren/stan...vdelning_2=374

Någon som vet vilken restaurang det gäller?

Ja du! dålig respons på denna. Skulle också vilja veta, har bott i E-tuna i 15 år men inte nu längre tyvärr. Pratade med polare i E-tuna och de gissar mest, typ Josefs ställe, men det tror jag inte ett dugg på. Enligt mig så är Josef den bästa i hela Sverige, mitt absoluta favoritställe (MacBeth). Om jag får slänga in en gissning så tror jag på Kinahaket vid tågstationen men det är bara min egen gissning.
Citera
2009-04-26, 21:28
  #3
Medlem
zpiffs avatar
Spicy hot vid Fristadstorget, det var inte bara i E:a dåvarande ägaren hade en mycket större restaurang i Västerås också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback