Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-12, 10:31
  #2989
Medlem
kebabsvarvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertolucci
Nä, det går säkert fint. Vi kan väl rekommendera svart slips till smokingen också?
Det tycker jag inte att vi ska göra. Men jag undrar varför du väljer att presentera någonting felaktigt som en absolut sanning. Det är andra faktorer som avgör huruvida skjortan är bäst lämpar sig till afton- eller högtidsdräkt.
Citera
2017-11-18, 12:22
  #2990
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebabsvarv
Det tycker jag inte att vi ska göra. Men jag undrar varför du väljer att presentera någonting felaktigt som en absolut sanning. Det är andra faktorer som avgör huruvida skjortan är bäst lämpar sig till afton- eller högtidsdräkt.

Varför inte? Många amerikaner har svart slips till smoking, så jag undrar varför du väljer att avråda från detta som en absolut sanning?

Så du anser att ett pikébröst överhuvud taget inte påverkar huruvida skjortan bäst lämpar sig för frack eller smoking?
Citera
2017-11-19, 23:04
  #2991
Medlem
tegelpannas avatar
Personligen anser jag att få saker är lika eleganta som ett par operapumps av typen på bilden nedan:

https://www.styleforum.net/data/atta...a69cd3cb68.jpg

Är själv på jakt efter ett klassiskt par för att fullända smokingen till årets nyårsfirande.

Någon som har tips på var man hittar ett par till ett rimligt pris? (< 2500 SEK)

Tack på förhand.
Citera
2018-08-29, 13:39
  #2992
Medlem
Hallihallå. Årets första inlägg ser jag. Men gäller att va förberedd så man inte står där dagen innan med skägget i brevlådan.
Fick en liten idé om att jag skulle införskaffa mig en sammetskavaj. Gärna i grön då de är lite ovanligare än blå/röd. Någon som vet var man kan hitta en sådan? Inte hittat nån svensk sida som säljer nämligen. Undrar även om man kan ha vita byxor till en grön sammetskavaj/blazer eller om de bara passar i lite varmare klimat? Isåfall får jag köra på svarta kostymbyxor? Vad tror ni om detta, är jsg helt ute å cyklar eller funkar de?
Citera
2019-03-18, 11:38
  #2993
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertolucci
Varför inte? Många amerikaner har svart slips till smoking, så jag undrar varför du väljer att avråda från detta som en absolut sanning?
Tja, du besvarar din egen fråga. Om amerikanerna har det, så är det inte stil.
Citera
2019-03-18, 11:40
  #2994
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Undrar även om man kan ha vita byxor till en grön sammetskavaj/blazer eller om de bara passar i lite varmare klimat?
Önskar jag kunde hjälpa dig, men vet ej just det. Det enda som är absolut sanning är aldrig vita byxor till svart smokingkavaj (tvärtom går bra).

För övrigt är det snart Nyår! Dvs den gamla goda astronomiska versionen. Så egentligen borde man ju ha frack på onsdag 20 mars.
En del kanske gruffar över persiskt, kurdiskt nyår på torsdag 21 och invandring med osvenska traditioner, men då vill jag påminna om att det är i allra högsta grad en indo-arisk företeelse med tusentals år på nacken att fira nyår vid Vårdagjämning. Och kopplingen till ovan grupper är till Zoroaster, inte islam.
Så på med fracken till Equinox!
Behöver ni mer övertalning så tänk på att wicca och paganisterna firar Ostara som vårens ankomst; den behornade guden och vårens jungfru.
Vill ni inte fracka så gäller starka färger som Lilac, pastellrosa, cherry blossom, köp gärna ljusa tulpaner också. Ägg och kanin till middag.
__________________
Senast redigerad av urverksapelsin 2019-03-18 kl. 11:47.
Citera
2019-03-19, 19:21
  #2995
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Tja, du besvarar din egen fråga. Om amerikanerna har det, så är det inte stil.

My point exactly.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback