Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-12-10, 19:51
  #1
Medlem
Jag har använt BBB 100mbit fiber innan och deras iptelefoni innan. Jag blev lurad av en försäljare från dom i veckan, fick hem en massa skit av dom.
Ringde upp och sa upp allt och bad dom dra åt helvete. Jag har kollat på Telias, tele2, 3 och telenors mobila bredband. Har fattat som att det bara är telenor som erbjuder obegränsat surfande, dom andra har efter 1gb, 3gb och 5gb så sänks hastigheten, stämmer detta ?
Citera
2008-12-10, 23:27
  #2
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Där har du fel både telenor och tre har obegränsat med surf

Tele2/Telia har en spärr på 5gb......nu snackar jag fastpris.
Citera
2008-12-10, 23:38
  #3
Medlem
phattrances avatar
det är bara 3 som kör med obegränsad trafik
Citera
2008-12-10, 23:48
  #4
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phattrance
det är bara 3 som kör med obegränsad trafik

Snackar du inte i nattmössan nu eller kan du verifiera dina uppgifter?
Citera
2008-12-11, 00:49
  #5
Medlem
Direkt från 3's hemsida.

Är det verkligen obegränsad dataförbrukning med 3Bredband 7,2 Mbit/s?
Svar:

Ja. Vi kommer aldrig att ta mer betalt oavsett hur mycket man förbrukar. Vi förbehåller oss rätten att skydda oss mot extrem användning som på ett mkt kraftigt sätt skiljer sig från genomsnittet eller annat missbruk som orsakar 3 eller dess kunder skada genom att överväga att begränsa hastigheten. I dessa fall kommer vi att informera kunden.


Så vad innebär detta ? Kommer säkert snitta ett par gb om dagen.
Citera
2008-12-11, 01:51
  #6
Medlem
qwertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phattrance
det är bara 3 som kör med obegränsad trafik

Inte länge till


3 sätter tak

.
__________________
Senast redigerad av qwerta 2008-12-11 kl. 02:07.
Citera
2008-12-11, 02:34
  #7
Medlem
Då är det nog bara telenor kvar...
Citera
2008-12-11, 04:13
  #8
Medlem
cepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phattrance
det är bara 3 som kör med obegränsad trafik

Jag fick ett brev ifrån 3. Där det stod att jag hade varigt för aktiv under oktober månad. Och att om detta fortsatte skulle de begränsa min hastighet
till 64kbps... Så obegränsat är det ju, men hur kul är det med den hastigheten sen?
Citera
2008-12-11, 18:36
  #9
Medlem
Pratade med telenor idag, dom har ingen gräns alls. Om jag vill så kan jag ladda ner 500gb på en månad.
Citera
2008-12-11, 19:59
  #10
Medlem
finntemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fraxinus
Pratade med telenor idag, dom har ingen gräns alls. Om jag vill så kan jag ladda ner 500gb på en månad.

Och om du överstiger 1gb, så begränsas hastigheten till 30kbit/s... (Telenor)

Tecknade Telenor mobilt bredband via BBB och i deras avtalsvillkor står det såhär:
Telenor förbehåller sig rätten att begränsa överföringshastighet till 30 kbit/s om användandet överstiger 1 GB/månad.

Hittade dock ingenting om detta i Telenors sidor.
Citera
2008-12-12, 13:13
  #11
Medlem
Pallevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceps
Jag fick ett brev ifrån 3. Där det stod att jag hade varigt för aktiv under oktober månad. Och att om detta fortsatte skulle de begränsa min hastighet
till 64kbps... Så obegränsat är det ju, men hur kul är det med den hastigheten sen?
Jag fick också ett brev och kan meddela att gränsen man inte får överstiga är 10gb. I mitt brev stod däremot att jag hade extremt hög datatrafik. Extreeeemt.

Jag har en fråga angående färgen på lampan i Huawei e220. Min lampa har alltid varit blå förut, men nu har den en mer grön/turkos färg. Vad innebär det? Snabbare eller långsamma hastighet?
Jag hatar tre för deras färger på den satans lampan. Alla färger är ju exakt likadana. Blinkningshastigheterna man ska hålla koll på är ju också hur lika som helst. Bleh.
Citera
2008-12-12, 17:12
  #12
Medlem
Zaklins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Jag fick också ett brev och kan meddela att gränsen man inte får överstiga är 10gb. I mitt brev stod däremot att jag hade extremt hög datatrafik. Extreeeemt.

Jag har en fråga angående färgen på lampan i Huawei e220. Min lampa har alltid varit blå förut, men nu har den en mer grön/turkos färg. Vad innebär det? Snabbare eller långsamma hastighet?
Jag hatar tre för deras färger på den satans lampan. Alla färger är ju exakt likadana. Blinkningshastigheterna man ska hålla koll på är ju också hur lika som helst. Bleh.


Det är inte 3, det är Huawei som tillverkar modemen. 3 och andra operatörer köper in modemen av huawei som är kinesiskt företag som verkar kunna se skillnad på 2.7 och 2.9 sekunder

Den blåa färgen står för UMTS och turkosa för HSDPA.
Så den turkosa färgen kommer fram när modemet jobbar, när det sedan går in i en idle-period så växlar modemet över till UMTS (och blå färg)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback