Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2003-08-17, 02:03
äldre konto (old)
Ej medlem
Behövs inte Php för att logga ip från ens hems(k)sida... På min hemsida har jag ett übersimpelt javascript (kind of) som skickar ett mejl varje gång nån besöker hemsidan, i mejlet finns besökarens ip. Besökaren märker inte ett skit av vad som pågår, givetvis. Mejlet skickas via en server med cgi, på vilken jag har ett konto.
Citera
2003-08-17, 14:37
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LonEr
Behövs inte Php för att logga ip från ens hems(k)sida... På min hemsida har jag ett übersimpelt javascript (kind of) som skickar ett mejl varje gång nån besöker hemsidan, i mejlet finns besökarens ip. Besökaren märker inte ett skit av vad som pågår, givetvis. Mejlet skickas via en server med cgi, på vilken jag har ett konto.

hur har du fixat allt detta då?
Citera
2003-08-17, 18:54
äldre konto (old)
Ej medlem
jag e inte säker på det här men jag skriver ändå...

när man tar emot filer på msn o har zonealarm så får man väl veta ip:t???
Citera
2003-08-17, 19:31
äldre konto (old)
Ej medlem
När man tar emot/skickar filer via MSN, så kan man få personens IP i en netstat -an dumpning (windows). Jag har testat det, så jag är 101% säker
Är man osäker på vilket ip som är vilket, så kan man ju ta netstat innan man skickar filen , och en när man skickar den...
Citera
2003-08-17, 22:32
äldre konto (old)
Ej medlem
html

Styr ett litet simeplt script sen dra upp en .htm och säg att han surfar in på den säg att det är nakna tjejer eller något!
Citera
2003-08-17, 22:44
äldre konto (old)
Ej medlem
port

vilken port ligger msn på? någon som vet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in