Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-12-09, 19:45
  #1
Medlem
MB-Hasses avatar
Brorsan har haft bekymmer nån vecka med att hans kontantkort töms med 30kr regelbundet.

Det började när han (riktigt dumt) betalade 20kr på nån dansk sida via SMS för att tanka hem ett MPEG4 codec Jag fattar ju inte hur man kan ens betala för att tanka hem gratisgrejer via nätet..

Så fort han fyller på med pengar dras 30kr. Nu senast var det nån sorts program som heter AMA Body Fitness som han fick och det drogs 30kr.

Avsändaren heter sms247.tv men jag hittar inget sätt att avbryta prenumerationen.

Tacksam för svar
Citera
2008-12-09, 19:47
  #2
Medlem
b0gfettos avatar
Har han skickat "STOP <tjänst>" till dom? Det är det jag får ut av alla krumellurer iaf.
Citera
2008-12-09, 19:50
  #3
Medlem
Regards the sms247 messages that cost you a fortune, The very solution, talking for my own experience, is to send an e-mail to 1@sms247.tv asking them to STOP THE SERVICE. I was going crazy, until I read this alternative. This WORK and I'm highly recommend it. Next time just be careful.

Eller svara på smset med "STOP"
Citera
2008-12-09, 19:50
  #4
Medlem
MB-Hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Har han skickat "STOP <tjänst>" till dom? Det är det jag får ut av alla krumellurer iaf.

Vi hittar inget nummer att skicka till

Igår skickade han STOP till Jamba och idag loggade jag in på Jamba med hans nr + lösen och det fanns ingen prenumeration där

Citat:
Ursprungligen postat av busharmy
Regards the sms247 messages that cost you a fortune, The very solution, talking for my own experience, is to send an e-mail to 1@sms247.tv asking them to STOP THE SERVICE. I was going crazy, until I read this alternative. This WORK and I'm highly recommend it. Next time just be careful.

Eller svara på smset med "STOP"

Ahh tackar vi ska testa det

Han fick inget SMS utan det var ett "Servicemeddelande"
Citera
2008-12-09, 19:51
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busharmy
Regards the sms247 messages that cost you a fortune, The very solution, talking for my own experience, is to send an e-mail to 1@sms247.tv asking them to STOP THE SERVICE. I was going crazy, until I read this alternative. This WORK and I'm highly recommend it. Next time just be careful.

Eller svara på smset med "STOP"


EDIT: Hittat med hjälp av google, worth a try. Gör båda sakerna..

EDIT2: Nu blidde det visst en citering istället för editering. Ursäktar för det!

OCh lycka till ^^^ Berätta gärna hur det går
__________________
Senast redigerad av busharmy 2008-12-09 kl. 19:55.
Citera
2008-12-09, 20:04
  #6
Medlem
MB-Hasses avatar
Jag hör av mig så snart min broder har fått tummen ur
Citera
2008-12-09, 21:18
  #7
Medlem
MB-Hasses avatar
Vi är nästan säkra på att han är medlem i "Celldorado" och vi får se om tjänsten avslutas när han skickat E-mail via formuläret:
http://www.celldorado.com/SE/contact.php
Citera
2008-12-09, 22:43
  #8
Medlem
Tonkys avatar
Annars är det bara att ringa Halebop.

Dock är sannolikheten stor att det är Echovox/Celldorado
Citera
2008-12-21, 11:50
  #9
Medlem
wienerschnitzels avatar
Fick denna månad en räkning på 120:- utav "echovox"
Dessvärre har jag inte en aning om vart jag kan ha registrerat mig med mitt mobilnr? Min mor sökte runt lite på Google och hittade folk som också har blivit blåsta utav "echovox" men dom hade fått "tävlings-frågor" i sms men det har inte jag fått!

Vad skall jag göra, HJÄLP MEJ!?
Citera
2008-12-21, 12:05
  #10
Medlem
När syrran hade problem med jamba-tjänst liknande saker så ringde jag operatören (Tele2/Comviq), de hade all info man behövde för att stoppa tjänsten.
Citera
2008-12-21, 12:53
  #11
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wienerschnitzel
Fick denna månad en räkning på 120:- utav "echovox"
Dessvärre har jag inte en aning om vart jag kan ha registrerat mig med mitt mobilnr? Min mor sökte runt lite på Google och hittade folk som också har blivit blåsta utav "echovox" men dom hade fått "tävlings-frågor" i sms men det har inte jag fått!

Vad skall jag göra, HJÄLP MEJ!?

Fick du en räkning från företaget eller fick du posten på ditt mobilabonnemang?
Citera
2008-12-21, 12:55
  #12
Medlem
wienerschnitzels avatar
Echovox räkningen stod med på listan med Abbonemangskostnader som man får varje månad utav Telenor.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback