2008-12-09, 18:16
Medlem
Arnys avatar
Köpte en handduk på Maxi för ett tag sedan. Eftersom man inte är speciellt ordningsam hamnade den efter ett tag på golvet. Där valde den att färga av sig ganska ordentligt på plastmattan i badrummet. Blev en stor lila fläck av den svarta handduken på den gråmelerade mattan. Gör inte mig särskilt mycket men eftersom jag ska flytta vore det trevligt att få bort den. Har testat med diverse rengöringsmedel och skrubbat men det verkar som om färgen har trängt in i plasten. Har inte vågat testa klorin med risk för att det istället blir en vit fläck.

Är det någon som har förslag på någon bra kemikalie eller annat tips så att jag slipper betala mattbyte i badrummet när jag flyttar.

Handduken var tvättad innan den hamnade på golvet. Har funderat på att klaga hos Maxi men det har inte blivit av. Var ett tag sedan jag köpte den.
Citera
2008-12-09, 18:30
Medlem
Snurrens avatar
Har du kvar kvittot från Maxi? Sånt där är ett otyg, även plastpåsar kan fäga av sig. Om du har kvar kvittot så hejar vi alla på dig, begär nytt golv!

Edit: det går nog inte att ta bort fläcken (egen erfarenhet) men den bleknar något med tiden.
Senast redigerad av Snurren 2008-12-09 kl. 18:33.
Citera
2008-12-09, 18:30
Medlem
Vad som antagligen hänt är att färgämnet migrerat ner i pvcn och sånt är omöjligt att få bort.
Jag har jobbat med såna här reklamationer på mitt tidigare jobb och kan en del om det här.

Vad du ska göra nu är att gå dit där du köpte handduken och reklamera den för att den förstört ditt badrumsgolv.
Man ska ju normalt sett kunna kasta en handduk på ett badrumsgolv utan att den ska fälla så mycket färgmedel att golvet förstörs.
Det här fenomenet var rätt vanligt förr av billiga finska trasmattor som inte var färgäkta , dom fällde som attan.
Och förstörde golv.
Även Ikea säljer badrumsmattor som fäller men Ikea har policyn att dom tar 50% av kostnaden och anser att plastgolvstillverkaren ska ta andra halvan.
Helt sjukt resonemang.
Citera
2008-12-09, 18:55
Medlem
Arnys avatar
Har inte kvar kvittot men det kanske kan gå ändå. Handlar med ICA-kort och då finns ju allt loggat. Har ju även handduken kvar. Får väl helt enkelt gå dit och snacka med dom. Trött att behöva pynta för mattbyte.
Citera
2008-12-09, 19:01
Medlem
Snurrens avatar
Flyttade in i ett hus 1988. Där fanns en ful melerad plastmatta, Dom som sålde hade haft brunbetsade köksmöbler där vilket syntes spår av, som av smuts, jag provade allt men gav upp. Till slut lade vi in nytt golv för vi stod inte ut med att det såg så skitigt ut

Se även upp med plastpåsar och tyger. Vi hade en kasse från Hemtex som vi lagt i tvättmedel och sköljmedel i och den lade vi ovanpå tvättkorgen när vi gick ned i tvättstugan. Resultatet blev att både handdukar och lakan blev röd-blått missfärgade. Tyvärr hade jag slängt kvittona (varorna kom också från Hemtex)...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in