• 8
  • 9
2008-12-13, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelpanna
Samma skitsnack som jag hört om och om igen.

Om du inte tänker bemöta det så kan du ju i så fall lika gärna lämna diskussionen. Du kan ju naturligtvis tycka att någons argument är skitsnack, men för att nå någon som helst trovärdighet så måste du visa varför de är skitsnack. Med din princip för argumentation så skulle alla diskussioner på flashback annars kunna förenklas till

person 1: Jag har rätt!
person 2: Nej!
person 1: Jo!
person 2: Nej!

Och så vidare. Vill du inte diskutera så förstår jag inte vad du gör på ett diskussionsforum och definitivt inte varför du skriver i en tråd som denna. Det räcker med att du en gång skriver: "Jag tycker staten ska ha rätt att bestämma över medborgares kroppar och jag tänker inte motivera varför" och sedan inte skriva mer, för det är hela ditt argument.
Citera
2008-12-13, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelpanna
Jag orkar bara inte höra era förvridna argument och tolkningar.

Det är ingen som tvingar dig. Och att skriva svar som inte tillför något till diskussionen gör knappast saken bättre för någon. Du har som sagt redan förklarat vad du tycker samt att du inte ämnar argumentera för din sak, samt nu dessutom att du inte vill lyssna på de som inte håller med digs argument, så då undrar jag varför du fortsätter läsa och skriva i tråden.
Citera
2008-12-13, 19:53
Medlem
19Jag86s avatar
Jag tycker absolut att man kan vara rökare och cannabis motståndare samtidigt, jag tycker till och med att man bör vara det.

Jag tycker dessutom att man kan vara cannabis motståndare och användare på samma gång om man vill det.
Cannabis är ju trots allt beroende framkallande och om man efter ett långt hårt missbruk inser att cannabis är kasst så kan det nog hända att man vill sluta fastän det är svårt, man kanske börjar tappa ned på det istället, då är man ju både motståndare och brukare av skräpet.
Citera
2008-12-13, 20:31
Citat:
Ursprungligen postat av 19Jag86
Jag tycker absolut att man kan vara rökare och cannabis motståndare samtidigt, jag tycker till och med att man bör vara det.

Jag tycker dessutom att man kan vara cannabis motståndare och användare på samma gång om man vill det.
Cannabis är ju trots allt beroende framkallande och om man efter ett långt hårt missbruk inser att cannabis är kasst så kan det nog hända att man vill sluta fastän det är svårt, man kanske börjar tappa ned på det istället, då är man ju både motståndare och brukare av skräpet.

Särskrivningar.. ursäkta.
Visst, cannabis är beroendeframkallande, på en psykisk nivå. Men inte på en fysisk. När dagen kommer då majoriteten inser att uttrycket mind over body stämmer kan vi slippa missbruk gällande droger som inte är fysisk beroendeframkallande. (Även dom, men det får ligga längre fram i framtiden) För när människor förstår det uttrycket förstår människan även att i allt den gör, ligger det ett 100% eget ansvar i handlingen. Kontrollera ditt medvetande och var här o nu så undviker du att hamna i det missbruket. Svårare än så är det inte.

Edit: dubbelord hehe
Senast redigerad av TheLightWithin 2008-12-13 kl. 20:41.
Citera
2008-12-13, 21:01
Medlem
Lilabanans avatar
Pudelpanna, jag önskar att jag kunde säga att jag respekterar dina argument men det gör jag inte. Cannabisförbudet kostar staten flera miljoner om året, detta är DINA skattepengar. Tänk vad mycket andra sker man skulle kunna använda de till...

Du säger att staden inte skulle fungera med en massa påtända tomtar som springer runt och skrämmer slag på folk.
1. En påtänd människa är nog mer rolig än skrämmande.
2. En påtänd människa vill ogärna "springa runt", han vill hellre sitta och titta på en film i lugn och ro.
3. Man blir knappast våldsam när man är påtänd.

Vore cannabis lagligt skulle folk kunna använda sig utav det istället för en massa läskiga mediciner som är bra mycket farligare. Folk som har sömnproblem, är deprimerade eller har ont kan använda sig av cannabis istället för att riskera att hamna i ett beroende av antidepps eller sömnisar.
Glöm heller inte bort de mer ovanliga sjukdomarna såsom MS...

Puss & kram
Citera
2008-12-13, 21:11
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Pudelpanna, jag önskar att jag kunde säga att jag respekterar dina argument men det gör jag inte. Cannabisförbudet kostar staten flera miljoner om året, detta är DINA skattepengar. Tänk vad mycket andra sker man skulle kunna använda de till...

Du säger att staden inte skulle fungera med en massa påtända tomtar som springer runt och skrämmer slag på folk.
1. En påtänd människa är nog mer rolig än skrämmande.
2. En påtänd människa vill ogärna "springa runt", han vill hellre sitta och titta på en film i lugn och ro.
3. Man blir knappast våldsam när man är påtänd.

Vore cannabis lagligt skulle folk kunna använda sig utav det istället för en massa läskiga mediciner som är bra mycket farligare. Folk som har sömnproblem, är deprimerade eller har ont kan använda sig av cannabis istället för att riskera att hamna i ett beroende av antidepps eller sömnisar.
Glöm heller inte bort de mer ovanliga sjukdomarna såsom MS...

Puss & kram

Big up!
Citera
2008-12-13, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 19Jag86

Jag är det motsatta. Jag nyttjar inga illegala droger, alkohol väldigt sällan. För mycket snus och kaffe dock. Jag är dock före detta missbrukare av både cannabis och andra droger men nykter sedan 16 år. Trots detta är jag för en legalisering. Att viss människor, inklusive jag själv, inte kan hantera ett bruk av vissa substanser är inte ett argument för förbud.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in