Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2018-04-06, 10:19
  #109
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaginalprolaps
Jag bumpar denna tråd eftersom att de få bilderna som länkades inte längre fungerade. Hur gör man enklast för att få till en brandsläckare full med färg?
Du annonserar på en köp/sälj sida om att du vill köpa en sådan för hutlöst pris, lika enkelt som att posta här. Samma graffiti-score.
Citat:
*Vilken färg är bäst?
Akrylat eller ren oljefärg.
Citat:
*Hur mycket ska du späda ut färgen?
Det står på färgburken, tolka det som lösning till tryckspruta.
Citat:
*vilken släckare är lättast att öppna/fylla med färg?
Det finns flera hundra olika modeller och (antagligen) ingen här har provat dem.
Citera
2018-04-06, 16:25
  #110
Medlem
vaginalprolapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Du annonserar på en köp/sälj sida om att du vill köpa en sådan för hutlöst pris, lika enkelt som att posta här. Samma graffiti-score.

vadå graffiti-score. är du bränd eller?

Akrylat eller ren oljefärg.

tack

Det står på färgburken, tolka det som lösning till tryckspruta.

tack

Det finns flera hundra olika modeller och (antagligen) ingen här har provat dem.

Du som verkar så kunnig kanske kan dela med dig av dina kunskaper till oss andra?
Citera
2018-04-06, 20:24
  #111
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaginalprolaps
Du som verkar så kunnig kanske kan dela med dig av dina kunskaper till oss andra?
Ja, jag skrev precis svaren på dina frågor. Resten hittar du några inlägg framför din fråga.

Edit: för att inte verka helt dum i huvudet som en annan så citerar jag en användare en sida bak: "Den går att skruva av för att fylla på färg, men den går inte att fylla på tryck i.. Jag har kompressor här hemma men gängan är helt konstig, någon som märkt samma sak? Det är en vanlig svensk röd brandsläckare.." - förslagsvis skulle jag ha en polygrip eller annan sorts ställbar tång till hands, samt en 100L kompressor med korrekt munstycke samt lämplig färg. Något jag misstänker att du inte kommer att fixa, då är en köp-&sälj site bättre för dig, latmask.
__________________
Senast redigerad av GoUoD 2018-04-06 kl. 20:31.
Citera
2018-04-06, 20:44
  #112
Medlem
Luness avatar
Borde inte en patronsläckare vara lämpligast?
Citera
2018-04-07, 19:37
  #113
Medlem
lzroners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunes
Borde inte en patronsläckare vara lämpligast?
Det är vad man ska använda, om du menar dom som har en tjock cylinder (patron?) med själva trycket i, som inte aktiveras försten man trycker av så det är safe att skruva av munstycket
Citera
2018-04-08, 22:41
  #114
Medlem
Alla brandsläckare fungerar. Du behöver inte ens tömma den på tryck innan du skruvar av, oavsett typ
Citera
2018-04-12, 19:16
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thds
Alla brandsläckare fungerar. Du behöver inte ens tömma den på tryck innan du skruvar av, oavsett typ

Nej... Kul prank bro. Töm trycket innan ni skruvar upp (om man inte har en patron då), annars får ni lägenheten/källaren/garaget/vinden full med pulver/skum.

Folk som postar här, har ni ens läst tråden? Den är ju relativt kort och det finns en hel del bra. Jag fick det ju att funka så.
Citera
2018-04-12, 22:00
  #116
Medlem
Sheen999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zomogen
Nej... Kul prank bro. Töm trycket innan ni skruvar upp (om man inte har en patron då), annars får ni lägenheten/källaren/garaget/vinden full med pulver/skum.

Folk som postar här, har ni ens läst tråden? Den är ju relativt kort och det finns en hel del bra. Jag fick det ju att funka så.
Troll, har gjort detta ett 20 tal gånger, det är bara att skruva av.
Citera
2018-04-18, 19:55
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheen999
Troll, har gjort detta ett 20 tal gånger, det är bara att skruva av.

Vad för typ av brandsläckare i så fall? Känns ju rätt skevt att bara skruva upp en tryckbehållare utan att tömma den på tryck/luft.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback