Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2020-02-05, 21:33
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skojarn
Ja, du borde känna dig nervös för det fanns ingenting kul med den operationen. Jag fick full narkos men till vilken nytta när dom väcker en 15 minuter efter operationen och man bara får Alvedon att leka med. Hade nån lagt fram en laddad pistol framför mig samma kväll skulle jag nog skjutit mig själv.

Med det sagt mår jag oerhört mycket bättre nu, men jag tror inte vi fått bort infektionen ändå så jag ska nog göra om den lite mer radikalt. Eller bara faktiskt skjuta mig själv, som jag lovade att göra istället för en ny TURP då.

Tack skojarn nu vart jag mer nervös. Prata med min doktor om detta och han avrådde mig till operation så länge det går att bota med penicillin. Han sa har jag otur så måste man skrapa efter skrapning, efter skrapning och tillslut så kan du ha en pitt som dinglar i 40 års åldern och inte går att få i givakt.. så frågan är då vad som är värt, gå på tunga smärtlindrande och penicillin eller skrapa och hoppas på det bästa? 🙄🙄
Citera
2020-02-05, 23:14
  #62
Medlem
Skojarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graniiit
Tack skojarn nu vart jag mer nervös. Prata med min doktor om detta och han avrådde mig till operation så länge det går att bota med penicillin. Han sa har jag otur så måste man skrapa efter skrapning, efter skrapning och tillslut så kan du ha en pitt som dinglar i 40 års åldern och inte går att få i givakt.. så frågan är då vad som är värt, gå på tunga smärtlindrande och penicillin eller skrapa och hoppas på det bästa? 🙄🙄

Du kommer inte kunna undvika skrapning genom att ducka för sjukdomen är en dag i taget. Däremot få förstorad prostata av konstant inflammation, som sedan förstör blåshalsen och sedermera utvecklas till prostatacancer. Och när det då är dags att skära bort prostatan har du ett sämre utgångsläge för att återfå urin- och potensfunktioner.
Citera
2020-02-05, 23:15
  #63
Medlem
Skojarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skojarn
Du kommer inte kunna undvika skrapning genom att ducka för sjukdomen är en dag i taget. Däremot få förstorad prostata av konstant inflammation, som sedan förstör blåshalsen och sedermera utvecklas till prostatacancer. Och när det då är dags att skära bort prostatan har du ett sämre utgångsläge för att återfå urin- och potensfunktioner.

och ja, dina bakterier kommer inte vara känsliga för antibiotika resten av livet heller. en vacker dag utvecklar de resistens och då har du bekymmer.
Citera
2020-06-04, 22:36
  #64
Medlem
Efter 30 år med kronisk prostatit blev jag efter en veckas behandling med kolloidalt silver helt symtomfri. För säkerhets skull fortsätter jag nu behandlingen.
Citera
2020-06-16, 22:19
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Texritter
Efter 30 år med kronisk prostatit blev jag efter en veckas behandling med kolloidalt silver helt symtomfri. För säkerhets skull fortsätter jag nu behandlingen.

Berätta gärna lite om hur du kom fram till att testa kolloidalt silver, dosering etc. Är intresserad med tanke på att ämnet är omdiskuterat samt vad jag vet så saknas vetenskapligt stöd för dess effekt.
Citera
2020-06-18, 16:55
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallekKallek
Berätta gärna lite om hur du kom fram till att testa kolloidalt silver, dosering etc. Är intresserad med tanke på att ämnet är omdiskuterat samt vad jag vet så saknas vetenskapligt stöd för dess effekt.
Big pharma gör allt för att människor ej ska tro på den läkande egenskapen av kolloidalt silver. Människor kan lätt tillverka det själv ifall de vill och har lust med det och det betyder i framtiden mega förluster i deras affärer.
Köp en flaska o börja behandla dig själv med en par matskedar morgon och kväll . Prostata dränage kanske är ett bra komplement också , men det kanske ni redan pratat om i tråden .
Lycka till //
Citera
2020-06-18, 22:34
  #67
Medlem
Skojarns avatar
Provade kollodialt silver under min infektion år 2012. Gjorde absolut ingenting, till skillnad från riktig antibiotika som hade en mycket signifikant effekt.
Citera
2020-06-18, 23:08
  #68
Medlem
Skojarns avatar
För övrigt, ciprofloxacin och övrig antibiotika är typ gratis och "Big Pharma" slutar typ tillverka den till förmån för asiatiska uppstickare som fortfarande tycker 100 kr är mycket pengar. Det är inte som att prostatainfektioner eller någon annan vardagsinfektion är Wall Streets stora kassako....
Citera
2021-04-25, 15:56
  #69
Medlem
Hade Prostatit i 3 år. Har haft några återfall. Åt antibiotika i ett år - hjälpte inte. Förklaringen var att prostatas vävnad är kompakt/hård och det är svårt att få dit antibiotikan. Är opererad/hyvlad 1 gång. Hjälpte temporärt.

Pröva Cernitol. Min docent i urologi rekommenderade mig att pröva och det hade effekt.

Har inte prövat kollodialt(?) silver, men inte främmande för tanken.

Rekommenderar zonterapi. Försök få tag i Lis Andersens bok Zonterapi - tryck dig frisk och kolla de ställen hon rekommenderar att du masserar trycker på.

Zonterapi kräver ihärdighet och uthållighet. Se upp så att du inte trycker för hårt i t ex hålfoten. Smärta är inte alltid ett tecken på att du hittat ömhet som bör masseras. Det kan vara ett tecken på att du masserar/trycker för hårt och du kan skada dig.

Under min senaste akuta fast då jag inte trodde jag skulle lyckas masserade och tryckte jag så här varannan var tredje timma i ca 6 veckor innan jag kände resultat.

Hälsenan mellan tumme och pek 50 tag på varje + ca 20 mottryck från var sida av hälsenan.
Massera/tryck igenom hålfoten 4-5 ggr.
Toppen på stortån (inte uttalat för P, men jag gör det ändå)
Prostatapunkten nedanför knölen på insida varje fot - tryckmasserar kanske 30 ggr.
Sträck vadmusklerna.

Håll dig varm - sitt aldrig på kalla ytor ens på sommaren. En kall plaststol kan sätta igång P. Ta på extra kalsonger och långkalsonger. Inte så coolt, men p är banne mej inte coolt.

Mina erfarenheter. Var det zonterapin som hjälpte mig? I tre år försökte läkarvetenskapen. Säg inte att man måste tro på. Jag trodde inte på nåt, jag var desperat, jag bara gjorde.

Om detta kan hjälpa någon så blir jag glad - för P är ett helvete.
Citera
2023-04-23, 19:29
  #70
Medlem
Drabbad av förstorad prostata som ger symtom som trängningar ffa på natten och sveda vid urinering och svag stråle. För min del löstes bekymren med en daglig dos tadalafil.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback