• 2
  • 3
2008-12-10, 13:01
Medlem
ImmanuelFjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raja_ram
Inte när det gäller NP`s värdelösa generic`s.
Varfär forsätter folk handla där???????

Det är en jävla gåta.

De jag fick är inte generics, om de inte blivit väldigt ambitiösa med att förfalska tablettkartor. Såvitt jag kunde se var det amerikansk kommerssiell Ativan. Minns inte tillverkarens namn och har inte kartorna tillhanda just nu dock.

Min dosering på 4 mg baserade jag på Benzodiazepine Equivalence Table (http://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm) där det står att 0,5 mg klonazepam är ungefär lika potent som 1 mg lorazepam. Eftersom jag blir riktigt skön på 2 mg klonazepam (iofs NP:s det också, och de kom inte i karta så ursprunget är lite oklart) tog jag 4 mg lorazepam. Och det fungerade ju utmärkt.
Citera
2008-12-10, 13:07
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:

Det är en jävla gåta.

Ja de lär ju vara ett mysterium eller så har de bara inte käkat riktig temesta nån gång. Jag fick grova minnesluckor på 2 mg då jag käkade det för första gången för några år sedan.
Citera
2008-12-10, 13:11
Medlem
UZIdoesITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbadobb
Ja de lär ju vara ett mysterium eller så har de bara inte käkat riktig temesta nån gång. Jag fick grova minnesluckor på 2 mg då jag käkade det för första gången för några år sedan.

Temesta är ju helt klart en av dom bättre benzodiazepinerna.
Dock inte lika bra som flun och x.
Citera
2008-12-10, 13:37
Medlem
Jaaaas avatar
Citat:

Det är en jävla gåta.

För att de inte finns några bra alternativ (vadjagvet) isf ge mej ett tips vore trevligt .
Citera
2008-12-10, 13:41
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UZIdoesIT
Temesta är ju helt klart en av dom bättre benzodiazepinerna.
Dock inte lika bra som flun och x.

Nuförtiden äter jag bara xanor (eller piller som bara innehåller alprazolam), men jag vill minnas att temesta var som att få en jävla slägga i huvudet.
Sista gången jag åt temesta började jag med 2 mg på ett tåg hem från kranen, hade köpt några temesta, ikto och xanor.
De 2 mg jag tog räckte för en minneslucka som varade tills dagen efter.
Givetvis åt jag mer flödder under tågresan och även hemma men minnesluckan började innan jag åt dom andra flöddren.
Vaknade upp med piller precis överallt i min lägenhet. det konstigaste var att jag fått allt i kartor men de låg lösa överallt (inte alla piller dock) i min lägenhet så jag fick springa och plocka piller i timtal. Dessutom kunde jag hitta piller flera veckor efteråt ibland som var från just den affären.
Sen dess har jag vågat vägra äta temesta igen.

EDIT
Givetvis älskar jag flunizar men de är extremt ovanliga där jag bor
Citera
2008-12-10, 20:29
Medlem
ImmanuelFjants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImmanuelFjant
De jag fick är inte generics, om de inte blivit väldigt ambitiösa med att förfalska tablettkartor. Såvitt jag kunde se var det amerikansk kommerssiell Ativan. Minns inte tillverkarens namn och har inte kartorna tillhanda just nu dock.

Min dosering på 4 mg baserade jag på Benzodiazepine Equivalence Table (http://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm) där det står att 0,5 mg klonazepam är ungefär lika potent som 1 mg lorazepam. Eftersom jag blir riktigt skön på 2 mg klonazepam (iofs NP:s det också, och de kom inte i karta så ursprunget är lite oklart) tog jag 4 mg lorazepam. Och det fungerade ju utmärkt.

Mittåt, jag måste ha läst slarvigt på kartorna igår kväll. Det är inte amerikansk utan pakistansk Ativan, tillverkat av Spencer Pharma i Karachi och distribuerat av Wyeth Pakistan Limited (samt säkert ett antal företagsamma smugglare). Visst, man kan förfalska pillerkartor också, men är det en förfalskning så är den åtminstone mycket proffsigt gjord.

Slocknade som sagt klockrent på 4 mg. Jag tog det ihop med propavan och lite annat för sömnen någon timme innan jag gick och lade mig, så det är möjligt att dosen var överdriven, vet ju inte hur det hade blivit om jag tagit 4 mg och hållit mig vaken. Det får bli ett experiment för helgen.
Citera
2008-12-11, 00:09
Medlem
Fick såna här från np. Nu undrar jag om man kan göra nån skön combo med dessa ?

1. Clonazepam 2mg Roche / 10st
2. Lorazepam 2mg / 1 blister
3. Valium 10mg (Generic Diazepam, Ardin) /16st

Så har jag temazepam 10mg också.
Senast redigerad av Ekopolisen 2008-12-11 kl. 00:30.
Citera
2008-12-11, 11:48
Medlem
Xalterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fontainebleau
Menar du att trycka det i venen? aldrig hittat någon benzo jag gillat det så starkt med, stilnoct är riktitg nice, och om man kommer hem rådyng och slår i sig 3-4mg xanor, jag, då är det himmelriket.
men bara benzo i sig har jag aldrig hittat nåt. men lorazepam kanske blir nice alltså?

Tror du kommer gilla lorazepam, skönt rus utan den efterblivna biten
Kan trycka i sig bra mer än t.ex. xanor utan att bli helt hjärndöd och somna!
Citera
2008-12-11, 11:51
Medlem
Fontainebleaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
Tror du kommer gilla lorazepam, skönt rus utan den efterblivna biten
Kan trycka i sig bra mer än t.ex. xanor utan att bli helt hjärndöd och somna!

Hehe jo, temesta är ju som ikto+xanor i en tablett tycker jag, men du har tagit den IV, och det är nice alltså?
Citera
2008-12-11, 14:34
Medlem
Eldkvarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niiile
Fick hem tre kartor Lorazepam idag av NP.
Jag började med två... väntade rätt länge.... tog två till, och höll på så ett tag. Nu är hela kartan slut och jag känner ingenting.
Jag vet att folk tidigare har skrivit här på FB att deras Lorazepam fungerar. Eller kan man ha blivit immun? Det var dock säkert ½år sen jag åt det sist.
Eller varför händer det inget?
Jag vet ju att det egenligen är ett lugnande/ångestdämane medel.. men att folk har blivit rejält flummiga och bäng i huvet på dom också...

...heller aldrig fått nån effekt av dom där, bara att skippa.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in