Vet ej om miniräknare passar inte på tråd topic, men får se!
Iaf, varför är en miniräknares tangenter upp-och-ner vända i jämförelse med en telefons? Samma sak gäller ju även siffertangenterna till höger på ett tangentbord...
på tagentbordet? för mig sitter dom rätt iallafall. vet inte riktigt men kan man kanske gämföra telefonen och miniräknare med 2 däck? olika mönster i båda, ena är till för sommaren och den andra för vintern, alltså att det ska bli enklare att cykla. Samma sak med miniräknare och telefon, det är lättare att skriva med miniräknaren när dom sitter "upp och ner" än vanligt som en telefon, och det är enklare att hitta siffrorna på telefonen när dom sitter satt säga "rätt"
Senast redigerad av Diwan. 2008-12-07 kl. 22:48.
Det jag menar är varför man gjorde det krångligare? Att ha det som på en telefon gör det enklare så vi början på lägsta och går uppåt åt höger, som vi göra när vi läser och skriver. Om vi hade haft en miniräknare likadant utformad skulle vi kunna göra vårat arbeta mycket effektivare, alltså vi som går i skolan och inte vant in det motsatta.
För att ytterligare krångla till det kan jag berätta att åtminstone förr hade Televerkets tangentbord på bl a nummerupplysningen och hänsvisningen sina tangenter så som en telefon. Det var ett helvete att vänja sig vid det, och sen vänja sig av med det igen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!