2008-12-07, 18:38
Medlem
mo0kies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av call3
den här lilla fettbomben tror jag att jag ska testa göra en dag (har inte gjort den på bild =()

http://img205.imageshack.us/img205/9...7022126jz8.jpg

MUUUUUUMS!1

edit: Man kanske skulle hälla en burk Heinz-Bönor över baconkorven också ^^
Senast redigerad av mo0kie 2008-12-07 kl. 19:02.
Citera
2008-12-07, 18:49
Medlem
RasNeguss avatar
Yes! Äntligen en bra tråd här på forumet Skämt åsido, vilket företag gör dom godaste baconprodukterna? Har bara smakat Scan och Ica så mitt tips är väl Scan
Citera
2008-12-07, 18:54
Medlem
mellowmels avatar
Såg att dom sålde baconrens (jo, det hette precis så) på prisxtra i Rotebro för ett par år sen. Såg riktigt äckligt ut, men det var billigt
Citera
2008-12-07, 18:59
Bannlyst
Ingen som sitter inne med något svar angående mina löddrande bacon?

Citat:
bjuder på 2 bilder här =)

Klassisk xkcd skämt.
http://imgs.xkcd.com/comics/stove_ownership.png

Och den här lilla fettbomben tror jag att jag ska testa göra en dag (har inte gjort den på bild =()

Slurp, är nog gott dem första ~5 stadiga "betten" iaf.
Citera
2008-12-07, 19:43
Medlem
Tycker faktiskt Euroshopper har riktigt bra bacon! Mycket billigt också dessutom
Gäller dock att kolla lite hur baconet ser ut inne i förpackningen. Vissa förpackningar innehåller väldigt lite kött och mycket fett bara.

Bland det godaste och enklaste man kan göra med bacon är att köpa kryddad creme fraiche (typ chili eller vitlök) och helt enkelt bara göra en gryta av det och knaperstekt bacon och eventuellt lite grönsaker, t.ex. paprika. Äts med ris eller pasta.
Citera
2008-12-07, 19:46
Medlem
Cosmic Kids avatar
Citat:
Och den här lilla fettbomben tror jag att jag ska testa göra en dag (har inte gjort den på bild =()

Jävlar, mina blodådror slammade igen bara av att se bilderna...

Gillade inte att de vanliga baconsorterna, Hemköps egna och typ Eldorado, innehöll bl a dextros så jag provade en ekologisk variant, den "löddrade" fan inget alls nästan och var grymt god så det kan vara stor skillnad på bacon och bacon...man ska veta sitt bacon som sagt...
Citera
2008-12-07, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RasNegus
Yes! Äntligen en bra tråd här på forumet Skämt åsido, vilket företag gör dom godaste baconprodukterna? Har bara smakat Scan och Ica så mitt tips är väl Scan

Coop (Konsum) egna bacon. Bättre än Scan och Tulip och de andra. biligare också, under 10 kr på X-tra.
Citera
2008-12-07, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmic Kid
Jävlar, mina blodådror slammade igen bara av att se bilderna...

Gillade inte att de vanliga baconsorterna, Hemköps egna och typ Eldorado, innehöll bl a dextros så jag provade en ekologisk variant, den "löddrade" fan inget alls nästan och var grymt god så det kan vara stor skillnad på bacon och bacon...man ska veta sitt bacon som sagt...

Aha, du förstod vad jag menade? ska köpa lyxbacon och prova i veckan..

Citat:
ohhh måste bara svar i en bacon tråd...
så jäkla gott är det.

Glömde säga det innan: Alla är välkomna i bacontråden!
Senast redigerad av TrollKungen 2008-12-07 kl. 19:56.
Citera
2008-12-07, 19:58
Medlem
Hirvis avatar
Bacon är mat för gudar, ett paket bacon + makaroner + 2 ägg = festmåltid som heter duga.
Citera
2008-12-07, 20:03
Medlem
slagsmåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrollKungen
Vart riktigt sugen på att spendera lite extra på bacon i veckan jag med! Den där ost-bacon bomben vore bra fin att trycka!

Funderar på att testa en bacon bomb (http://flickr.com/photos/22656478@N04/2779473527/)
Senast redigerad av slagsmål 2008-12-07 kl. 20:11.
Citera
2008-12-07, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slagsmål
Vart riktigt sugen på att spendera lite extra på bacon i veckan jag med! Den där ost-bacon bomben vore bra fin att trycka!

Det var när jag käkade bacon (med brunabönor) i eftermiddags som molnen skingrades och ljuset kom och en röst följde: Starta en bacon-tråd på Fb!

Och så har man suttit i flera år och trott man var ensam bacon-man
-Tillsammans är vi starka.

Funderar på öl och fettbomb på fredag så man ska kanske "spara sig" tills dess?
Citera
2008-12-07, 20:18
Medlem
Cosmic Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrollKungen

Jodå, jag förstår hur du menar, när det blir som en blandning av vatten och fett som bitarna simmar i under stekningen...prova någon finare variant, helst av ekologisk typ, det borde bli lite bättre ialla fall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in