2008-12-16, 22:29
Medlem
call3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av necator
Åt du bara halva eller menar du att du tog en öl per halva?
altså 1 öl (33 cl) på ½ rulle. så det var inte så farligt.
Polaren åt andra halvan =)
Citera
2008-12-17, 12:35
Medlem
Katzespeiens avatar
Det finns något som ibland heter restaurangbacon och denna bacon är av högre kvalitet och håller ett lägre pris eftersom man köper ett kilo åt gången. Det absolut bästa märket är COOP:s egna märke. Nästan helt symmetriska bitar som är vackert packade och med otroligt fin smak. Det näst bästa är Tulips variant. Eldorado suger.

Om ni gör av med mycket bacon eller orkar dela upp och frysa, köp enkilospaketen.
Citera
2008-12-17, 16:24
Medlem
Lostkids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzespeien
Det finns något som ibland heter restaurangbacon och denna bacon är av högre kvalitet och håller ett lägre pris eftersom man köper ett kilo åt gången. Det absolut bästa märket är COOP:s egna märke. Nästan helt symmetriska bitar som är vackert packade och med otroligt fin smak. Det näst bästa är Tulips variant. Eldorado suger.

Om ni gör av med mycket bacon eller orkar dela upp och frysa, köp enkilospaketen.
Hur får man tag på sådan bacon då?
Citera
2008-12-17, 17:12
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostkid
Hur får man tag på sådan bacon då?
Det är enkilospaketen som säljs i vanliga matvarubutiker.
Citera
2008-12-17, 18:02
Medlem
slagsmåls avatar
Citat:
Det är enkilospaketen som säljs i vanliga matvarubutiker.
aldrig sett, måste börja browsa bättre känner jag.
Citera
2008-12-17, 23:23
Medlem
Supersmurfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smajo
Ingen som älskar jägarbacon!? Ett underbart slag av bacon med mindre vätska under stekning! Passar som vanligt till det mesta

Jägarbacon är en höjdare, har dessutom mer rökt smak. Jag brukar tärna jägarbacon och blanda ut det i älgfärs och göra biffar, suveränt av två skäl, dels så blir inte älgfärsen så torr och sen adderar jägarbaconet till viltsmaken. Använd gärna timjan och lite knosade enbär i färsen så får man ännu bättre viltsmak.

Vid älgstek så kan man klä in steken med jägarbacon, av samma skäl som ovan.
Citera
2008-12-20, 22:31
Medlem
slagsmåls avatar
är hemma över jul och mormin gjorde fläsk och rårakor idag, det var en förjävla bra kombination! tål att testas
Citera
2008-12-22, 17:35
Medlem
Vet inte om någon har nämnt det ännu men en suverän producent av bacon och sidfläsk är Roslagskött (www.roslagskott.se) ! Finnas att köpa på bla NK och Cajsa Warg i Sthlm.
Av standardutbudet föredrar jag annars Jägarbacon , som någon tipsade om tidigare. Mycket bra röksmak.

Och ja, bacon smakar som bäst när det är nästintill kremerat!

MVH
F
Citera
2008-12-23, 02:46
Medlem
Arbetarbroders avatar
Lite synd med den här tråden att den kommer att dö innan 2010 eftersom de inte går att söka på "bacon" och hitta hit. Vi får väl försöka hålla den levande.

Hursomhelst. När jag är ledig så knapersteker jag gärna bacon till frukost. Knäcker 2-3 ägg när baconen börjar bli klara och rör med en gaffel och häller på. Så jävla gott! Fett som fan så de är tur man inte är någon tjockis!

Vilken bacon kör ni på? Alla som jag känner kör på Tulips från Danmark, lite dyrare, lite bättre är ungefär deras argument. Jag körde med på Tulips ett tag, men jag måste erkänna att Scan gör finare bacon... Jag gillar inte ICA, Telia, Scan, McDonalds och såna företag som helt äger en marknad, men när de gäller bacon så är Scan helt klart bäst!
Citera
2008-12-23, 18:25
Bannlyst
Gjorde precis en liten baconsås bestående av bacon, matlagningsgrädde och creme fraiche. Lite snabbmakaroner på det och man har en underbart god rätt!

bild: http://i40.tinypic.com/156ygic.jpg
Citera
2008-12-23, 19:38
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:

Håller med. Tulips är bra. Jag köpte en storförpackning av eldorados.
Det liksom hände inget när man stekte det, det fick ingen färg ö h t. Var som om (de f ö ojämntjocka bitarna) var av trä eller nåt.

Nej, sen dess lägger jag hellre några extra kronor på baconen.
Citera
2008-12-23, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av call3
Och den här lilla fettbomben tror jag att jag ska testa göra en dag (har inte gjort den på bild =()

http://img205.imageshack.us/img205/9...7022126jz8.jpg

den här bilden borde fan ligga i MGB-forumet.

jag är en stor baconentusiast men nåt av det ovan har jag aldrig sett. inte ens i mina unga dar!

kul är det iallafall att vissa är kreativa i sin matlagning. jag menar, fläta baconen hur ballt är inte det?

men om nån annan sa, vita bönor i tomatsås från heinz och ett par ägg vid sidan om hade varit perfa!
Senast redigerad av d.bergkamp 2008-12-23 kl. 21:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in