Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-23, 00:22
  #85
Medlem
Jag förstår inte varför folk drar till kanarieöarna, lägg till 2-3 tusen till så kommer du till florida, brasilien eller thailand. Pengarna tjänar du tillbaks på billigare boende och mat. Det är ju 6-7 timmar till canarias från Sverige så det är ju inte direkt nära heller.
Citera
2015-12-23, 22:52
  #86
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JACORAY
Jag förstår inte varför folk drar till kanarieöarna, lägg till 2-3 tusen till så kommer du till florida, brasilien eller thailand. Pengarna tjänar du tillbaks på billigare boende och mat. Det är ju 6-7 timmar till canarias från Sverige så det är ju inte direkt nära heller.
Ok. 6 timmar mot en halv dag på flyget till Thailand. Kul med en lång resa till USA och sen stå i tullen...
Citera
2016-01-04, 11:24
  #87
Medlem
Floridasidans avatar
Jag åker ju hellre till Florida (har man problem i tullen är det nog ens egna fel) men Kanarieöarna är helt klart också värt att resa till, Florida åker vi inte under tre veckor, Kanarieöarna funkar bra med två veckor, kortare och billigare resa. Det ena ska inte utesluta det andra
Citera
2016-02-01, 16:41
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sichti
Playa del Ingles!
Vem åker dit??? Sunkigt blåshål molnigt och 10 grader kallare än söder om PdI ...Välj Puerto Rico eller Pto Mogan sol och + 25 var dag året runt
Citera
2016-02-18, 13:31
  #89
Medlem
mjps avatar
åker dit på måndag och det kommer bli kanon väder hela veckan och skulle det vara lite moln så tar jag 91an 30 min till mogan, allt är solsäkert på grandcanaria.
Citera
2016-02-19, 07:50
  #90
Medlem
nittontrettons avatar
Åker bara till Kanarieöarna om Jag får resan löjligt billigt. Jag har varit där för många gånger redan.

Turister överallt, köttbullar och pottimos. Nä tacka vet Jag Spaniens småbyar kring kustena som det inte är mycket turister på.
Citera
2016-02-19, 20:36
  #91
Medlem
GoFuckADucks avatar
Puerto de Mogan ( lilla Venedig ) är grymt vackert på Gran Canaria.
Citera
2016-02-19, 21:22
  #92
Medlem
Sjuntorparns avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22296379.ab

vafan.
Citera
2016-04-24, 00:00
  #93
Medlem
zurfarns avatar
Alltså, "Kanarieöarna" består av sju större öar; nämligen Teneriffa, Gran Canaria, Lanzarote, La Palma, La Gomera, Fuerteventura och El Hierro.

Att utnämna Playa del Ingles till "Kanarieöarna" är bara så jävla dumt. Det är det mest typiska gamla turistområdet på Gran Canaria. Har varit på dekis, men är på väg tillbaka.

Testa andra öar, köp flygstol och hyr bil. Idag är det bara WT-bönder som åker på charter.

Min favvis är Fuerteventura, några av världens bästa stränder och ganska laidback. Men bil och karta krävs.

My five cents....
Citera
2017-07-28, 11:25
  #94
Medlem
Jag kan rekommendera La Gomera. Var där från september förra året till slutet av mars i år. En fantastisk ö med otroliga vandringsleder och avslappnad atmosfär.

I byn Valle Gran Rey på västsidan samlas alla hippies och det finns hur mycket röka som helst.
Citera
2017-09-09, 11:05
  #95
Medlem
c014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Alltså, "Kanarieöarna" består av sju större öar; nämligen Teneriffa, Gran Canaria, Lanzarote, La Palma, La Gomera, Fuerteventura och El Hierro.

Att utnämna Playa del Ingles till "Kanarieöarna" är bara så jävla dumt. Det är det mest typiska gamla turistområdet på Gran Canaria. Har varit på dekis, men är på väg tillbaka.

Testa andra öar, köp flygstol och hyr bil. Idag är det bara WT-bönder som åker på charter.

Min favvis är Fuerteventura, några av världens bästa stränder och ganska laidback. Men bil och karta krävs.

My five cents....

En fråga bara, vad är det för fel med charter? fuerteventura är också min favorit och jag har kollat flygstolar dit, men ska man ha direktflyg så är det oftast med charterbolagen man får åka, och kollar man sedan boende separat så är det svårt att slå priserna som charterbolagen har, så vad är då vitsen med att köpa allt separat än att köpa det i ett paket som innefattar mer garantier om något går åt skogen?
Citera
2017-09-09, 16:07
  #96
Medlem
Har varit några gånger på Kanarieholmarna och blåsiga Fuerteventura.

Mest ostadiga vädret är mellan December-Mars, har man tur kan man få en solig dag och 25 grader varmt, men var beredd på att det lika gärna kan vara mulet 5 dagar i rad under vintern.

Har man extremt tur så är det soligt en hel vecka, men vill man ha sol ska man åka från April-Oktober, då är det nästan garanterat sol hela dagarna och UV index ligger på 10+.

Kanarieöarna är underbart vår och höst men kallt vintertid, då skulle jag faktiskt rekommendera ett annat ställe, om du inte tycker 21 grader räcker för att gå och bada då.

Dock kan Kanarieöarna vara ett bra budgetalternativ och det är nog därför många åker dit, vädret är ungefär som att köpa en lott under vintern.

Kallaste månaden är troligen Februari, då kan det bli snö i bergen också och bara 17-18 vid havet, har man otur kommer det en konstant kall vind från nordväst vilket det gjorde en gång jag var där i Februari 2015, då kom det snö på höjderna och regnade 3 dagar i rad.

Vi badade 2 gånger på 14 dagar den gången.

I År hade vi 25+ och sol i 2 veckor då vi var där i April.

Vill man ha varma vindar så är inte Kanarieöarna rätt place helt enkelt, det är oftast en sval bris från Atlanten även vid 25+.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f799502

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback