Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-06, 21:36
  #1
Medlem
judemusts avatar
hej, ni kanske tror att detta är oserriöst med ja undrar verkligen om några bra och effektiva magövningar som ger mycket magmuskeler, ssedan någon ja tvivar men går det att träna snoppen så den ser "större" ut

peace
Citera
2008-12-06, 21:37
  #2
Medlem
victor.bs avatar
Sök förfan, den stora samlade tråden om träningsscheman är LÄNGST UPP på denna sidan.

Angående kuken så kan du inte göra något "normalt" annat än att komma ur puberteten eller få en FBdaze (genom att hänga här för mycket).
Citera
2008-12-06, 21:46
  #3
Medlem
judemusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Sök förfan, den stora samlade tråden om träningsscheman är LÄNGST UPP på denna sidan.

Angående kuken så kan du inte göra något "normalt" annat än att komma ur puberteten eller få en FBdaze (genom att hänga här för mycket).


pyramidsets, dropsets eller supersets vad betyder detta då
Citera
2008-12-06, 21:48
  #4
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judemust
pyramidsets, dropsets eller supersets vad betyder detta då

Återigen kan du testa att söka. super sets görs utan vila emellan setten, dropsets trappar du upp vikten (bra uppvärmning), pyramid är väl 20 sets 15sets 10sets 5 sets 1 st förmodligen med tanke på namnet.
Tänker inte förklara närmare på för och nackdelar för det behandlas fruktansvärt bra och mer noga med källhänvisningar osv i andra trådar. det finns tex en tråd som heter "din guide till supersets".
Citera
2008-12-06, 21:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judemust
pyramidsets, dropsets eller supersets vad betyder detta då

Pyramid: Reps: 6-8-10-12-10-8-6

Dropset: Börja på en vikt och sen sänka den efter varje set. (25,20,15)

Superset: Först kör du en övning, sen direkt efter avslutat set så kör du en annan. Sen börjar om du om med den första övningen igen.
Citera
2008-12-06, 21:51
  #6
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najad
Pyramid: Reps: 6-8-10-12-10-8-6

Dropset: Börja på en vikt och sen sänka den efter varje set. (25,20,15)

Superset: Först kör du en övning, sen direkt efter avslutat set så kör du en annan. Sen börjar om du om med den första övningen igen.

Drop kan väl lika väl vara nerifrån och upp vad jag förstått för uppvärmningensskull?
Citera
2008-12-06, 23:36
  #7
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Drop kan väl lika väl vara nerifrån och upp vad jag förstått för uppvärmningensskull?


Engelskt uppslagsord
drop

Svensk översättning
falla, sjunka, sjunka ner, störta, stupa (verb, intransitivt)
Citera
2008-12-06, 23:50
  #8
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omar Santana
Engelskt uppslagsord
drop

Svensk översättning
falla, sjunka, sjunka ner, störta, stupa (verb, intransitivt)

Jo tack jag vet vad det betyder.
Men trots detta och den egentliga självklarhet vad det är så har det väl skrivits tvärtom med samma namn här?
Citera
2008-12-06, 23:56
  #9
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victor.b
Jo tack jag vet vad det betyder.
Men trots detta och den egentliga självklarhet vad det är så har det väl skrivits tvärtom med samma namn här?

Tror jag inte, när man ökar brukar det kallas pyramid.
Citera
2008-12-06, 23:59
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Najad
Pyramid: Reps: 6-8-10-12-10-8-6

Dropset: Börja på en vikt och sen sänka den efter varje set. (25,20,15)

Superset: Först kör du en övning, sen direkt efter avslutat set så kör du en annan. Sen börjar om du om med den första övningen igen.

överkurs, kör vanligt o du kommer att få resultat, annars belasta muskeln mera bara.
Mvh// SB
Citera
2008-12-07, 00:04
  #11
Medlem
victor.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omar Santana
Tror jag inte, när man ökar brukar det kallas pyramid.


Okey, tack för svaret omar
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback