2008-12-06, 16:15
Medlem
bbiittcchhs avatar
Tja jag är ledsen om jag postar ännu en sån här tråd.. såg att det fanns ett par men jag fick inte riktigt svar på min fråga:
jag har fixat till mig lite morfin meda 10mg ... hur får jag bäst effekt av dem förutom IV och hellst gärna inte rektalt .. äre snorta? för de blir lite jobbigt att dra upp så mkt i min näsa liksom.. om man snortar ca 40 mg? och sen kanske sväljer 20 mg? eller ngt sånt , har ingen tolerans på morfin men vill få så skönn kick som möjligt(har tidigare varit skapligt torsk på sub).. det är enda opiod vanan jag har
2008-12-06, 16:19
Medlem
Jungles avatar
Du har väl inte tagit sub nyligen va? Isåfall kanske det är bra att vänta men d visste du väl redan, tyvärr vet jag inte om du skall snorta eller käka dom.
2008-12-06, 17:11
Medlem
1,2-tetraheptans avatar
Snorta lite grand, bomba resten.
kan inte dosera morfin, tyvärr.

(Fast, ifs borde det inte spela någon roll om du snortar för mycket, eftersom det som då inte fastnar på näsans slemhinnor kommer åka ner i svalget, och ändå fara ner i magen med det andra.)
2008-12-07, 11:41
Medlem
bbiittcchhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1,2-tetraheptan
Snorta lite grand, bomba resten.
kan inte dosera morfin, tyvärr.

(Fast, ifs borde det inte spela någon roll om du snortar för mycket, eftersom det som då inte fastnar på näsans slemhinnor kommer åka ner i svalget, och ändå fara ner i magen med det andra.)

Okey, jo fan man vet ju inte så mkt om dessa morfin tabletter, många föreslår att ta dem rektalt.. och nu börjar jag faktiskt fundera på det eftersom är är så desperat och vill ha ut störst effekt av dem, men tycker det samtidigt känns lite äckligt att stoppa upp något i arslet haha =) jag får hoppas någon annan svarar på detta som har något bra ide

Jungle:nej jag är helt ren från den där skiten nu! äntligen ...
2008-12-07, 14:29
Medlem
johaneses avatar
Meda är en trevlig, men förbannat svåråtkomlig morfinsort.
Du kan ta 50 - 60 mg fint pulveriserat och uttunnat med 3 - 4 ml
vatten, sen rektalt. Upptaget är jävligt dåligt oralt, och du
vill inte slå skiten, alternativet är att dra i sig enorma kvantiteter
genom näsan.
J
2008-12-07, 14:40
Medlem
bbiittcchhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanese
Meda är en trevlig, men förbannat svåråtkomlig morfinsort.
Du kan ta 50 - 60 mg fint pulveriserat och uttunnat med 3 - 4 ml
vatten, sen rektalt. Upptaget är jävligt dåligt oralt, och du
vill inte slå skiten, alternativet är att dra i sig enorma kvantiteter
genom näsan.
J

Okey jo det börjar luta mot rektalt nu alltså
2008-12-11, 19:13
Medlem
konstifiks avatar
Vilken dos morfin meda brukar krävas när man börjar bli lite mer van?
2008-12-11, 20:44
Medlem
Strixezs avatar
Jag rekommenderar också rektalt om du inte vill ta det IV, oralt förlorar du mycket i effekt och snorta låter för trist.
2015-09-09, 19:39
Medlem
popcorn.mannens avatar
ursäkta för bumpen! men vilken är bästa biotillgängligheten, om man jämnför med att snorta eller oralt?? får man helt enkelt starkare kick av att snorta än o ta de oralt?
alltså biotillgängligheten är ju typ 30-40% med att ta morfin oralt, har jag för mig. så tas morfinet upp mera om man då snortar? alltså att biotillgängliheten är 60-70% när man snortar helt enkelt? eller hur e det?
och rekalt o IV är helt uteslutet!

mvh!
2015-09-09, 20:18
Moderator
Morfar-52s avatar
Numera finns klistrad tråd (FB) Den stora tråden om Morfin (morfin meda, dolcontin etc) /låst

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in