Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-06, 20:41
  #1069
Medlem
kyrkstockens avatar
Har betalt 150kr ute på kvällen (jag skulle inte luncha för det priset).

Intressant span att någon hade 4 lokala pizzerior som stängt (utan övertag?).

Men jag stod och gjorde 140g hamburgare igår som jag fryser in (formar och fryser in). Mat ute är ju fan inte prisvärt och det gäller från donken till fina gatan.
Citera
2024-03-18, 21:16
  #1070
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
De blir inte bara dyrare utan också sämre. Har köpt en billig pizzaugn och gör bättre och billigare pizzor hemma nu. Så min gräns är i princip nådd. Nackdelen är att det är tidskrävande och jobbigt att göra degen. Ibland blir det fryspizza. Men väldigt sällan hämtpizza. Ok om de hade hållt uppe kvaliten, men som sagt kvaliten har blivit mkt sämre.

Vi har gjort samma resa. Det är först nu när man förstår hur billig en pizza är att göra hemma som man också förstår hur lurad man har blivit.

Vi brukade köpa pizza varannan vecka nu har vi köpt 1-2 hämtpizzor de senaste 12 månaderna.

Ett tips är att göra fler degar och frys in, så slipper du det momentet nästa gång.
Citera
2024-03-18, 21:21
  #1071
Medlem
Galejans avatar
Jag har egentligen ingen övre gräns. Vill jag ha någonting så vill jag ha det. Jag äter pizza så extremt sällan att jag teoretiskt skulle kunna betala en femhundring för en pizza om jag kände att det skulle vara värt det. Det skulle inte vara livsavgörande.

Det säger väl egentligen bara något om hur sällan jag äter ”skräpmat”…
Citera
2024-03-18, 22:08
  #1072
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Jag har egentligen ingen övre gräns. Vill jag ha någonting så vill jag ha det. Jag äter pizza så extremt sällan att jag teoretiskt skulle kunna betala en femhundring för en pizza om jag kände att det skulle vara värt det. Det skulle inte vara livsavgörande.

Det säger väl egentligen bara något om hur sällan jag äter ”skräpmat”…

Så länge du är i Sverige är en femhundring gaaanska mycket pengar för en pizza, hade det varit i NYC så hade det varit annorlunda.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback