Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-12-05, 13:33
  #1
Medlem
fuzztones avatar
har någon hört hur kvaliteten e hos Billebros grejer?
såg denna annonsen:
http://www.blocket.se/vi/15108520.htm?ca=11_s&last=1
Citera
2008-12-05, 13:53
  #2
Medlem
Noetlovskijs avatar
Fan, det där vill ju jag ha!
Citera
2008-12-05, 14:31
  #3
Medlem
fuzztones avatar
hehe, jag gissar dock att de e kass ljudkvalitet o att den bränns sönder fort.
men jag bara gissar.
jag letar pa till en polare som inte har råd med att slänga ut 100000.
jag har haft turen/oturen att inte behöva sätta mig in i den marknaden utan bara kopplat in gitarren o sett glad ut
så jag hoppas där e någon där ute som vet hur deras grejor e.
Citera
2008-12-05, 16:03
  #4
Medlem
Azchateros avatar
KÖP INTE FRÅN BILLEBRO!

Världens jävla myglarställe!
Du vet aldrig vad du får. Det du köper kan lika gärna vara begagnat, fastän det står att det är nytt.

Finns så många dåliga saker med Billebro, så det inte är sant.

En polare köpte DJ utrustning där, han fick i ena kartongen tegelstenar.
Så jag är väldigt anti mot Billebro.
Citera
2008-12-06, 10:43
  #5
Medlem
fuzztones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azchatero
KÖP INTE FRÅN BILLEBRO!

Världens jävla myglarställe!
Du vet aldrig vad du får. Det du köper kan lika gärna vara begagnat, fastän det står att det är nytt.

Finns så många dåliga saker med Billebro, så det inte är sant.

En polare köpte DJ utrustning där, han fick i ena kartongen tegelstenar.
Så jag är väldigt anti mot Billebro.


oj, fy f*n.
tackar tackar.
Citera
2008-12-06, 12:37
  #6
Medlem
brainspaces avatar
Billebro är så jävla komiskt, förstår inte att dom finns kvar ens...köp inte där iaf
Citera
2008-12-07, 00:53
  #7
Medlem
dominaxs avatar
Som folk redan sagt så är det ett jävla pack som äger butiken. Myglare och fifflare. Dom har blåst både sina anställda och sina kunder på pengar. Ett under att ägaren inte sitter i rullstol.
Citera
2009-03-19, 08:59
  #8
Medlem
frdns avatar
Förlåt att jag bumpar tråden!
Igår var jag och tittade på ett par rejäla PA-högtalare från just billebro.
jag hittade en annons på blocket och åkte dit för att titta till grejorna. (grejerna stod alltså itne hos billebro utan det var en som köpt dom från billebro).

När jag kommer dit så låter lådorna skit, de är 25 cm djupa (18" basar behöver LITE mer luft än så), väggarna är gjorda av 10mm spånskiva och de väger ca 35-40 kg styck. Dessutom satt det inget delningsfilter på någon av högtalarna.

Detta hade den som köpt det vart och kollat på i affären i Stockholm och där hade de låtit fantastiskt bra! Ägaren hade även lovat att de skulle hålla för en klubb på runt 100-200 personer och 100 kvadrat.
När de sedan kom hem med dessa klossar, kopplade in dom och spelade så är det helt omöjligt att det överhuvud taget var samma lådor eller element som står inne på billebro.
När de mailar, ringer och faxar får de heller inget svar och det är en bit till Stockholm härifrån.

Jag höjer varningens finger! Har bara hört dåliga saker om Billebro och jag tycker ingen ska handla därifrån, är ett jävla under att det fortfarande finns kvar...
Citera
2009-03-19, 09:32
  #9
Medlem
Feeltzs avatar
Ja, jag har ju träffat kent billebro personligen i hans butik. Full va han på en vardag. luktade sprit och elände ^^. Han säljer även husrum och korv till fantastiska priser och att deras hoppborg finns kvar på blocket är ju inte ett under.

Jag vågade faktist köpa min mixer: Numark 5000FX där ifrån eftersom dom hade ett pris som passade mig då. Självklart hade dom den inte inne och skulle beställa från deras grossist. Inte svårt att veta vilka de var eftersom det typ bara finns 1 i sverige (Starfelt?)
Så jag ringde helt enkelt och sa det att jag hade en mycket viktig "spelning" kommande vecka och att jag måste ha mixern så snabbt som möjligt annars går jag och köper den hos någon annan ^^ 2 dagar senare så ringer en faktist trevlig gubbe och säger att dom har fått in den. Jag åker dit och ser paketet på deras disk och ser att dom inte har rört det alls (står starfelt överallt på hela paketet och det är helt oöppnat ^^)

betalade, gick där ifrån med min mixer och den funkar skitbra ^^
Citera
2009-03-20, 23:29
  #10
Medlem
frdns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feeltz
Ja, jag har ju träffat kent billebro personligen i hans butik. Full va han på en vardag. luktade sprit och elände ^^. Han säljer även husrum och korv till fantastiska priser och att deras hoppborg finns kvar på blocket är ju inte ett under.

Jag vågade faktist köpa min mixer: Numark 5000FX där ifrån eftersom dom hade ett pris som passade mig då. Självklart hade dom den inte inne och skulle beställa från deras grossist. Inte svårt att veta vilka de var eftersom det typ bara finns 1 i sverige (Starfelt?)
Så jag ringde helt enkelt och sa det att jag hade en mycket viktig "spelning" kommande vecka och att jag måste ha mixern så snabbt som möjligt annars går jag och köper den hos någon annan ^^ 2 dagar senare så ringer en faktist trevlig gubbe och säger att dom har fått in den. Jag åker dit och ser paketet på deras disk och ser att dom inte har rört det alls (står starfelt överallt på hela paketet och det är helt oöppnat ^^)

betalade, gick där ifrån med min mixer och den funkar skitbra ^^

Jag har läst både det ena och det andra om Kent. Det behöver vi inte gå in på mer, men att de lurar sina kunder tycker jag är helt sjukt. Varför köpte du inte mixern direkt från Starfelt?
Citera
2009-03-20, 23:52
  #11
Medlem
Escapisms avatar
Det är möjligt att dom är lite sneaky. Jag köpte mina monitorer därifrån. Jag fick dom dock, till ett otroligt bra pris. Dom hade satt fel pris på dom på webbshoppen tom. Det var nice.

Helt enkelt,

dom har bra priser, och det funkade för mig. Verkade som att dom hade dålig koll dock.
Citera
2009-03-21, 00:28
  #12
Medlem
Feeltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdn
Jag har läst både det ena och det andra om Kent. Det behöver vi inte gå in på mer, men att de lurar sina kunder tycker jag är helt sjukt. Varför köpte du inte mixern direkt från Starfelt?

Går ju inte. iaf inte vad jag vet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback