Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2020-04-20, 23:57
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Questioneer
men en vanlig vårdare inom äldrevården har ju det mycket sämre än någon som jobbar på ett privatboende.

Verkligen inte SPECIELLT om de arbetar på någon stor börsnoterad vårdkoncerns boende. Nu skiljer det sig tveklöst mellan kommuner men att gemene undersköterska har det bättre hos privata alternativ är mer undantag än regel.
Citera
2020-04-21, 08:54
  #50
Avstängd
mazedazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Kan du vara mer specific på ordet lat? Svårt att se lärare vara lata på jobbet
Lärare jobbar inte statligt. Varför kommentera något du inte förstår.
Citera
2020-04-21, 09:00
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Kan du vara mer specific på ordet lat? Svårt att se lärare vara lata på jobbet

Som andra redan påpekat jobbar inte lärare statligt.
Citera
2020-04-21, 09:17
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Som andra redan påpekat jobbar inte lärare statligt.

Ok så bygglovsadministratör är lata?
Citera
2020-04-21, 10:04
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Ok så bygglovsadministratör är lata?

De jobbar kommunalt också.
Citera
2020-04-21, 19:34
  #54
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Kan du vara mer specific på ordet lat? Svårt att se lärare vara lata på jobbet

Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Lärare jobbar inte statligt. Varför kommentera något du inte förstår.

Precis, de jobbar inte statligt, även om jag tycker att lärare är överlag oerhört lata och klagar högre än många andra yrkeskårer. Jag fattar att om man är en känslomänniska så är läraryrket svårt eftersom man kommer nära inpå många barn som har det tufft, men ärligt talat, man jobbar betydligt mindre än alla andra som jobbar heltid och har mycket mer semester än alla andra, det är med andra ord en jävligt bra timpenning om man räknar på timmarna som arbetas, åtminstone för de allra flesta lärarna som bara återvinner gammalt material.

Det har jag också fått höra från kompisar som jobbar som (förste)lärare i gymnasiet, de jag känner påstår sig jobba mycket mer än kollegor men de är ju ändå hemma på vardagar och spelar tv-spel när de inte har lektioner och anser sig ha betydligt mer tid än vad jag har t.ex. Inte en suck att de jobbar de 45h/vecka de ska jobba, möjligen när det är panik med nationella prov som ska rättas men det är ju typ en vecka per år på sin höjd.
Citera
2020-04-22, 09:38
  #55
Medlem
Jag jobbar statligt som tekniker och det finns en rad fördelar, men också nackdelar.

Fördelar;
- Skaplig lön
- All övertid är betald
- Möjlighet att påverka din arbetstid
- bra semester
- ledarskap inom vissa myndigheter/delar av.
- det finns pengar oavsett vad de säger.
- säker anställning

Nackdelar
- ledarskap inom andra myndigheter/delar av.
- trög organisation
- långa beslutsvägar
- finns en del fast anställda som freebasar vilket gör att du eller någon annan får göra deras jobb också.
- är du ambitiös så kommer du stressa ihjäl dig, du är aldrig klar utan ju mer du gör ju mer växer jobbet.
- många gnälliga människor

Finns säkert mer, men den största biten som irriterar mig är folk som inte gör sitt jobb men som ändå lyckas glida runt under radarn.
Citera
2021-07-17, 02:07
  #56
Avstängd
Sickmyducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drogon761
Jobbar statligt som jurist.

Tjänar runt 42 500 i månaden och har sju veckors semester. Jag har flex och kan arbeta hemma två dagar i veckan. Så länge som jag presterar det jag ska göra är det ingen som bryr sig vad jag de facto gör på dagarna. Jag bestämmer det mesta själv och har ett mycket självständigt arbete. Jobbet är tämligen chill och jag arbetar verkligen inte ihjäl mig.

Vad har du för tjänst?
Citera
2021-07-17, 13:34
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Vad har du för tjänst?

Processförare på myndighet.
Citera
2021-07-18, 14:05
  #58
Avstängd
Sickmyducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drogon761
Processförare på myndighet.

Tack för info. Ska spana vidare på det!
Citera
2023-06-17, 06:59
  #59
Medlem
Varför blir inte fler avdelningschefer inom kommunala boende? Hur mycket tjänar de egentligen.

Nästan alla ledare jag har haft kontakt med är ganska bakom flötet eller så bryr dom sig bara inte.

Verkar vara lite kom och gå som du vill(möte) för dom samt skriver ner sina egna övertider.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback