2008-12-03, 23:14
Medlem
Tobiaslindgrens avatar
Jag har några frågor angående "Google Bombing" och "Video results" på Google.

1) Var det den här HTML-koden man använde för att få upp George Bush på första plats när man sökte på Miserable Failure?

Citat:
<a href="http://www.whitehouse.gov/president/gwbbio.html">miserable failure</a>

Jag har hört att man gjort lite förändringar under år 2007 för att göra det svårare att anorda "Google-bomber". Är det någon som känner till något om detta?

2) När man söker på vissa ord eller fraser dyker det upp Youtube-videos mellan det 3:e och 4:e sökresultatet. Är det någon som vet vilka mekanismer som gör att youtube-resultat dyker upp?

Om någon vet svaret på någon av frågorna är jag tacksam om du svarar med mer än ett ja.
Citera
2008-12-03, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslindgren
2) När man söker på vissa ord eller fraser dyker det upp Youtube-videos mellan det 3:e och 4:e sökresultatet. Är det någon som vet vilka mekanismer som gör att youtube-resultat dyker upp?

Det har Google fixat in själva då det är dom som äger Youtube
Dom köpte ju upp hela skiten för ett tag sedan.
Citera
2008-12-03, 23:38
Medlem
KiKPNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslindgren
Jag har några frågor angående "Google Bombing" och "Video results" på Google.

1) Var det den här HTML-koden man använde för att få upp George Bush på första plats när man sökte på Miserable Failure?
För att det skulle fungera idag så måste sidan som du länkar till innehålle orden miserable failure har jag för mig.
Detta för att hindra att folk spammar länkar till sina sidor som egentligen inte har något med länkbeskrivningen att göra.
Citera
2008-12-04, 07:28
Medlem
Tobiaslindgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Det har Google fixat in själva då det är dom som äger Youtube
Dom köpte ju upp hela skiten för ett tag sedan.
Ja, men varför dyker det inte alltid upp Youtube-resultat när man söker? Finns det någon särskild "algotrim" eller nått, som avgör när det kommer upp Youtube-filmer och när det inte gör det?

Citat:
Ursprungligen postat av KiKPNN
För att det skulle fungera idag så måste sidan som du länkar till innehålle orden miserable failure har jag för mig.
Detta för att hindra att folk spammar länkar till sina sidor som egentligen inte har något med länkbeskrivningen att göra.

Okej tack! Jag tror dom också gjort att om det är mer interna länkar inom en hemsida med denna frasen som man söker på(i detta fallet miserable failure), så ökar chansen att den skall dyka upp högre i listorna. Detta minskar riskar för Google-bomber, men å andra sidan är det lättar för SPAM-sidor att bli högre rankade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in