Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-15, 20:31
  #17521
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Okej så de blev bästisar på äldre dagar? Hur träffades de? Vad jobbar Kevins pappa med förutom musiken?

De träffades genom familjen Karlsson-Dahlén, tror han jobbar något inom kommunen i Arvika.
Citera
2024-04-16, 12:49
  #17522
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dacia123
De träffades genom familjen Karlsson-Dahlén, tror han jobbar något inom kommunen i Arvika.

Men familjen Karlson-Dahlén bodde ju inte i Arvika då?

Ser att han har nån slags anställning som man får hjälp till av nån myndighet, nån slags marknadspolitisk åtgärd för långtidsarbetslösa, som skolvaktmästare. Och att han har barn med fyra olika kvinnor som det tagit slut med och nu har han en ny partner. Kevins mamma har barn med tre olika män.
__________________
Senast redigerad av Lilithseyes 2024-04-16 kl. 13:02.
Citera
2024-04-16, 15:31
  #17523
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dacia123
De träffades genom familjen Karlsson-Dahlén, tror han jobbar något inom kommunen i Arvika.

Utifrån det du skriver så antar jag att du själv var vuxen år 1998 och att du känner Weine och Eva i första hand. Du är den enda som påstår att Annika var otrogen under graviditeten. Får man fråga vem hon var otrogen med? Antagligen nån som bodde i området och som själv hade barn? Eller är det bara nåt du hört Weine påstå?

Kevins pappa fick barn redan som 18-åring, var han byns snygging - långhårig musiker med svår uppväxt - som alla brudar var efter? Eller nej, han har en helt annan dialekt så han kommer från en helt annan ort? Bodde han långt bort från Kevin och Teres år 1998? Alltså typ gångavstånd eller 20 mil bort?
Citera
2024-04-16, 15:50
  #17524
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dacia123
De träffades genom familjen Karlsson-Dahlén, tror han jobbar något inom kommunen i Arvika.

Jag tror att Andreas fru Nina Slätt känner Teres Hjalmarsson (Kevins mamma), åtminstone verkar de vara ytligt bekanta enligt sociala medier. Möjligen känner Andreas Weine genom Arvikapartiet. Det samma kanske gäller en del andra som påstår sig känna berörda parter och som gör gratisreklam för böcker och föreläsningar - alltså att det handlar om politik för somliga. Men jag kan förstås ha fel. (Och nej, jag litar inte blint på personer som skriver anonymt på Flashback att brödernas mamma var otrogen under graviditeten. Såna personer tycker jag att man bör ta med en nypa salt.)
Citera
2024-04-16, 19:34
  #17525
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Utifrån det du skriver så antar jag att du själv var vuxen år 1998 och att du känner Weine och Eva i första hand. Du är den enda som påstår att Annika var otrogen under graviditeten. Får man fråga vem hon var otrogen med? Antagligen nån som bodde i området och som själv hade barn? Eller är det bara nåt du hört Weine påstå?

Kevins pappa fick barn redan som 18-åring, var han byns snygging - långhårig musiker med svår uppväxt - som alla brudar var efter? Eller nej, han har en helt annan dialekt så han kommer från en helt annan ort? Bodde han långt bort från Kevin och Teres år 1998? Alltså typ gångavstånd eller 20 mil bort?

Han heter Kenny.
Citera
2024-04-16, 19:44
  #17526
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Jag tror att Andreas fru Nina Slätt känner Teres Hjalmarsson (Kevins mamma), åtminstone verkar de vara ytligt bekanta enligt sociala medier. Möjligen känner Andreas Weine genom Arvikapartiet. Det samma kanske gäller en del andra som påstår sig känna berörda parter och som gör gratisreklam för böcker och föreläsningar - alltså att det handlar om politik för somliga. Men jag kan förstås ha fel. (Och nej, jag litar inte blint på personer som skriver anonymt på Flashback att brödernas mamma var otrogen under graviditeten. Såna personer tycker jag att man bör ta med en nypa salt.)

Frun heter Frida och inte Nina.
När du tar alla svar med nypa salt och inte litar på vad du får för svar, varför ställer du frågor då ? Det som skräms mest med dina funderingar och frågor är att du har ingen aning om själva fallet och familjerna och då ställer du frågor och får svar men ändå så tar du det med nypa salt på alla svar.

Jag har försökt hjälpa till med sanningen så kortfattat som möjligt, men tacka nu för mig.

"En som verkligen vet"
Citera
2024-04-16, 22:09
  #17527
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dacia123
Frun heter Frida och inte Nina.
När du tar alla svar med nypa salt och inte litar på vad du får för svar, varför ställer du frågor då ? Det som skräms mest med dina funderingar och frågor är att du har ingen aning om själva fallet och familjerna och då ställer du frågor och får svar men ändå så tar du det med nypa salt på alla svar.

Jag har försökt hjälpa till med sanningen så kortfattat som möjligt, men tacka nu för mig.

"En som verkligen vet"

Okej tack för info, ska följa upp det.

Jag tror att det går att få fram intressant information på ett sånt här forum om man är källkritisk, kontrollerar uppgifter och följer upp påståenden. Men jag tror inte att man ska ta anonyma kommentarer här som fakta. Jag tror på dig, jag har ingen anledning att misstro dig, men säker kan jag inte vara.

Och nej, jag har ingen aning om fallet eller familjerna utöver det som finns att läsa för allmänheten. Det är just därför jag frågar! Att jag föreslår tänkbara scenarier är för att "locka fram" hur det verkligen var, för det räcker inte att bara fråga för då får man mest platta och intetsägande svar.

Jag var tonåring år 1998 och jag kommer från en helt annan del av Sverige och har aldrig satt min fot i Arvika. Jag blev chockad när såg dokumentären och kände mig tvungen att ta reda på mer och ju mer jag läste desto mer förvånad och förvirrad blev jag. Jag har syskon i samma ålder som Kevin och bröderna och jag jobbade extra som barnflicka åt barn i den åldern i sluter av 90-talet. Men min verklighet ligger mycket långt ifrån det jag läser om familjerna och fallet.
Citera
2024-04-16, 22:12
  #17528
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dacia123
Han heter Kenny.

Intressant. Tack. Är han en "bra" person, alltså ingen känd historia av misshandel eller liknande? Hur är hans relation till bröderna och Kevins familj? Har han ett alibi? Vågar man fråga om efternamnet? Med tanke på att du vet allt och är så hjälpsam och mån om att sanningen ska fram...?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback