Citat:
Ursprungligen postat av ColdAsIce
Är nog hjärt eller lung sjukdom...
Fast andnöd är inget specifikt symptom egentligen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dyspnea
brukar du få andnöden vid nån speciell tidpunkt?
hur ofta brukar du få andnöden(varje dag, eller kommer den o går?)
har några andra symptom som hosta eller smärta i bröstet t.ex.?
Vet att du snusar men röker du eller har du rökt förut? i sådana fall hur länge har du rökt o hur många cigg om dagen? hur länge har du snusat?
Sjukdomar i familjen, som hjärtproblem, nån som har asthma?
"Slagen är så kraftiga att jag känner de tydligt i bröstkorgen och även i vänstra armen." menar du som en smärta eller bara obehaglighet?
"Jag har även kollat lungorna för ett tag sen och läkarna sa att jag hade för mycket av något ämne jag inte minns namnet på när blodprov togs" försök komma på vad ämnet heter.(histamine,eosinophiler(asthma)
Uppdatera gärna!
brukar du få andnöden vid nån speciell tidpunkt?
Jo, jag blir mer anfådd och trött på kvällarna.
hur ofta brukar du få andnöden(varje dag, eller kommer den o går?)
Varje dag i princip.
har några andra symptom som hosta eller smärta i bröstet t.ex.?
Nej hosta har jag inte längre. Hade det under en veckas tid för ett tag sedan. Smärta i bröstet är dock något jag känner ofta.
Vet att du snusar men röker du eller har du rökt förut? i sådana fall hur länge har du rökt o hur många cigg om dagen? hur länge har du snusat?
Har slutat röka. Jag hade rökt i ungefär två år när jag slutade för en månad sedan. Det var bara omkring 2-8cigg/dagen faktist.
sjukdomar i familjen, som hjärtproblem, nån som har asthma?
Hm, inte hjärtproblem vad jag känner till. Dock har min pappa astma.
"Slagen är så kraftiga att jag känner de tydligt i bröstkorgen och även i vänstra armen." menar du som en smärta eller bara obehaglighet?
Det känns oftast bara obehagligt men det händer att jag kan få ont i bröstet och t.o.m i armen, dagligen faktist.
försök komma på vad ämnet heter.
Helt omöjligt om jag ska vara ärlig. Har försökt men det var så länge sedan och jag var väldigt trött när läkaren berättade det.
omgplz - Man tackar. Ska läsa mer om kroniskt trötthetssyndrom. Det där med att det kan vara mitt blodtryck som inte regleras ordentligt vid lägesändringar kan mycket väl vara problemet. Det räcker med att jag flyttar mig lite på stolen så kan hjärtat börja slå som fan och andfåddheten komma.
Nu ska jag kila till vårdcentralen och se vad de säger. Tack för era svar! Uppdaterar så fort jag är klar.