Flashback bygger pepparkakshus!
2018-02-02, 06:52
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Dessa VPN tjänster erbjuder en testperioder på allt från ett par timmar till dagar.
Flashback VPN, Nord VPN, Mullvad VPN, Azire VPN, Tunnelbear är några som erbjuder detta, testa några och läsa på vilken som passar dina behov bäst.

Tack igen! En sista fråga, vilken använder du? Sen ska jag sluta tjata 😋😇
Citera
2018-02-02, 09:04
Medlem
Jag kör med Mullvad.
Tyckte om deras "server locations" och är en känd aktör som tar sekretessen på allvar.
Egentligen är det lite overkill. Idag gör jag knappt något som någon skulle vilja spåra.

Ärligt talat använder jag det mest för att kolla Viaplay när jag är utomlands, men är riktigt nöjd med hastigheterna. Märkte knappt av någon hastighetsändring vid speedtest/bredbandskollen när jag satt på 100/100 Mbit/s fiberanslutning.

Att man dessutom får ett bra pris utan att behöva ta ett år åt gången gillar jag, då jag sporadiskt kan pausa när jag är hemma och inte utnyttjar tjänsten speciellt mycket, för att på några sekunder återuppliva mitt konto när jag behöver det igen.

Enda nackdelen är om man nu vill vara riktigt hemlig och t.ex. betalar via kontanter i kuvert är om man glömmer sitt "användarnamn" som är en lång sifferkod. Eftersom detta inte kopplas till lösenord, e-post eller liknande är det svårare att återställa om man tappar bort det :-)
Citera
2018-02-02, 14:13
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackergirl
Tack igen! En sista fråga, vilken använder du? Sen ska jag sluta tjata 😋😇
Inga problem, jag fastnade för Azire VPN då de täcker upp mina behov när jag jämförde dessa emellan.
Citera
2018-02-03, 06:24
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Inga problem, jag fastnade för Azire VPN då de täcker upp mina behov när jag jämförde dessa emellan.

Tack! 🙂
Citera
2018-02-09, 16:02
Medlem
Hej!
Då ekonomin är lite knaper just nu så har inte råd att betala för vpn.
Någon som vet någon vpn som har åtminstone 1månad eller mer gratis testperiod?
De jag hittar som erbjuder gratis testperioder är endast på någon timme eller 1dag och det känns lite bökigt att behöva tanka nya hela tiden.
Tack på förhand.
Citera
2018-02-09, 18:45
Medlem
tunnelbear
Citera
2018-02-09, 19:00
Vad säger ni om FREEDOME VPN F-Secure? 5 dagars gratis-test:
https://www.f-secure.com/sv_SE/web/home_se/freedome

Jag tycker den gick lite långsamt. Jag har ingen fiber (men dom håller på att installera det här), så min maxhastighet har varit runt 1,8 Mb/s. Men den låg under 1 Mb/s med F-Secure.

De loggar naturligtvis ingenting o kostar 38,75 kr per månad.
Citera
2018-02-10, 11:17
Medlem
Hackergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar

Jag tycker den gick lite långsamt. Jag har ingen fiber (men dom håller på att installera det här), så min maxhastighet har varit runt 1,8 Mb/s. Men den låg under 1 Mb/s med F-Secure.

Verkar bra, men hittar ingenstans om de har kill-switch... 😕
Citera
2018-02-10, 12:28
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar

Värt att nämna är att dom kör på en svagare nyckel (2048) än konkurrenterna (4096)
Citera
2018-02-10, 15:27
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickleanddimes
Hej!
Då ekonomin är lite knaper just nu så har inte råd att betala för vpn.
Någon som vet någon vpn som har åtminstone 1månad eller mer gratis testperiod?
De jag hittar som erbjuder gratis testperioder är endast på någon timme eller 1dag och det känns lite bökigt att behöva tanka nya hela tiden.
Tack på förhand.
Jag använder AirVPN - i mina ögon den bästa VPN-tjänsten. Dessutom är priserna redan humana.
Du får 3 dagar gratis test normalt. Om du använder dig av en sk referral-länk får du 30 dagar gratis att testa.
Du är inte bunden till framtida köp förstås....
Är du intresserad så PM:a mig så skickar jag en giltig referral-länk.
Citera
2018-02-12, 18:34
Medlem
Har kört OVPN ett tag nu och måste säga att jag är grymt nöjd med deras tjänst och inte minst support. Alltid snabba svar på frågor och har än så länge löst alla mina problem. Sen tycker jag Vilfo gränssnittet är mycket enklare och trevligare att använda än gamla pfSense som bara kändes rörigt.

Velar fortfarande lite om jag ska uppgradera till nya Vilfo boxen men får se sen när lite omdömen och tester börjar dyka upp så småningom. Är framförallt nyfiken på hur mycket bättre wi-fi den nya Vilfo boxen kommer att ha jämfört med gamla.

Hur resonerar ni andra som sitter på nuvarande OVPN box, uppgradera eller sitta kvar?
Citera
2018-02-25, 18:36
Medlem
Jajjemens avatar
Första gången användare av VPN, nappade på NordVPN:s erbjudande 99USD för 3år, hoppas att det är en okej leverantör ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in