Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-12, 14:42
  #19261
Medlem
Sauce-Bamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubensKub
Vad är det för svamp då? Antar att de är släkt, vilket isåfall kan innebära en indikation för toppisar senare i år?
Har ingen aning om vilken sorts svamp det är, men kolla tillbaka lite närmre slutet av månaden.
Citera
2013-08-12, 14:45
  #19262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallucination1
^
Du har ju lite erfarenhet på den kemiska delen...Men underskatta aldrig naturens magiska svampar...
Har peronligen tagit svamp med ett ex, Rekomenderas!
Svamp, ensam eller med flickvän? Flickvän kan vara att rekomendera som kan agera sitter ...
Röka cb under trippen? Du kan vänta med jointen till afterglowen, När svampen har börjat lätta som tidigare nämnt... Hoppas jag svarade enligt topic..

jo, eller jag har det hemma men jag har inte haft chansen att testa dessa kemiska godheterna men får kanske bli svampar först

alltså om det blir att jag tar det med flickvännen så tror jag vi tar det tillsammans, eftersom det är bådas första gång tänkte vi att det skulle vara trevligt att göra det tillsammans, är det viktigt med en sitter första gången?
vill ju helst inte ha det, speciellt om det är tillsammans med tjejen så vill man ju inte ha en annan person där liksom

tack för svaren, tror jag skippar jointen första gången men får se hur suger jag blir
Citera
2013-08-12, 14:45
  #19263
Medlem
bananmuslis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiCanio
Nu var jag inte ute efter specifika koordinater utan mer vilka områden man ska söka sig till för att hitta kohagar och liknande då vi inte har koll på något utanför Malmös stadsgräns.


Om man dock har specifika koordinater kan dessa droppas i PM
Kolla i skogarna kring Malmö, säger inga speciella platser, men sök väl så finner du!
Citera
2013-08-12, 16:24
  #19264
Medlem
SYSTEMexes avatar
var och spelade forboll idag och hittade något som såg ut som toppfjällsskivlingar

fast det varkar lite konstigt eftersom att jag vet att de inte gillar värme...

vad tror ni? kan man hitta toppisar på en ganska standardklippt fotbollsplan såhär års?
Citera
2013-08-12, 16:55
  #19265
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
var och spelade forboll idag och hittade något som såg ut som toppfjällsskivlingar

fast det varkar lite konstigt eftersom att jag vet att de inte gillar värme...

vad tror ni? kan man hitta toppisar på en ganska standardklippt fotbollsplan såhär års?

Toppfjällskivlingar? Jag antar att du menar toppslätskivlingar?

Om så är fallet, så är det inte omöjligt.

Plocka några och ta kort på dem.
Citera
2013-08-12, 17:07
  #19266
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Toppfjällskivlingar? Jag antar att du menar toppslätskivlingar?

Om så är fallet, så är det inte omöjligt.

Plocka några och ta kort på dem.

haha oj, är fortfarande trött efter lirandet!

får nog bli en sväng ner och ta en titt igen. en fråga bara, luktar det när man torkar dem?

jag bor nämligen fortfarande med mor och far och det kanske inte är världens bästa idé att hålla på och torka toppsläts()skivlingar i deras hus...
Citera
2013-08-12, 19:28
  #19267
Medlem
singularitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SYSTEMexe
haha oj, är fortfarande trött efter lirandet!

får nog bli en sväng ner och ta en titt igen. en fråga bara, luktar det när man torkar dem?

jag bor nämligen fortfarande med mor och far och det kanske inte är världens bästa idé att hålla på och torka toppsläts()skivlingar i deras hus...

Nej det luktar inte när du torkar dom.
Citera
2013-08-12, 20:12
  #19268
Medlem
Var ute och joggade när jag såg några bekanta svampar på åkern.
Tänker inte knarka (pga hppd), utan är bara nyfiken om detta är toppisar

http://imgur.com/gacDbem
Citera
2013-08-12, 21:02
  #19269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Elias-
Var ute och joggade när jag såg några bekanta svampar på åkern.
Tänker inte knarka (pga hppd), utan är bara nyfiken om detta är toppisar

http://imgur.com/gacDbem


Nej då denna är släkt till toppisar. Men dom bruka ibland tillsamma att växa samma gården!
Citera
2013-08-12, 22:27
  #19270
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RubensKub
Vad är det för svamp då? Antar att de är släkt, vilket isåfall kan innebära en indikation för toppisar senare i år?

Gul kragskivling (Stropharia Semiglobata). Växer på liknande ställen. Denna kommer dock tidigare, och växer gärna direkt på häst- eller älgskit. Vilket inte toppisar gör.

Citat:
Ursprungligen postat av bananmusli
Kolla i skogarna kring Malmö, säger inga speciella platser, men sök väl så finner du!

Skogarna?

Hagar, gräsmattor och ängar är det som gäller.
Citera
2013-08-12, 22:48
  #19271
Medlem
Me lucky?

https://anonfiles.com/file/bdaa87979...49f37a728fd829

Samtliga växte i en f.d. hage med drivor av hästskit. I princip alla växte på eller i absolut närhet till en skit. Ifall det är toppisar är hösten räddad iallafall, var fler på väg upp

Bor i norra delarna av landet.
Citera
2013-08-12, 23:16
  #19272
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParusMajoren
Me lucky?



https://anonfiles.com/file/bdaa87979...49f37a728fd829

Samtliga växte i en f.d. hage med drivor av hästskit. I princip alla växte på eller i absolut närhet till en skit. Ifall det är toppisar är hösten räddad iallafall, var fler på väg upp

Bor i norra delarna av landet.
Sorry, Brokskivlingar.

Toppisar växer inte direkt på bajs, förövrigt. Kolla samma ställe framöver så kanske.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback